przekierowanie 301

Przekierowanie 301 to rozwiązanie stosowane w sytuacjach zmiany struktury serwisu oraz przy zmianie jego adresu. Brak jego zastosowania sprawia, że roboty muszą od nowa „wyszukiwać” serwis w Sieci, zaś użytkownicy, trafiając na stare odnośniki zostają odsyłani na stronę błędu 404, co w przeważającej części sytuacji prowadzi do utraty np. zamówienia w sklepie internetowym.
Pomimo faktu, że jego brak może prowadzić do poważnych problemów z widocznością strony w SERPach nadal stosunkowo często „zapomina się” o jego użyciu – lub stosuje się półśrodki, w postaci np. pamiętania tylko o stronach kategorii, pomijając kompoletnie „zwykłe” strony serwisu.

Search Console – Błąd przekierowania

Wielu właścicieli stron reaguje nerwowo na powiadomienia, jakie otrzymują z Search Console. Związane jest to z faktem, że większość z nich pełni rolę monitów o wystąpieniu niepożądanej sytuacji, która może negatywnie wpłynąć na widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google. Niekiedy jednak mają miejsce powiadomienia, które pełnią rolę raportów. Np. o prawidłowo przeprowadzonym procesie przekierowania. Czym jest błąd przekierowania Jak przeczytamy w materiałach pomocy Google błąd przekierowania jest raportowany […]

Po wdrożeniu https nie oczekuj wzrostów Google – oczekuj spadków

Od kiedy Google w sierpniu 2014 roku podało do publicznej informacji, że https będzie czynnikiem rankingowym, wiele osób – zwłaszcza związanych zawodowo z SEO – podeszło do tematu „zbyt entuzjastycznie”, oczekując, że zmiana adresu na https da im od razu znaczący wzrost pozycji w Google. Wiele z nich od razu zaczęło robić testy, aby po miesiącu czy dwóch „triumfalnie” obwieścić, że … nie widać żadnych pozytywnych korzyści wynikających ze zmiany adresu z http na https […]

Do ustawiania preferowanej wersji serwisu tagu kanonicznego użyj w ostateczności

Tag kanoniczny to idealne rozwiązanie w sytuacji, kiedy nasz serwis generuje dużą ilość adresów url dla konkretnej strony. Podręcznikowym przykładem jest strona kategorii w sklepie internetowym, który przy włączonym sortowaniu widocznych produktów generuje tyle adresów url, ile jest kombinacji ustawienia sortowania. Mając wdrożony tag kanoniczny temu unikamy indeksowania zduplikowanych treści PLUS mamy kontrolę nad przepływem Pageranku w witrynie – niezależnie od tego, którą wersję sortowania ktoś […]

Strona Z oraz BEZ www to dla Google dwa różne serwisy – dowód

Wczoraj zaobserwowałem ciekawe „zjawisko”, które wyraźnie pokazuje, dlaczego należy zawsze zadbać o to, aby dla swoich stron ustanawiać przekierowanie 301 na wybraną wersję – BEZ lub Z www. Na poniższej grafice widzimy na pierwszy rzut oka dziwną sytuację: serwis mamy w połowie „zablokowany przed indeksowaniem”, a w połowie … nie (pisząc serwis mam na myśli wersję Z i BEZ www) Ponieważ domena jest zamazana dodam, że w Google wpisano site:nazwa_domeny. Dodam też, […]

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – przekierowanie 301

Nie bez powodu kolejny wpis z tego działu poświęciłem przekierowaniu 301. Zaznaczę od razu, że nie dotykam takich absolutnych podstaw jak ustawienie preferowanej wersji serwisu (z czy bez www) czy ustawienie przekierowania z index.php na „/”. We wpisie chciałbym skupić się na traktowanemu bardzo po macoszemu zagadnieniu, jakim jest przejście sklepu internetowego na nowy silnik/nowy układ graficzny – niosący za sobą zmianę struktury adresów url. Mimo, że od lat mówi się i pisze przy byle […]

Disavow tool a przekierowanie 301 – wgrywać plik dla obu domen?

