sprzedaż linków

Sprzedawanie linków to jeden z elementów pozycjonowania, w którym chcesz przyspieszyć proces zwiększania widoczności strony w Google. Wykorzystywany przez osoby świadome temu, że jest to proces sprzeczny z regulaminem wyszukiwarki i naraża stronę, która kupuje linki, na spadek w wynikach wyszukiwania.

Zapowiedź updatu w algorytmie? Google ostrzega – zlecasz wpis sponsorowany, pamiętaj o atrybucie nofollow w linkach wychodzących

22 lutego 2013 roku Google we wpisie na swoim blogu przypomniało o tym, że w przypadku wpisów sponsorowanych należy zamieszczać w linkach prowadzących do strony, której dany wpis dotyczy, atrybut nofollow. Nie minął dzień, a wdrożony update spowodował niezłe zamieszanie – plus palpitację serca właścicieli Interflory, gdy widoczność serwisu w Google sięgnęła przysłowiowego dna. Dzisiaj Michał na Forum Google dla Webmasterów zamieścił „podobne ostrzeżenie„, poniżej jego fragment: W ramach […]

Ręczny filtr może być przedłużony „po pewnym czasie”. Kara za recydywę też istnieje

Jak może niektórzy wiedzą Barry zdecydował się jakiś czas temu opatrzyć linki  (te, które zostały kupione) atrybutem nofollow (widocznie poziom ruchu nie był taki, jakiego sobie oczekiwał) na swoim blogu. Następnie napisał prośbę o ponowne rozpatrzenie. Po pewnym czasie ze zdziwieniem dostał informację, że na stronę … nie został nałożony ręczny filtr! Jednak jednocześnie zauważył wzrost PR – typowy objaw wyjścia strony z filtra za sprzedaż/kupowanie […]

Blogerzy powinni uważać na Rankseller – pachnie mi to sprzedawaniem linków SEO

Przed chwilą na Antywebie przeczytałem artykuł „Rankseller debiutuje w Polsce. Wielka szansa dla blogerów czy tylko ambitne obietnice?„. Wpis mnie zaciekawił, że postanowiłem wejść na stronę serwisu, ponieważ zajawka na Antywebie przypominała mi reklamę systemu do pozyskiwania linków w treści. I … nie myliłem się. Już na starcie strona serwisu prezentuje korzyści, z których najważniejszą jest Najlepsze linki dla autorytetu Twojej domeny i pozycji w Google. Wyraźnie też wskazana jest grupa docelowa (dół grafiki) Strona […]

Strona sprzedaje linki? Google zeruje ich moc

Strona, która linkuje do mojej witryny, została ukarana za kupowanie linków. Czy mam się obawiać konsekwencji dla swojej strony? Jeżeli strona sprzedaje linki i Google „to wychwyci” to widocznym znakiem spadku zaufania do takiej witryny jest spadek wskaźnika Pagerank (o około 30-40%). To konsekwencja dla strony. Natomiast jest jeszcze kwestia linków wychodzących z takiej witryny – takie linki tracą moc przekazywania PR – czyli przestają wpływać na kształtowanie pozycji […]

Czy Google może potraktować użyteczne linki na stronie jako … kupione?

Na bardzo ciekawe pytanie odpowiadał ostatnio Matt – rzecz dotyczyła płatnych linków. „Na naszej turystycznej stronie znajdują się linki do hoteli i innych miejsc noclegowych z branży, które rekomendujemy. Nasi użytkownicy bardzo sobie je cenią. Nie są to płatne linki, zatem nie posiadają one atrybutu nofollow. Co należy jednak zrobić, aby także i Google w taki sposób je postrzegało i nie karało strony, która emituje „takie linki” z atrybutem dofollow, za sprzedaż linków pozycjonujących?” […]

Google ostrzega przed artykułami sponsorowanymi – i karze Interflorę

Temat sprzed chwili – Google „wzięło” pod lupę i podjęło decyzję o ukaraniu Interflory oraz dziesiątek stron informacyjnych, na których pojawiły się artykuły sponsorowane firmy. Jak poinformowałem Was o tym już na Google+ specjalny wpis na blogu Google napisał sam Matt, który wyraźnie już w pierwszym akapicie powiedział, że Google has said for years that selling links that pass PageRank violates our quality guidelines. We continue to reiterate that guidance periodically to […]

