linki przychodzące

Linki przychodzące nazywane są inaczej backlinkami (z ang. backlinks) to odnośniki, jakie znajdują się „gdzieś w Sieci”, a które prowadzą do danej strony internetowej.

Linki przychodzące odgrywają bardzo ważna rolę w wyszukiwarce Google, ponieważ są jednym z najważniejszych czynników, które wpływają na pozycje w wyszukiwarce linkowanej strony. Od kwietnia 2012 należy z większą uwagą podchodzić do zdobywania linków przychodzących, ponieważ Google, od wprowadzenia update'u pod nazwą Pingwin, lepiej niż w przeszłości wyłapuje te odnośniki, które są niskiej jakości. W konsekwencji strona traci swoje wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, co od razu odbija się negatywnie na ruchu z wyszukiwarki. jeden link umieszczony na mocnej domenie często znaczy więcej niż tysiące „śmieciowych linków” – z systemów wymiany linków (SWLi) czy sygnaturek na forach.

Wiele osób nie dba o jakość linków przychodzących. Niestety, do tego grona zalicza się też wiele firm SEO, dlatego ważne jest, aby wiedzieć, jakie prace są wykonywane w ramach pozycjonowania – brak takich informacji (lub zasłanianie się przed ich udzieleniem tzw. „know-how” to sygnał, że coś jest nie tak…

Właściwa analiza linków przychodzących zawsze wymaga dużego nakładu pracy i doświadczenia, co wynika ze specyfiki zagadnienia.

Analiza linków prowadzących do strony wykazuje spadek ich ilości, a pozycje … rosną

Od wielu lat stoję na stanowisku, że linki nie są jedynym czynnikiem rankingowym, a zła polityka ich stosowania prędzej czy później przynosi więcej szkody (spadki w Google) niż korzyści (wysokie pozycje w Google). Widać to zwłaszcza w ostatnich paru latach, kiedy to Google po okresie „tolerowania” „polskiego SEO” zaczęło w końcu robić porządki na naszym podwórku, co doprowadziło do diametralnej zmiany w podejściu do SEO – nie tylko firm pozycjonujących, ale i ich Klientów. Nie linki są najważniejsze Dobra strona, […]

Analiza profilu linków konkurencji może przynieść więcej szkody niż pożytku

Od kiedy Google wprowadziło narzędzie disavow tool za pomocą którego możemy zrzekać się linków o niskiej jakości, które (w odczuciu webmastera) szkodzą/mogą zaszkodzić jego stronie proces analizowania odnośników prowadzących do stron konkurencji de facto wziął w łeb – o czym powinny teraz pamiętać zwłaszcza osoby, które dopiero zaczynają swoją „przygodę z SEO”. Analizując linki do stron swojej konkurencji muszą uważać, aby nie wpędzić swojej strony w tarapaty Bardzo […]

Analiza linków przychodzących nie jest wiarygodna przy analizie konkurencji

Czasy się zmieniają… Jeszcze kilka lat temu (nie mówiąc o wcześniejszym okresie) duża ilość linków – także i tych ze złych, słabym miejsc – decydowała o tym, że strona była dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania. Era seokatalogów, precli, nie mówiąc o systemach wymiany linków (które dla wielu osób były synonimem pozycjonowania) jednak musiała się kiedyś skończyć – duża popularność pewnych narzędzi/rozwiązań doprowadziła w końcu do tego, […]

Majestic nie planuje pozbawiać bezpłatnego dostępu właścicielom domen do linków przychodzących

Wczoraj Ahrefs – popularny program online używany m.in. do wyszukiwania linków przychodzących – postanowił, że właściciele domen przestaną mieć bezpłatny dostęp do bazy danych. Bezpośrednią konkurencją, bardzo popularną na naszym rynku, jest Majestic – postanowiłem sprawdzić u źródła, czy aby czasem nie planują podobnego rozwiązania. Otrzymałem z supportu następującą odpowiedź Póki co nie masz czym się martwic, nie zamierzamy zablokować tej opcji 🙂 A zatem mamy jasność – narzędzie […]

Ahrefs usuwa Backlinks Report – właściciel domeny nie zobaczy już za darmo linków przychodzących

Dzisiaj zauważyłem, że pod adresem, pod którym znajdowało się wspomniane w tytule narzędzie  – https://ahrefs.com/reports – wyświetla się strona błędu 404 Ponieważ zespół Ahrefs wspominał o zamiarze wyłączenia wspomnianego narzędzia i nie wiedziałem, czy to się właśnie stało czy też może jest jakiś problem z systemem i postanowiłem sprawdzić u źródła. No i wykrakałem – na blogu Ahrefs w dniu dzisiejszym (ale trafiłem …) pojawił się wpis na ten temat: I’m sure many of you […]

