Dzisiaj, analizując jeden sklep postawiony na Click Shopie, ze zdziwieniem zauważyłem, że nazwy kategorii są ukryte w CSS. Myślałem, że Klient sobie sam coś pozmieniał, okazało się jednak, że nie, skórka była wdrażana przez agencje poleconą przez Home.pl. Wykonałem zatem telefon do firmy, aby zapytać o przyczynę „zabawy w chowanego z Google”.
Myślałem, że znalazłem błąd, ale okazało się, że to nie jest błąd – ze zdziwieniem dowiedziałem się, że przy okazji ostatniej aktualizacji oprogramowania zdecydowano się na taki krok.
Opisane zjawisko jest doskonale widoczne na sklepie demo – po wyłączeniu styli we wskazanym miejscu pojawiają się „Owoce”
Aby ustawić wyświetlanie nazw kategorii zgodnie ze Wskazówkami Google dla Webmasterów należy wejść w edycje szablonu i zmienić sobie odpowiednie zapisy w CSS’ie.
Dziwi mnie fakt, że Home.pl świadomie ukrywa nazwy kategorii – za takie praktyki można dostać bana od Google. Rok temu wyciągałem z bana jeden sklep za dokładnie taką sytuację – programista ukrył nazwy kategorii w CSS, sklep zniknął całkowicie z wyszukiwarki…
Wspomniany błąd występuje na stronach, które mają domyślne ustawienia. Podczas rozmowy z konsultantem poinformowałem go, że za takie praktyki sklepy mogą mieć „duże nieprzyjemności z Google”- zobaczymy za jakiś czas, czy firma poprawi domyślne ustawienia wyświetlania nazw kategorii w Click Shopie.
A wie ktoś może czy podobnie jest w Shoperze ?? To ten sam skrypt co Click Shop
W trochę złym miejscu zaznaczyłeś strzałkami na czerwono.
Dokładnie nagłówek H1 „Owoce” wyświetla się przed słowem Sortuj (w tej samej linii) class=”boxhead”
Pozdrawiam
Dzięki za doprecyzowanie 🙂
a można wiedzieć, jak zmienić te zapisy w CSS click shopa?
Nie sprawdzałem na razie, jak ich CSS wygląda – zawsze jednak jest BOK, do którego w takiej sprawie należy uderzyc – za to się w końcu płaci ten miesięczny abonament…
Dziękujemy za sygnał, sprawdzimy sprawę, o której napisałeś powyżej.
Witam.
Jak mogłem pomóc, to się cieszę 🙂
To, co napisałem o banie w tekście, to prawda – rok temu sklep RTV/AGD wypadł z Google, ponieważ programista przez przypadek ukrył te nazwy, a właściciel tego nie zauważył…
„Rok temu wyciągałem z filtra jeden sklep za dokładnie taką sytuację – programista ukrył nazwy kategorii w CSS, sklep dostał od razu bana.”
To wyciągałeś ją z filtra czy z bana?? Bo to różnica 🙂
Hej.
Słuszna uwaga – już poprawiam – to był ban.
Wykrycie stosowania takich technik może jednak przynieść odwrotny skutek – całkowitą eliminację strony z wyników wyszukiwania.
Miło nam poinformować, że w ubiegłym tygodniu wprowadziliśmy poprawkę związaną z wyświetlaniem nazw kategorii. Szczegóły wprowadzonych zmian do ClickShopa dostępne są pod linkiem http://sklep-pomoc.home.pl/art364
Sebastianie, dziękujemy za opisanie sprawy
Witam.
Bardzo się cieszę, że mogłem pomóc 🙂
Czy sklepy „same się naprawią”?
WITAM. Mam sklep na click shopie sprawdzilem naglowki i u mnie również sa ukryte h1. W kodzie wystepuja w sklepie wystepuje ale go nie widac. Pomoc home.pl skierowala mnie do firmy pozycjonerkiej co jest co jest bezczelnym zafraniem. W helpie powiedzili mi ze mi nie pomogą. Dlatego zwracam sie do Was jak i co mam zrobic wby bylo Hx widac przez Google. Będę wdzięczny za pomoc. Dodam ze jestem anatorem.
Hej.
No cóż – już kiedyś H1 było ukryte, pisałem o tym DWA LATA TEMU – https://blog.seo-profi.pl/masz-click-shopa-w-home-pl-zobacz-czy-nie-masz-ukrytych-nazw-kategorii/
Nic nie zrobili?
Odesłanie do firmy pozycjonerskiej jest, lekko mówiąc, nie na miejscu – przecież Home.pl oferuje usługi pozycjonowania, więc …. ich specjaliści powinni to wiedzieć
Podaj adres strony – lub odezwij się proszę do mnie przez formularz kontaktowy
Dodam, że do zmian trzeba mieć webdevelopera – trzeba wejść w templatkę i zmienić coś, co jest ustawione domyślnie.
Ponieważ zaś dodatkowo ClickShop to obrandowiony Shoper trzeba jednak wiedzieć, że jak pojawi się update CliskShopa to będzie trzeba zmiany (po wgraniu własnych poprawek) wprowadzać ręcznie, na podstawie change log’a
Znalazł ktoś jak ten problem ominąć w CSS?
Po zmianie kolejnej ze strony home.pl bez zgody właściciela wykupionego sklepu, zbieramy klientów home (głownie chodzi o sklep click shop) do pozwu zbiorowego, ponieważ po kolejnej niechcianej aktualizacji spadło wszystko w wynikach google, okazuje się że home.pl zmienił site mapę na zaindeksowane linki w google z kodem 301 co jak wiadomo spowodowało usunięciem wszystkich linków z indeksu, byłbym wdzięczny za opublikowanie komentarza z podaniem adresu mailowego na który mogą się zgłaszać poszkodowani klienci sklepu. Swoją drogą odradzam tą firmę która od swojego widzi mi się zmienia pliki na wykupionym serwerze u nich.
Ja sprawdzam teraz nazwa.pl – ich skrypt też bazuje na Shoperze i z tego, co widze na jednej stronie, a co mi ich BOK potwierdził, nie są w stanie usunąć z kodu strony czegoś, co jest ukryte w CSSie.
W home.pl tego nie ma, więc jak widać wszystko zależy od programistów i tego, jak zaadoptują skrypt…
Podbijam temat – problem istnieje nadal. Napisałam do BOKu zobaczymy co odpiszą.
Nieźle – czyżby poprawka, o której pisali wówczas, gdy pisałem wpis, przestała działać?
Napisz do nich proszę i daj znać, co odpowiedzieli
Odpowiedź była taka – zmień skórkę, gdyż ta nie jest wspierana….
Przynajmniej szczerze 🙂
PS
A jest to skórka dostępna z poziomu CliskShopa ?
Tak, to jest ta domyślna skórka. Teraz zalecana jest tylko RWD.
No cóż, gdyby to była moja firma to nie proponowałbym czegoś, co – jak kiedyś przyznali – było błedem.
Ale to nie jest moja firma, więc pozostawię to bez dalszego komentarza