nofollow

Meta tagi noindex i nofollow

Nie w każdym przypadku chcemy, aby dana strona była zaindeksowana w Google. Nie zawsze też chcemy też, aby Googlebot „buszował” po danej stronie. Na szczęście jest na to sposób – meta tagi noindex oraz nofollow. Ich właściwe użycie zwiększa stopień indeksacji strony, a także zapobiega pokazywaniu w wynikach wyszukiwania stron, których nie chcemy pokazać innym. Meta tag noindex Meta tagu noindex używamy, jeżeli nie chcemy, aby Google zaindeksowało daną […]

Linki nofollow mogą (już?) wpływać na przepływ rankingu Google jak przed 2009 rokiem

Barry Schwarz natknął się dzisiaj na bardzo ciekawą wypowiedź Andrieja Lipattsev’a, Search Quality Senior Strategist w Google, odnośnie przepływu PageRank przez linki. Jak osoby zorientowane w temacie wiedzą, od 2009 roku przepływ ten wygląda następująco: jeżeli na stronie obok linków dofollow występują także linki nofollow, to zgodnie z wypowiedzią PageRank nie tylko nie jest przekazywany za przez linki nofollow, ale także (co najgorsze) nie idzie na pozostałe linki (dofollow). W praktyce oznacza to, […]

Czy do strony logowania dawać linki z atrybutem nofollow?

Stanowisko Google w zakresie linkowania wewnętrznego jest jasne – w obrębie serwisu nie powinno się używać nofollow. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – ustawiając parametr nofollow na linkach blokujemy przepływ PageRanku w obrębie witryny. Im więcej mamy stron w serwisie, na których znajduje się strona z takim linkiem, tym gorzej dla niej jak ustawimy nofollow na takim linku, ponieważ tracimy taki procent mocy strony, jaki wynika z ilorazu […]

Czy linki z atrybutem nofollow mogą zaszkodzić pozycji strony w Google?

Odpowiedź Matta jest krótka – w przeważającej ilości przypadków linki z atrybutem nofollow nie szkodzą stronie. Z małym wyjątkiem  – „jeżeli umieszczamy komentarze na blogach „całego świata (czytaj: wielu) dążąc w ten sposób do wygenerowania ruchu na stronie”. Jeżeli opisana powyżej sytuacja będzie miała miejsce to pomimo faktu, że te linki mają atrybut nofollow, Google może podjąć działania ręczne w stosunku do takiej witryny. Zwłaszcza, jak tego typu […]

Zlecasz artykuły sponsorowane? Pamiętaj o linkach nofollow

Wokół artykułów sponsorowanych wiele ostatnio było szumu. Głownie za sprawą stwierdzenia Google zgodnie z którym takie artykuły nie są niczym innym jak kupowaniem linków; a zatem odnośniki do stron firm, które je zlecają, powinny zawierać atrybut nofollow – inaczej można zostać posądzonym o manipulowanie PR (kupowanie linków), co w konsekwencji grozi nałożeniem na stronę, do której prowadzą takie odnośniki filtra. Ponieważ temat jest na topie Matt zdecydował się na opublikowanie długiego (5 […]

Czy usuwać atrybut nofollow dla komentarzy na blogu? Lepiej się dobrze zastanowić…

Od jakiegoś czasu niektórzy blogerzy zachęcają swoich czytelników do aktywnego komentowania – po przekroczeniu pewnej, określonej w ustawieniach pluginu (WordPress) liczby komentarzy link w podpisie zmienia atrybut – z nie mającego żadnego wpływu na SERPy atrybutu nofollow (ustawienie domyślne WordPressa) na … dofollow. Czy warto instalować u siebie taką wtyczkę? Moim zdaniem nie. Po pierwsze – zachęcanie kogoś do komentowania w w/w sposób oznacza, że .. nie pisze się na tyle atrakcyjnie, […]

Czy duża ilość linków nofollow może zagrozić pozycji strony w Google

Atrybut nofollow używamy w sytuacji, gdy nie chcemy „dzielić się” mocą naszej strony z innymi witrynami. Najczęściej dotyczy to sytuacji, gdzie nie mamy pewności co do tego, czy dana witryna jest zgodna z Wskazówkami Google dla Webmasterów i obawiamy się ewentualnych reperkusji z tytułu linkowania do niej. Google zaleca tez używanie linków nofollow w sytuacji, gdy właściciel witryny, na której się one znajdują, chcę sprzedać linki – ale jednocześnie chce uczynić to zgodnie ze Wskazówkami […]

Czy do banerów reklamowych należy dodawać atrybut nofollow

Jak wiemy, w przypadku zakupu linków, aby być w zgodzie z Wytycznymi Google dla Webmasteró, należy je „zaopatrzyć” w atrybut nofollow. Co w przypadku grafiki? Otóż w przypadku zakupu takich linków od dużych firm specjalizujących się w sprzedaży banerów reklamowych są one w praktycznie każdym przypadku blokowane przed robotami – m.in. po to, aby roboty nie zliczały chociażby takich danych jak ilości klików – taka blokada dokonywana jest najczęściej poprzez plik […]

Czy w linkowaniu wewnętrznym należy używać linków nofollow

Lata mijają, a w dalszym ciągu znajduję w Sieci strony, które mają użyty atrybut nofollow w linkach wewnętrznych. rel=”nofollow” bardzo często używany jest w Polsce w przypadku takich stron, jak np. kontakt. Mało tego – niedawno widziałem stronę firmy SEO, w której atrybut nofollow posiadały wszystkie linki na stronie głównej prowadzące do … działów oferty: tworzenie stron, pozycjonowanie, reklama płatna. Niemożliwe? A jednak 🙂 Nofollow a linkowanie wewnętrzne […]

Czy Google karze strony używające tylko linków nofollow

Nofollow …. Google chyba nie zdawało sobie sprawy z faktu, jak bardzo „namiesza” wprowadzając ten atrybut. Niby wszystko jest jasne – używamy go, jeżeli chce umieścić link do serwisu, który łamie Wytyczne Google, ale np.  zawiera on przydatne treści. Użycie w linku rel=”nofollow” w takiej sytuacji sprawi, że nasza strona nie zostanie ukarana obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania. Dosyć szybko, bo już na samym początku istnienia tego atrybutu […]

W jakich sytuacjach używać atrybut nofollow

Ostatnio kilkakrotnie zetknąłem się z wątpliwościami, jakie posiadały osoby z atrybutem nofollow. Związane jest to niewątpliwie ze zmianą, jaką około roku temu wprowadziło Google w tym zakresie Kiedyś przy 4 linkach na stronie, gdy 3 były nofollow, a jeden dofollow, całą moc strony przechodziła do witryny, do której kierował link dofollow. Ponieważ było to często nadużywane w celu manipulacji wynikami wyszukiwania Google postanowiło uczulić (czytaj. „zniechęcić”) webmasterów na używanie […]

Czy sprzedaż linków z atrybutem nofollow jest zgodna z wytycznymi Google

Nie od dzisiaj wiemy, że Google nie „lubi” płatnych linków (umieszczonych, w zamian za opłatę,  na stronie odnośnikach), których celem jest przeniesienie mocy na docelowe witryny, a mówiąc z punktu widzenia Google mających wpływ na podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania (pozycjonowanie). Od dawna obserwujemy „walkę” podobną do tej, którą toczą producenci broni ofensywnej i defensywnej – np. jak jedna strona wynajdzie pocisk do skutecznego unieszkodliwiania czołgów, to zaraz druga odpowiada nowym systemem obronnym. […]