katalog seo

Darmowy kurs link buildingu by Marta Gryszko vel Lexy szybkim sposobem na filtr

W weekend napisałem krótki wpis pokazujący, jak Google zmieniło branżę SEO. Uznałem, że powinien go powinny go przeczytać nie tylko osoby zajmujące się zawodowo SEO, ale także ich Klienci. Wpis na opiniotwórczym SearchEngineLand’zie, który opisuje ewolucję SEO zasługuje na uważną lekturę – tym bardziej, że potwierdza obserwacje z naszego „polskiego podwórka”. Jednak co z tego, że SearchEngineLand zwraca uwagę na zmiany , jakie zaszły w SEO, co z ego, że także i na naszym „podwórku” mamy coraz […]

Nie możesz usunąć wpisów z katalogów? Spokojnie – wpisy znikają same – i to szybko. Case study

Dzisiejszym wpisem chciałem zwrócić uwagę na coś, co wielu osobom, zwłaszcza właścicieli stron katalogowanych w ramach pozycjonowania, spędza sen z powiek sen z powiek – chodzi o wpisy w katalogach SEO z tzw. exact match’em, czy jak kto woli money keywords. Oba sformułowania związane są z linkowaniem strony na frazy stricte pozycjonerskie (Nieruchomości Kraków, Fryzjer Katowice itp.) Nie bez powodu coraz więcej osób analizuje swoje linki przychodzące. Po 3 lipca […]

Strony mające wpisy w katalogu na skrypcie Sinooke już są karane przez Google

Nie wiem, po co powstają nowe skrypty pod seokatalogi, skoro od dawna wiadomo, że są na cenzurowanym u Google? Ktoś powie, że pod np. systemy wymiany linków – ok, jak ktoś chce się tak bawić i tracić czas, to jego sprawa, ale … dlaczego wrzuca tam strony Klientów. Z jednej strony firmy SEO powinny wiedzieć, że jest to bez sensu. Z drugiej jednak strony nawet i duże firmy popełniają nadal wiele szkolnych błędów – o czym pisałem nie tak dawno […]

Firma SEO zmusza Klienta do zmiany domeny – case study

Wczoraj odbyłem ciekawą rozmowę z Klientem firmy SEO. Poszło o … domenę. Nie będę podawał ani nazwy firmy SEO, ani adresu witryny osoby, z która rozmawiałem – z wiadomych powodów.  Napiszę tylko, że firma SEO to duża, bardzo dobrze znana w Polsce firma. Wspomniana witryna ma od dłuższego już czasu nałożony filtr od Google –  za nienaturalne linki.  Firma SEO utrzymuje, że filtr jest konsekwencją stosowania SWLi przez konkurencję. Analiza […]

Wpis do katalogu o tytule „Home page” wskazany jako nienaturalny. Dziwne?

Od pewnego czasu wiele osób dywersyfikuje anchory tekstowych linków prowadzących do swoich stron, licząc, że takie rozdrobnienie Google potraktuje jako naturalność linkowania. Ba, nawet systemy wymiany linków posiadają w swoich pulach (dodam, że od dawna) linki nofollow, które przeplatają się z tymi „normalnymi” (dofollow). Co na to Google? No cóż, Google, jak to Google – moim zdaniem konsekwentnie robi swoje, kompletnie nie przejmując się tym, co branżą SEO pisze […]

Hurtowe kupowanie multikodów do SEOKatalogów prowadzi do filtra – case study

O multikodach do seo katalogów i ich wpływie/niewpływie na fakt nałożenia na stronę filtru przez Google słychać w blogosferze SEO już od pewnego czasu. Rok temu po raz pierwszy poruszyłem temat na blogu. Przypomnę, że właściciel podejrzewał „życzliwą konkurencję” (znalazł w profilu linków odnośniki z anchorem viagra itp.), ale szybko okazało się, że problem leżał gdzie indziej: Linków z frazami porno, viagra jest dosłownie promil w porównaniu z tymi z multukodziarskich grup. Dodałes się […]

Jak i gdzie zdobywać wartościowe linki do strony?

Do napisania tego wpisu natchnęło mnie … zapytanie, jakie przed chwilą widziałem w Google Analytics: „Jak zdobywać wartościowe linki?” Hm – odpowiedź jest prosta i … trudna zarazem. Na pewno wartościowymi linkami nie są linki z katalogów SEO. Unikałbym zwłaszcza wszelkich „grup”, które – z informacji, jakie posiadam – pozaliczały (nie wszystkie oczywiście) spadki PR po ostatnim updacie algorytmu – Pingwin 2.0. Spadek czy wyzerowanie PR to „typowa kara”, jaką nakłada Google, […]