Kaspar Szymański

Kaspar Szymański, do niedawna znany niemal wyłącznie jako Guglarz, w latach 2006 – 2013 pracował w Google w dziale Search Quality Team’u, odpowiadając w jego ramach za jakość wyników wyszukiwania na polskim rynku. Obecnie, już w ramach własnego projektu – Search Brothers – wraz z Filim Wiese ( który także pracował w SQT w Google) pomaga osobom, które mają problemy z widocznością swoich serwisów w Google.  Jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych osób światowego SEO. W dalszym ciągu aktywnie propaguje ideę tworzenia merytorycznych stron internetowych.

Dobrze robione SEO nie może być tanie – można jednak przeciwdziałać: kilka porad od Kaspara Szymańskiego

Jak zaoszczędzić na SEO ” not come cheap” – sformułowanie użyte na SearchEngineLandzie można przetłumaczyć albo jako „nie przychodzi tanio” lub – za Oxfordem – jako synonim określenia „something is expensive” (jest drogie) – i jest w tym sporo prawdy; SEO z miesiąca na miesiąc pociąga za sobą coraz większe nakłady czasu i pracy – a przez to i podnosi związane z tym koszty. Kaspar Szymański przez długie lata (2006-2013) odpowiadał w Google […]

Informację o podjęciu działań w stosunku do linków, nie samej strony, potraktujmy poważnie

O tym, że nie warto lekceważyć powiadomienia, jakie możemy otrzymać w Narzędziach wiemy od dawna. Potwierdził to wczoraj Kaspar Szymański na Google+ – radząc webmasterom, że takie powiadomienie należy „wziąć to sobie do serca”. Bo skończyć się może to za jakiś czas filtrem. A fellow industry man asked me for #advice regarding a spammy backlink warning he got through #Google #WebmasterTools. Since the manual action was applied to back links only, there was […]

Wywiad z Kasparem Szymańskim – Kas zdradza, co będzie robił zawodowo :)

Jak wszyscy związani z polską branżą SEO już zapewne wiedzą od początku wakacji mamy zmianę na stanowisku „polskiego Guglarza” – po 7 latach pracy w Google Kaspar Szymański przechodzi „na swoje”. Zobacz, co teraz robi Guglarz i … co będzie robił zawodowo już niedługo :). (Sebastian) Kaspar, Twoja decyzja o zakończeniu współpracy z Google dla wielu osób była zaskoczeniem. Przyznaj się – specjalnie zostawiłeś to “na wakacje”? […]

Jakie będzie polskie SEO bez Kaspara?

Dzisiaj na Forum Google Kaspar Szymański – znany od lat pod ksywką Guglarz – opublikował wpis, którego wstęp zaczyna się tak: 2599 dni lub 7 lat, 1 miesiąc i 11 dni minęło od mojego pierwszego, oficjalnego wpisu na polskim forum Google dla webmasterów. Dzisiejszy będzie jednym z moich ostatnich jako Guglarza. Po siedmiu latach zdecydowałem podjąć nowe wyzwania 🙂 Informacja zasługująca na newsa roku w polskim SEO  – […]

Wywiad z Kasparem Szymańskim aka Guglarz – grudzień 2012

Koniec roku to czas na różnego rodzaju podsumowania. Oczywiście dotyczą one także i SEO – spotykam się obecnie z różnymi opracowaniami na ten temat, z których większość porusza duże zmiany w algorytmie Google w 2012 a ich autorzy zadają pytania o ich możliwy wpływ na przyszłość SEO (sam napisałem wpis na ten temat). A „co na to Google”? Na koniec roku zapytałem Kaspara Szymańskiego, pracownika Search Quality Team w Google o kilka kwestii. Pytania nawiązywały […]

Jak zachęcić Google do nałożenia filtru na stronę? Np. zostawmy ślad, że kupujemy linki :)

Tytuł nie jest przewrotny, w żadnym wypadku. Niektóre metody promocji serwisów z branży SEO, czy też sam ich układ sprawiają, że zastanawiam się, ba – podziwiam autorów tychże stron – którzy sami wręcz dopominają się od Google nałożenia sankcji na strony swoich Klientów, które  biorą w nich udział. Przykład? Wątek z Forum Pomocy Google. Panowie „Googlowcy”, powiedzcie mi dlaczego taka witryna: http://goo.gl/7wTGl ma spadki pozycji mniej wiecej od wrzesnia? […]