Spada Ci pageRank o 30-50%? Normalne – strona sprzedaje linki

Nie od dzisiaj wiadomo, że w przypadku wykrycia na analizowanej przez SQT stronie złamania Wskazówek dla Webmasterów kończy się to filtrem, co dodatkowo prowadzi do spadku/wyzerowania Pagerank. Wczoraj nawiązał do tego John podczas cotygodniowego hangoutu z webmasterami. A dzisiaj widzę, że wpis nawiązujący do konsekwencji sprzedawania linków na stronie napisał Matt na swoim blogu. Omawiana sytuacja dotyczyła spadku PR z 7 do 3. Witryna należy do jednej z gazet (można domyślać się, że czołowych – w końcu PR7 […]

Recenzja giełdy linków linkolo.pl na seomoher.pl

Na blogu Mohera ukazał się dzisiaj ciekawy wpis, będący recenzją giełdy linków tekstowych w treści linkolo.pl. Po lekturze wpisu zastanawiam się, z jakim wyprzedzeniem w przyszłość patrzą się autorzy takich programów? I dlaczego tworzą tego typu programy? Dlaczego tak napisałem? Po pierwsze – publiczna reklama tego typu systemów przypomina mi machanie czerwoną płachtą bykowi przed nosem przez torreadora Po drugie – jakość systemów często pozostawia wiele do życzenia. […]

Czy kupowane linki pozycjonujące można reklamować jako niewykrywalne dla Google?

Do napisania artykułu zainspirował mnie wpis na blogu Matta Cuttsa pod tytułem „undetectable spam” (niewykrywalny spam). Jak się łatwo domyśleć „poszło” o reklamę kolejnego „rewelacyjnego systemu sprzedaży linków” 🙂 Contextual Links @ V7N are undetectable to search engines. Whether it be by human or algorithmic filtering, our links are impossible to detect. Boskie … Zastanawiam się, kto jest większym idiotą – inaczej nie można bowiem […]

Nowy komunikat od Google o kupowaniu linków w Narzędziach dla Webmasterów

W na początku 2011 roku Webmasterzy zaczęli dostawać nowy rodzaj komunikatu w Narzędziach Google dla Webmasterów – o sprzedawaniu linków przekazujących PR, emitowanych na ich stronach. Dear site owner or webmaster of http://www.domain.com/, We’ve detected that some of your site’s pages may be using techniques that are outside Google’s Webmaster Guidelines. Specifically, look for possibly artificial or unnatural links pointing to your site that […]

Czy można emitować reklamy Adsense na stronach sprzedających linki?

W tym wpisie chciałbym zwrócić uwagę na treść emaila reklamowego,  w którym można przeczytać Właścicielom stron internetowych, którzy chcą zwiększyć swoje przychody, SeoPilot oferuje możliwość wykupienia miejsca reklamowego! na stronie w postaci linków tekstowych, za stałe wynagrodzenie miesięczne. Jest ono zależne od jakości strony, ale zwykle jest rzędu kilkuset złotych miesięcznie. Zarobki mogą być więc wielokrotnie większe niż z programu AdSense (oba programy mogą być przy tym […]

Aby Google pozytywnie rozpatrzyło zgłoszenie o powtórne rozpatrzenie nalezy usunąć … wszystkie kupione linki

Bardzo ciekawy wpis pojawił się właśnie na Google+, autorstwa Kaspara Szymańskiego (Guglarza), który nawiązując do swojej wcześniejszej wypowiedzi o kupowaniu linków Zespół #Google #Search Quality zajął się kwestią kupowania linków przez popularne polskie witryny i podjął odpowiednie kroki w tych wypadkach gdzie zaistniała taka potrzeba. Mamy nadzieję, że z czasem więcej klientów SWLi przemyśli swoją strategie zdobywania linków. zaznaczył, że zanim będzie możliwe pozytywne […]