Na wczorajszym HO padło – oprócz informacji o updacie disavow toola –  jeszcze jedno ciekawe pytanie związane z disavow toolem i … przekierowaniem 301 Czy w sytuacji, gdy miało miejsce przekierowanie 301 powinniśmy wgrywać plik do disavow toola dla dwóch domen, czy tylko jednej? Według Johna wystarczy zastosować plik tylko dla nowej domeny. ALE  od razu dodaje on, że osobiście, dla świętego spokoju, zwłaszcza dla świeżych przekierowań wgrałby plik dla […]

Jaki procent PageRank jest tracony przy przekierowaniu 301

Przekierowanie 301 jest „tożsame” z linkiem – tzn. przekazuje taką samą ilość Pageranku jak zwykły odnośnik. Wygląda to mi na pewną zmianę podejścia Google w tym zakresie – o ile dobrze  pamiętam wcześniejsze wypowiedzi Google to „drobna część” PR jest zawsze była tracona przy przekierowaniach. Dowodem na to jest poprawienie się Matta w wypowiedzi – najpierw użył sformułowania almost exactly (=prawie taki sam), aby następnie powiedzieć […]

Czy przekierowanie 301 ze zbanowanej domeny może zbanować dwuletnią domenę?

Wprowadzając narzędzie do usuwania linków Google wyszło naprzeciw tym webmasterom, którzy mają problem z usunięciem linków z niektórych stron – na których znalazły się one za ich większą/mniejszą (bez) wiedzą. Którzy mówili, że nie mają jak wyjść z filtra, ponieważ nie potrafią (często po sobie) posprzątać…. I bardzo dobrze się stało, że Google im to umożliwiło. Niech osoby mają możliwość poprawienia swoich działań SEO 🙂 Liczę też, że dzięki temu narzędziu Google pozyska pewne […]

Hangout z Johnem Muellerem – 03-09-2012 – m.in. czy przekierowanie 301 ze złej domeny zaszkodzić może naszej stronie

Dzisiaj odbył się kolejny już hangout z Johnem Muellerem, który tym razem poruszał znowu różne kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Zadano Johnowi m.in. następujące pytania: Czy zmiana anchoru linka na stronie powoduje, że staje się on nowy dla Google – czy też zostaje starym (pod kątem mocy)? Jak strona zostanie odwiedzona po zmianie linku na nowo przez Googlebota to w takiej sytuacji zobaczy on nowy anchor – i będzie […]

Przekierowanie 301 na nową domenę to już nie sposób na wyjście z filtra/bana

Przez długie lata osoby, których strony wpadały w filtr czy zaliczały bana miały prostą receptę na wyjście z kary, nałożonej na stronę przez Google. Wystarczyło kupić nową domenę, ustawić przekierowanie 301 i … po około dwóch tygodniach „nowastara” strona pojawiała się znowu w Google – na pozycjach sprzed nałożenia kary na starą domenę. Niestety, takie sposoby rozwiązywania problemów z witryna w wyniku jej pozycjonowania wiele firm SEO, które swoje działania […]

Jak ustawić właściwie paginację strony

Prowadząc portal, blog lub sklep internetowy masz do czynienia z paginacją – czyli podziale danej kategorii (artykułów, produktów) na strony. Warto zadbać o poprawność w tym zakresie, ponieważ pozwala to Google lepiej poznać zawartość takiej kategorii, przyspieszając proces indeksacji oraz aktualizacji zmian. Jak było przed grudniem 2019 roku W 2012 roku Google nagrało film z Maile Ohye, z którego mogliśmy się dowiedzieć, w jaki sposób właściwie stosować paginację […]

Redirection – wtyczka do WordPressa, która pamięta sama o zmiannie adresu url

Już dawno nie pisałem o przydatnych wtyczkach do WordPressa i postanowiłem dzisiaj to nadrobić.Na pierwszy ogień pójdzie bardzo ciekawy dodatek Redirection, który odpowiada za utrzymanie porządków w strukturze adresowej naszego serwisu. Jest to jedna z tych wtyczek, bez których nie wyobrażam sobie dobrego bloga. Dlaczego? Powody są co najmniej dwa: Przede wszystkim w bardzo łatwy sposób możemy ustawiać przekierowania 301 – wystarczy tylko skopiować w odpowiednie pola adres strony przekierowywanej oraz docelowej – i bez znajomości […]