e-weblink

E-weblink to jeden z dwóch, obok Gotlinka, najbardziej popularnych w Polsce systemów wymiany linków (do niedawna tylko rotacyjnych) rotacyjnych. Rotacja w skrócie polega na tym, że wraz z każdym odświeżeniem strony widzimy inne linki, stąd nazwa.. Od 2014 roku dostępne są w e-weblinku także linki stałe. SWL dostępny jest w kontach standardowych oraz kontach pro.

Korzystanie z systemu polega na zakupie punktów, za które użytkownik otrzymuje możliwość umieszczenia linków rotacyjnych lub stałych strony na ustalony czas. Twórcą e-weblinka jest Tomasz Wieliczko, znany w branży jako Xann. Używanie systemów wymiany linków od samego początku, kiedy Google zajęło stanowisko w temacie, jest sprzeczne z tzw. Wskazówkami dla Webmasterów, co w praktyce oznacza , że korzystanie z e-weblinka prędzej czy później doprowadzić może do nałożenia na stronę tzw. filtra przez Google, co w konsekwencji obniży pozycje strony w wynikach wyszukiwania, a to z kolei drastycznie zmniejszy ilość wejścia na stronę z wyników wyszukiwania Google. Powód?

System emituje słabej jakości odnośniki, znajdujące się na witrynach o niskiej użyteczności dla użytkownika. W branży krążą opinie, jakoby e-weblinkiem można było „pozycjonować” 9czyli depozycjonować) konkurencję. Osobiście nie spotkałem się nigdy z dowodem i uważam to „chwyt marketingowy” – dobrej witrynie linki z SWLa nie są w stanie zaszkodzić, niezależnie od tego, co mówi reklama :). Nie ma co się jednak dziwić próbie „odrodzenia” systemu, chociaż są to działania z góry skazane na porażkę. Czas systemów wymiany linków minął – ich używanie dzisiaj, kiedy liczy się jakość i tematyczność linków mocniej niż kiedykolwiek nie ma najmniejszego sensu.

Obecnie e-weblink próbuje być nadal promowany jako skuteczne narzędzie, co nie zmienia faktu, że po ostatnich zmianach w algorytmie należy zaliczyć go bardziej do grona „dinozaurów pozycjonowania” niż skutecznych narzędzi SEO. PS osoby zainteresowane wyrażeniem, które chcą wyrazić swoje opinie na temat e-weblinka zapraszam na moje forum.

E-weblink a pozycjonowanie? To nie działa – case study

Od dawna „toczę spór” o to, czy warto używać systemów wymiany linków do promocji swojej strony – z jednej strony reklamowe bajki, z drugiej – fakty.Sporo tematów do wpisów dostarcza mi twórca Weblinka, który to właśnie ten swl, a nie np. Gotlink jest tym, który gości najczęściej na łamach mojego bloga. W sumie to powinienem w tym miejscu podziękować Tomaszowi Wieliczko, ponieważ dzięki swoistemu uporowi w utrzymywaniu, że „czarne jest białe, a białe jest czarne” – https://www.youtube.com/watch?&v=9fVSLFYWTZk […]

E-weblink emituje linki na ZBANOWANYCH domenach. Będzie afera w branży SEO?

Systemy wymiany linków po czasach swojej świetności są w odwrocie – nawet ich twórcy przyznają, że nie służą one już do pozycjonowania. W sumie to dobrze, że tak się dzieje – nieświadomi webmasterzy nie będą szkodzić swoim domenom, a branżowcy … no cóż, oni o tym wiedzą (mam nadzieję że już od dawna). Pytanie tylko, czy wiedzą też o tym, że e-weblink emituje linki na zbanowanych domenach … Pogłoski o tym, że taka sytuacja ma miejsce słyszałem już […]

Dlaczego po zdjęciu ręcznego filtra pozycje często „nie wracają”?

Coraz częściej spotykam się ze stwierdzeniem, że po wyjściu z filtra ręcznego pozycje strony „nie wracają” – tzn. witryna wyświetla się na niższych pozycjach w SERPach. Skąd takie wątpliwości skoro ów proces jest … w pełni logiczny? No cóż – mamy do czynienia z tzw. „SEO-bajkami”, w których kreowaniu pierwsze skrzypce grają osoby z … branży SEO. Faktem jest, że w opowiadaniu SEO-bajek brylują osoby, które oferują webmasterom do promocji ich stron rozwiązania, […]

E-weblink zamraża statystyki. Po raz kolejny. Google znowu celnie dotknęło system?

Wczoraj poszła kolejna fala ręcznych filtrów od Google na strony, które używają do promocji nienaturalnych linków. Po pewnym czasie zaczęły pojawiać się informacje o banowaniu stron zapleczowych emitujących linki z polskich SWLi. A dzisiaj  na Forum PiO poświęconego temu systemowi wymiany linków twórca e-weblinka napisał krótko „No dobra Panowie, zegary zostały zatrzymane na okres 14 dni.” O co chodzi? W wyniku wczorajszej fali filtrów e-weblink, jeden z polskich systemów […]

Mój blog jest skierowany do właścicieli stron

Jak można zobaczyć w stopce serwisu, bloga prowadzę od 2009 roku – 2 maja 2009 roku zamieściłem pierwszy wpis, bardzo krótki Zapraszam do lektury bloga poświęconego pozycjonowaniu. Moim zamiarem jest pisać o pozycjonowaniu w sposób przystępny dla każdej osoby zainteresowanej tym tematem. Jest wiele blogów poświęconych stricte technicznej naturze tematu. Uważam, że nadal brakuje blogów, które „patrzą się” na cały proces oczami użytkownika. Dlatego […]

Dlaczego umowa na pozycjonowanie na efekt bardziej szkodzi Klientowi, zamiast pomagać?

Po ostatnich zmianach w algorytmie coś, co było niejako symbolem branży SEO, odchodzi szybko w niepamięć – system rozliczania się za usługi SEO w oparciu o tzw. efekt, w którym płatność za pozycjonowanie następowała dopiero wtedy, kiedy strona dla ustalonych fraz osiągała w Google uzgodnione między firmą SEO a Klientem pozycje. Od wielu lat stałem na stanowisku, że tego typu działania nie mają racji bytu, z prostej przyczyny – która firma będzie inwestowała […]

Czyżby Google w końcu udało się „utrudnić życie” pozycjonerom?

Kilka dni temu Google wprowadziło kolejną wersję Pandy – nazwaną Panda 4.0. Update jest ukierunkowany na wyszukiwanie stron o niskiej jakości (np. brak oryginalnej treści). Wiele osób myli Pandę z Pingwinem – ten drugi ma za zadanie wychwycić strony linkowane słabymi linkami. Należy jednak zaznaczyć, że zaróno Panda, jak i Pingwin, prowadzą do tego samego – strona notuje drastyczne spadki widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania […]

Czas najwyższy na zmiany w polskiej branży SEO

Od dłuższego czasu zastanawia mnie brak zdecydowanej reakcji polskiej branży SEO na pewną patologię (albo lepiej powinienem napisać obojętność), która rozwinęła się i trwa w najlepsze w naszym środowisku. Mam na myśli mój „ulubiony temat” – tzw. depozycjonowanie, czyli linkowanie cudzych domen linkami z kiepskiej jakości źródeł, m.in. z SWLi. O ile coraz częściej pojawiają się na blogach SEO czy profilach społecznościowych artykuły zwracające uwagę na konieczność podnoszenia jakości usług SEO […]

Czy warto używać e-weblinka do pozycjonowania czy depozycjonowania

Do napisania wpisu skłonił mnie wątek na PiO poświęcony e-weblinkowi. Samemu systemowi poświęciłem już trochę wpisów, niektóre osoby wręcz „zarzucają mi”, że za bardzo się skupiam na nim, nieświadomie go promując :). Czy aby na pewno jest tak, jak mówią? U podstaw mojego bloga leży jakość. Z tego też powodu nie ma na nim płatnych recenzji, ponieważ uważam, że szanujący się bloger dla kasy nie może się sprzedać 🙂 A jak opisuję […]

Krajobraz po bitwie z Google – co dalej z SWLami Gotlink i e-Weblink ?

Postanowiłem napisać małe podsumowanie mijającego tygodnia, właściwie niejako zamknięcie kilku wpisów nawiązujących do tweeta Matta, w którym zapowiedział akcję skierowaną na dwie sieci (wymiany) linków. Moim zdaniem mamy właśnie do czynienia ze „środkiem końca” „polskiego SEO” – SEO, w którym główną rolę odgrywało stosowanie rotacyjnych systemów wymiany linków. Nie bez powodu napisałem „środkiem końca”. Początkiem końca był dzień 3 lipca 2013, kiedy to na wiele domen zostały […]

e-Weblink … odtrąbia sukces PRowy, będzie „poprawiać jakość”. Pytam się – no i co z tego…

Wczorajszy dzień obfitował w ciekawe wydarzenia – Weblink potwierdził fakt negatywnego wpływu zapowiadanej akcji przez Matta na domeny znajdujące się w „dwóch systemach”; z Gotlinkiem też jest coś na rzeczy (przypomnę, że obstawiałem od początku e-weblinka i gotlinka jako cel akcji). Wychodzi zatem na to, że rzeczywiście dostało się SWLom rotacyjnym – mówiąc zaś bardziej precyzyjnie stronom, które za ich pomocą były linkowane. Dodam, że akcja Google uderzyła też […]

e-Weblink potwierdza – zostaliśmy „zaatakowani” przez Google

No i mamy chyba koniec spekulacji – moje podejrzenia odnośnie pierwszego systemu się sprawdziły. W dniu dzisiejszym Tomasz Wieliczko aka Xann wydał oświadczenie na swoim profilu na Google+, w którym czytamy W wyniku ataku Google na swojego największego konkurenta System Wymiany Linków REKLAMOWYCH jesteśmy zmuszeni podjąć drastyczne działania. W dniu dzisiejszym wydamy oświadczenie o nadchodzących zmianach w systemie wymiany linków REKLAMOWYCH i nie będzie się to toczyło tylko wyższej jakość stron przyjmowanych […]