tag kanoniczny

Search Console – Alternatywna strona zawierająca prawidłowy tag strony kanonicznej

Jak przeczytamy w materiałach pomocy Google, strona jest oznaczona jako alternatywa innej strony (czyli jest to strona AMP z kanoniczną wersją komputerową, mobilna wersja kanonicznej wersji komputerowej lub wersja komputerowa kanonicznej wersji mobilnej). Ta strona prawidłowo wskazuje stronę kanoniczną, która została zindeksowana, więc nie musisz nic robić. Search Console nie wykrywa alternatywnych wersji językowych stron. Na wstępnie należy podkreślić, że to jeden z tych komunikatów, który nie informuje nas o błędzie. Google generuje taki […]

Noindex i rel=”canonical” nie można stosować jednocześnie na jednej stronie

Nie od dzisiaj wiadomo, że Google „chadza swoimi ścieżkami”. Możemy użyć tagu kanonicznego, ale  Google się do niego zastosuje. Dlatego mimo, że rel=-„canonical” działa jak przekierowanie 301 (o czym John Müller informował już jakiś czas temu), to jednak (na podstawie własnych obserwacji i testów) nie zachęcam do przedkładania tagów kanonicznych nad przekierowania 301. Google nie zawsze „idzie” za rel=”canonical” Wyobraźmy sobie, że w całym serwisie wstawiamy tag kanoniczny prowadzący do strony głównej. […]

Wdrażając w serwisie tag kanoniczny zrób to dobrze

Do napisania tego krótkiego wpisu skłonił mnie to, że ostatnio spotykam się coraz częściej z problemami związanymi ze znacznym spadkiem widoczności w wynikach wyszukiwania stron, w których niedawno wdrożono tag kanoniczny. Chcę zwrócić uwagę na podstawowy błąd, który w szybkim czasie doprowadza do wyindeksowania całego serwisu – no, prawie całego. Błąd ten związany jest z wdrożeniem tagu kanonicznego w takiej samej postaci w obrębie całego serwisu. W praktyce polega to na tym, […]

Jak ustawić właściwie paginację strony

Prowadząc portal, blog lub sklep internetowy masz do czynienia z paginacją – czyli podziale danej kategorii (artykułów, produktów) na strony. Warto zadbać o poprawność w tym zakresie, ponieważ pozwala to Google lepiej poznać zawartość takiej kategorii, przyspieszając proces indeksacji oraz aktualizacji zmian. Jak było przed grudniem 2019 roku W 2012 roku Google nagrało film z Maile Ohye, z którego mogliśmy się dowiedzieć, w jaki sposób właściwie stosować paginację […]

Czy robot Google idzie za linkami na stronie, która posiada tag kanoniczny

W opisanej w tytule sytuacji Google nie łączy w pewnym stopniu zastosowanie tagu kanonicznego z linkami. Jeżeli strona B posiada rel=canonical” kierujący do strony A to robot Google będzie szedł za linkami znajdującymi się na stronie B. To jednak, czy robot podąży za takimi linkami zależeć będzie bardziej od reputacji takiej witryny, mającej swoje odzwierciedlenie np. w tym, jaki PageRank posiada strona B. Strona B posiadająca wysoki PR będzie różniła się od strony B z PR na poziomie unranked – […]

Tag kanoniczny – rel=”canonical” na wszystkich stronach witryny – czy warto stosować?

Kiedy wprowadzono po raz pierwszy canonical tag, zrobiono to z pewną „obawą”. Nie chciano dopuścić do sytuacji, gdy jego używanie będzie związane z nadużyciami, dążącymi do sztucznego manipulowania wynikami wyszukiwania. Dlatego też tag kanoniczny używany był na początku jedynie w obrębie jednej witryny, z małymi wyjątkami – dopuszczano jego stosowanie między adresami IP oraz domenami. Obawy Google jednak się nie sprawdziły – nie odnotowano znaczących nadużyć w zakresie użycia rel=”canonical”. […]

Rel=”canonical” a przekierowanie 301 – kiedy używać, różnica

Wielu webmasterów cały czas stawia sobie pytanie „Ile stracę PR/link juice, kiedy zastosuję przekierowanie 301”? No cóż, zawsze coś „wyparuje”. Gdyby tak jednak nie było byłaby duża pokusa, aby używać przekierowania 301  zamiast linkowania wewnętrznego. Dlatego przy przekierowaniu 301 część PageRank’u znika, ale jest to jedynie jego niewielka część. Można przyjąć, że jest to działanie celowe, które ma zachęcić osoby budujące strony to „nie kombinowania” z przekierowaniami […]