audyt sklepu internetowego

Seria wpisów, których celem jest umożliwienie osobom dbającym o widoczność swoich sklepów internetowych w Google sprawdzenie, czy ich serwisy spełniają podstawowe zasady z tzw. Wskazówek Google dla Webmasterów pod tym kątem.

Zakres zagadnień jest szeroki i obejmuje zagadnienia od kwestii związanych meta tagami i title, po tagi kanoniczne, linkowanie wewnętrzne, na sposobach promocji sklepów skończywszy.

Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym to warto zajrzeć również do działu pozycjonowanie sklepu internetowego, w którym znajdują się przydatne informacje mające na celu zwiększenie widoczności  strony sklepu w wyszukiwarce Google. oraz optymalizacja sklepu internetowego, w którym znajdują się artykuły mające na celu jak najlepsze zoptymalizowanie strony pod kątem pozyskiwania większej ilości Klientów z Google.

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to bardzo ważna rzecz w sklepie. Zgodnie z informacjami uzyskanymi podczas jednego z HO z Johnem nawet składający się z kilku tysięcy stron serwis może spokojnie egzystować bez sitemapy – przy założeniu jednak , że linkowanie wewnętrzne jest dobrze zaimplementowane. Złe linkowanie wewnętrzne nie tylko nie sprzyja szybkiemu indeksowaniu nowych stron, ale i zmian dokonywanych na stronach produktowych – o ile nowe produkty często znajdują się na stronie głównej czy też […]

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – przekierowanie 301

Nie bez powodu kolejny wpis z tego działu poświęciłem przekierowaniu 301. Zaznaczę od razu, że nie dotykam takich absolutnych podstaw jak ustawienie preferowanej wersji serwisu (z czy bez www) czy ustawienie przekierowania z index.php na „/”. We wpisie chciałbym skupić się na traktowanemu bardzo po macoszemu zagadnieniu, jakim jest przejście sklepu internetowego na nowy silnik/nowy układ graficzny – niosący za sobą zmianę struktury adresów url. Mimo, że od lat mówi się i pisze przy byle […]

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – keywords

Dzisiaj kolejny wpis składający się na ciąg publikacji poświęconych optymalizacji sklepu internetowego pod Google. Tym skupiłem się na meta tagu keywords. Stanowisko Google w tej sprawie jest jasne – meta tag keywords nie ma żadnego wpływu na pozycję strony w Google. Niedawno pojawiło się stwierdzenie, ze strony byłego pracownika Google, że jest inaczej, że Google czyta zawartość tagu, aby lepiej zorientować się co do zawartości strony, Część rodziny SEO […]

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – tekst

Dzisiaj kolejny wpis składający się na ciąg publikacji poświęconych optymalizacji sklepu internetowego pod Google. Tym razem skupiłem  się na najbardziej chyba niedocenianym elemencie sklepu – tekście. Równo rok temu Kaspar w wywiadzie dla Mensis powiedział takie słowa Mogę się podzielić spostrzeżeniami, z jakimi błędami się  często spotykam. Powielanie treści, często przejmowanych od producenta 1-1, jest nagminne. Jeżeli oferta sklepu jest identyczna […]

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – description

W poprzednim wpisie dotyczącym optymalizacji strony sklepu internetowe skupiłem się na title. Dzisiaj kolejny wpis składający się na ciąg publikacji poświęconych optymalizacji sklepu internetowego pod Google – tym razem omówię meta tag description. Jaką rolę pełni description w strukturze strony Description w sklepie internetowym zachęca internautów do kliknięcia w wynikach wyszukiwania w link prowadzący do strony,  w bezpośredni sposób wpływając na ruch kierowany na stronę z SERPów. Rzucające się […]

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – Title

Niniejszym wpisem zaczynam ciąg publikacji poświęconych optymalizacji sklepu internetowego pod Google. Zdaję sobie sprawę, że temat optymalizacji sklepu internetowego jest „tematem-rzeka” – ale mam nadzieję, że podzielenie się swoją wiedzą z tego zakresu sprawi, że przynajmniej podstawowe elementy, tak często zaniedbane przez webmasterów, będą na właściwym poziomie. Zaczynamy od Title. Jaką rolę pełni title w strukturze strony Title w sklepie odgrywają bardzo ważną rolę – informuje roboty […]