SEO Odkurzacz – analiza przyrostowa oraz porównywanie projektów

O SEO Odkurzaczu napisałem już kilka wpisów, ale nie bez powodu – uważam, że to obecnie najlepszy soft do analizy linków przychodzących. Mnogość funkcji, które oferuje dla osób zajmujących się analizą linków prowadzących do ich strony,  sprawia, że nie tylko agencja SEO, ale i zwykła osoba będzie potrafiła się w nim odnaleźć i wykorzystać go zgodnie ze swoimi potrzebami. Doszlifowania wymaga jeszcze w pewnym stopniu obsługa programu przez osoby nie będące z SEO „za Pan brat” plus […]

Dlaczego w Search Console nie widzę linków przychodzących

Często spotykam się z tego typu pytaniem. Powodów jest kilka, od tych najbardziej prozaicznych, jak to, że domena jest nowa, więc Google nie posiada o niej jeszcze żadnych informacji, po drugą skrajność, gdzie mamy do czynienie z błędem algorytmu. Pośrodku zaś jest kilka dodatkowych przyczyn 🙂 Jest ich co najmniej kilka: Domena jest młoda ten przypadek jest jasny i nie wymaga dłuższego komentarza – skoro domena została […]

Kiedy linki stracą na ważności w ustalaniu rankingu strony w Google

Bardzo ciekawy wpis pojawił się na kanale GoogleWebmasterhelp, będący odpowiedzią na pytanie:”Czy linki przychodzące stracą na ważności jako element wpływający na kształtowanie rankingu stron w wynikach wyszukiwania Google?” Nie ulega wątpliwości, że Google w latach 90’tych swoim podejściem do SERPów zmieniło na zawsze rynek wyszukiwarek, oparty wówczas na stricte katalogowaniu danych, kładąc duży nacisk na linki jako element kształtujący wyników wyszukiwania. Przez lata działało to dosyć dobrze – do czasu, gdy Google […]

Czy do analizy linków przychodzących przy wychodzeniu z filtra Google trzeba używać MajesticSEO, Ahrefs czy innego narzędzia?

Google od wielu lat informuje, że do wyjścia z filtra wystarczy analiza linków, jakie są widoczne w Narzędziach dla Webmasterów – oraz oczywiście podjęcie działań zmierzających w kierunku uzdrowienia profilu linków analizowanej domeny. Wprawdzie John na jednym z HO w 2013 roku wspomniał, że można się wesprzeć w tej analizie zewnętrznym narzędziem – MajesticSEO, Ahrefs czy innym – ale kontekst wypowiedzi dotyczył sytuacji, w której webmaster nie wie, co się działo z jego stroną. Od 3 lipca 2013 […]

Co zrobić jak ktoś linkuje do strony z witryn, z których nie chcemy mieć linków zwrotnych

Dzisiejszy filmik przeznaczony jest stricte do osób, które stawiają dopiero swoje kroki w SEO. Chyba każdy z nas widział w profilu swoich linków różne „kwiatki” – a dokładniej mówiąc linki z domen, z których nie powinno ich być – np. ze stron pornograficznych do strony poświęconej … doradztwu finansowemu :). Czy mamy panikować, jak znajdziemy kilka takich linków? Zdaniem Matta – i z mojego doświadczenia – powiem, że nie. Jeżeli analizując domeny […]

Nie widać linków przychodzących w Narzędziach dla Webmasterów. Bug?

Może przyjść kiedyś ten moment, kiedy zauważysz spadek strony. Jeżeli nie masz ustawionego powiadomienia o nowych komunikatach na emaila, wchodzisz do Narzędzi dla Webmasterów i … widzisz adnotację o filtrze za nienaturalne linki przychodzące. Już wiesz, że czeka Ciebie sporo analizy i pracy związanej z wychodzeniem z filtra, ponieważ SQT nie puści strony z niego 'za ładne oczy”. Brak strony w Narzędziach to także inne niedogodności – m.in. nie dostaniesz informacji od Google […]

Nie widzisz linków przychodzących na domenie z Narzędzi dla Webmasterów? Sprawdź …. subdomeny

Dostałeś (odpukać) powiadomienie od Google o nienaturalnych linkach. Wchodzisz w Narzędzia, ściągasz listę linkujących do serwisu domen i rozpoczynasz żmudną analizę. No i jest zonk – sytuacja, w której nie widzisz linków, mimo, że Google „uparcie” twierdzi, że są, ba – często bardzo dużo. Co może być przyczyną, na co rzadko zwracamy uwagę? Jako przykład weźmy serwis czeol.pl. Ot, odtwarzanie plików mp3 online. Niby wszystko OK, ale chwila …. gdzie są linki? Aby […]