Po ostatniej akcji Kaspara robi się w branży SEO bardzo gorąco…

Ledwo jeden dzień upłynął od tego, jak Kaspar ogłosił kolejną odsłonę walki z nienaturalnymi profilami backlinków, a już po wypowiedziach w wątku, który założyłem na PiO widać, że robi się gorąco. Po prostu boki zrywać. Ja rozumiem filtrować na jakieś frazy, ale na nazwę firmy (Bank Millenium)… Przecież to głupota. Może jeszcze zafiltrować na adres www? Śledząc wypowiedzi widzę, że SQT znowu celnie uderzył…. Już dawno zauważyłem, że poziom trafności należy mierzyć […]

Czy można dostać bana na stronę od Google za text-indent

Od pewnego czasu wątek dotyczący text-indent i jego zastosowania w strukturze strony często przewija się przez Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Postanowiłem podpytać o to Kaspara na wczorajszym hangoucie, w którym miałem okazję uczestniczyć. Skoro Google jest nastawione na lepszy kontakt z webmasterami, trzeba z tego korzystać 🙂 W branży są obecne dwa stanowiska: – pierwsze, którego zwolennicy utrzymują, że każde zastosowanie text-indent stanowi naruszenie wytycznych i jest podstawą do nałożenia przez Google kary […]

Hangout z Kasparem Szymańskim 15-03-2012 – podsumowanie

Dzisiaj odbył się godzinny hangout polskich webmasterów z pracownikiem Search Quality Team w Google Kasparem Szymańskim. Tematy można było zgłaszać od 12 marca za pośrednictwem profilu Kaspara na Google+ – sporo wpisów się pojawiło :). Postanowiłem przygotować krótkie podsumowanie poruszanych kwestii (postarałem się ująć te najważniejsze, omawiane kwestie – coś czasem spowalniało mi łącze, mimo, że parametry techniczne i sprzętowe mam większe od minimalnych. Not […]

Przykład strony dotkniętej Pandą

Dzisiaj na Forum Pomocy Google dla Webmasterów pojawił się ciekawy wątek. Właściciel strony zadaje pytanie, dlaczego jego strona zanotowała jakiś czas temu spory spadek odwiedzin. Jak pisze Z tego co widzę, jest to ewidentne działanie Pandy – ale dlaczego ukarała ona moją stronę, którą staram się optymalizować pod kątem SEO i na której są wyłącznie oryginalne i pożyteczne treści? Bardzo szybko pojawia się odpowiedź Kaspara Pest, […]

Masz pytanie do Kaspara Szymańskiego aka Guglarz? W czwartek hangout – nie przegap!

Osoby, które chcą zadać pytanie Kasparowi oraz jednocześnie skorzystać z wiedzy i doświadczenia innych osób związanych z SEO zapraszam na hangout, który odbędzie się w najbliższy czwartek, tj. 15 marca o godzinie 18.00 Na Google+ w profilu Kaspara już pojawiły się kwestie, które budzą wśród zainteresowanych osób największą ciekawość i na które osoby pytające mają nadzieję usłyszeć stanowisko Kaspara (czyli Google). Wymienię tylko kilka z nich: not provided w Google Analytics […]

Wywiad z Kasparem Szymańskim aka Guglarzem – luty 2012

Zapraszam do przeczytania oficjalnego wywiadu z Kasparem Szymańskim (Guglarz), pracownikiem Search Quality Team, który miałem przyjemność (i możliwość) przygotować, przeprowadzić i niniejszym prezentuję. Pytania m.in. nawiązywały do tematów, które w ostatnim czasie mocno zaangażowały osoby zajmujące się SEO. Wywiad składa się z 14 pytań, które w celu łatwego czytania zostały wyboldowane i ponumerowane. Zachęcam do komentowania 🙂 Sebastian Miśniakiewicz 1) Grudzień 2011 wywołał spore zamieszanie, jeżeli chodzi […]