filtr od google - ręczny i algorytmiczny w jednym

Jeżeli nie usuniesz ręcznego filtra, to Google potrafi nałożyć na stronę filtr algorytmiczny

Linki kiedyś odgrywały bardzo ważną rolę przy kształtowaniu widoczności stron w Google – dzisiaj na pierwszym miejscu stoi reputacja domeny – i o tym należy pamiętać promując swoją stronę w wyszukiwarce.

Jeżeli nie dbamy o to, aby być na bieżąco ze zmianami (nie tylko w Google, ale i np. w zachowaniach i preferencjach internautów), to prędzej czy później nasza witryna spadnie w wynikach wyszukiwania – i o tym wie każdy (prawie) właściciel strony. Nic dziwnego, że coraz więcej osób wnikliwie obserwuje zdrowie swoich witryn (w Search Console czy innych narzędziach), aby albo starać się zapobiegać pożarom, albo lub je gasić – np. jeżeli chodzi o nienaturalne linki przychodzące.

A to nie jest już takie łatwe – czasy, kiedy Google bardzo często serwowało w Search Console powiadomienie o wykryciu nienaturalnych linków, są za nami – dzisiaj algorytm potrafi bardzo dobrze samodzielnie wykryć szkodliwe odnośniki prowadzące do strony, a co za tym idzie bez powiadomienia  webmastera o przewinieniu „zastosować odpowiednie zmiany”, czyli obniżyć jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Analiza profilu linków przychodzących nie zawsze jest prosta – nigdy nie będziemy wiedzieli do końca, czy dany link szkodzi witrynie, czy też jej pomaga. Z tego też powodu optymalnie jest analizować odnośniki dopiero wtedy, kiedy strona „jest na dnie” – ponieważ wówczas trzeba „ciąć mocno”, usuwając wszystko to, co jest nienaturalne.

Filtr ręczny nie znika – przechodzi w algorytmiczny

Niektórzy łudzą się, że jak kara ręczna minie, to wówczas ich strona wróci na szczyty wyników wyszukiwania. Nie wiedzą jednak o tym, że algorytm „jest pamiętliwy”. – a jeszcze mnie osób wie, że filtr ręczny po wygaśnięciu może nie odnowić się tylko przejść w filtr algorytmiczny.

https://twitter.com/JohnMu/status/1037982949197709312

Osoba badająca stan widoczności swojej strony w Search Console procesu zauważy brak jest stosownego komunikatu w Search Console w sekcji „Działania ręczne” i uzna, że Google zdjęło karę z jej strony. I zamiast pochylić się nad problemem nienaturalnego profilu linków prowadzących do swojej strony, odpuści sobie temat poprawy jakości profilu linków przychodzących, lub – gorsze – będzie kontynuować pozyskiwanie nienaturalnych linków, pogrążając w sposób nieświadomy do reszty swoją domenę.

Od dawna stoję na stanowisku, że:

  • linki przychodzące analizuje się na bieżąco – ale jakiekolwiek działania w disavow toolu podejmuje się dopiero po dogłębnej analizie (nierzadko należy odpuścić sobie użycie DT)
  • w razie jakichkolwiek podejrzeń należy zatrzymać proces „pozyskiwania linków” i zastanowić się, czy: A) czy usuwać (ręcznie lub przez disavow tool) szkodliwe odnośniki – oczywiście odpowiednio je typując; czy B) zostawić je w spokoju
  • poprawiając profil linków należy mieć na uwadze, że algorytm może odwrócić niekorzystny trend dopiero za kilka tygodni, miesięcy, czy …. nawet i po roku; wymaga to konsekwencji i samozaparcia. Często obserwuję, jak właściciel strony po miesiącu czy dwóch”załamuje się”, ponieważ jego praca nie przynosi takich efektów, jakie chciałby widzieć i przerywa proces uzdrawiania witryny – z wiadomymi skutkami.

4 komentarze do “Jeżeli nie usuniesz ręcznego filtra, to Google potrafi nałożyć na stronę filtr algorytmiczny

  1. Co do „pozyskiwania linkow z for parentigowych” to wiekszosc pozycjonerow w Polsce ma w glebokim powazaniu tematycznosc linkow 🙂 Byleby „kopaly”…

    1. Cóż mogę powiedzieć – życie coraz szybciej i lepiej weryfikuje tego typu działania. Rozmawiam z róznymi osobami i powiem, że powiem świadomości SEO oraz dbania o markę poszedł w Polsce już tak do góry, że za chwilę ktoś, dla kogo SEO to linki „byleby były gdziekolwiek zamieszczone”, będzie musiał szukać sobie nowego zajęcia …

      1. Japonce od lat promują zegarki na forum biologów, forum owulacja i co? Nic się nie dzieje 🙂 klient dostaje pulchny raport z wiedzą pod stołem „wszyscy tak robią”

        1. Ja wyciągam z kłopotów firmy, które „robią jak wszyscy”, więcej nie napiszę 🙂
          Dopóki komuś uchodzi coś płązem w SEO, to jest chojrak – jak spadnie to wtedy „idzie po rozum do głowy”…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *