umowa o pozycjonowanie

Umowa o pozycjonowanie, zawarta między firmą pozycjonującą, a jej Klientem, ma na celu unormowanie praw i obowiązków obydwu stron. Niestety w praktyce często taka umowa zmusza nieświadomego Klienta do pewnych zachowań – np. pozwalając mu rozwiązać ją TYLKO w jednym miesiącu w roku.

Wpisy, które są tutaj prezentowane, mają na celu zwrócić uwagę na nieuczciwe/niejasne/niebezpieczne zapisy w umowach oraz umożliwić Klientom firm SEO rozwiązywanie niekorzystnych dla siebie umów. Wbrew bowiem panującemu na rynku przekonaniu można np. rozwiązać umowę w sytuacji, gdy firma pozycjonująca doprowadzi swoimi działaniami do nałożenia filtra na pozycjonowaną stronę.

Podpisując umowę na pozycjonowanie z dużą firmą możesz mieć problem z jej rozwiązaniem

Parę dni temu rozmawiałem z osobą, która podpisała umowę na pozycjonowanie z dużą firmą. Warunki z pozoru świetne – płatność tylko za efekt. Jednak mijały miesiące a efektów nie było widać (poza tym, że nowa strona, znajdująca się w momencie podpisania umowy poza TOP100, weszła na wyższe pozycje). Jednak nie to było najlepsze – firma każe sobie płacić za rozwiązanie umowy przed jej zakończeniem mimo, że działa na szkodę strony swojego Klienta. Opisywałem […]

Jak rozwiązać umowę o pozycjonowanie?

Z umowami na pozycjonowanie stron bywa różnie – zdarza się, że są podpisywane w sytuacji, gdy nie powinny być podpisane, ponieważ strona już znajduje się na określonych pozycjach w Google, co sprawia, że Klient płaci za coś, do czego firma pozycjonująca nie przyczyniła się w żadnym stopniu. Zdarza się też, i to znacznie częściej, że Klient nie wie, co jest robione przy jego stronie, a wszelkie próby zdobycia informacji od firmy kończą się stwierdzeniem: „Nie możemy powiedzieć, to nasze […]

Czy warto zmieniać firmę SEO z powodu cięcia kosztów?

Do napisania wpisu skłoniły mnie sytuacje, z jakimi  spotykam się się od pewnego czasu. Otóż Klienci firm SEO tnąc koszty decydują się na rozwiązywanie umów z firmami SEO, które je obecnie pozycjonują, szukając tańszych wykonawców. Jak zadaję osobom, które się ze mną kontaktują, pytanie, czy wiedzą, że zmiana firmy SEO zawsze spowoduje pewne, niekiedy mocne, perturbacje w Google, to bardzo się dziwią… Nic dziwnego. Nie wszyscy wiedzą […]

Czy rozliczanie pozycjonowania w oparciu o TOP10 jest dobre dla Klienta i firmy SEO?

„Nieśmiertelne TOP10” … Popularny sposób rozliczania się firm SEO za usługi pozycjonowania stron Klientów. Pomimo konieczności ponoszenia coraz większych nakładów i czasu pracy nadal jest to najczęstsza forma rozliczeń między stronami. Inne metody – np. długi ogon, prowizja od sprzedaży czy abonament w dalszym ciągu są w mniejszości. Należy jednak podkreślić wyraźnie, że spora część firm SEO, tych dłużej obecnych na rynku, nie stosują już tej metody… Oparcie […]

Dlaczego należy podpisywać umowę na pozycjonowanie stron

Do napisania tego artykułu skłoniły mnie obserwacje różnych wypowiedzi na forach, gdzie użytkownicy skarżą się, że Klient, po dojściu strony na uzgodnione pozycje, przestał odpowiadać na emaile, a przede wszystkim – przestał płacić (lub też, jak umowa została podpisana na efekt – nie chce zacząć). Po zastanowieniu stwierdziłem, że warto napisać kilka słów na ten temat, aby zwrócić uwagę obu stronom, że jej podpisanie znajduje się w interesie obu […]

Ile firm SEO odpowiada na zapytanie ofertowe wysłane z urzędu państwowego?

Już kilka frazy widziałem zapytania ofertowe, jakie urzędy wysyłają do firm zajmujących się usługami SEO. Jakoś do tej pory nie pisałem o tym na blogu, ale chyba czas zacząć to robić. Tak się bowiem zastanawiam, czy osoba, która je wysyła, podjęłaby się zadania na warunkach, które są opisane w zapytaniu ofertowym? Może ktoś przeczyta ten wpis i wyciągnie wnioski na przyszłość. Ale do rzeczy. Idziemy od początku: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pozycjonowania serwisu XXX […]

Uwaga na szantażystów, którzy chcą zmusić do podjęcia z nimi współpracy na pozycjonowanie stron

W związku z coraz większą ilością firm, które próbują żerować na nieświadomości wielu właścicieli stron, apeluję do czytelników bloga, aby uważnie czytali różnego rodzaju regulaminy i umowy – zwłaszcza te, związane z różnego rodzaju okazjami czy promocjami. Nawet, jak usłyszymy, że na coś wyraziliśmy zgodę, żądajmy dowodu, aby nie dać się wciągnąć w pułapkę sprytnemu szantażyście. Jakiś czas temu pisałem o tym, jak to niektóre firmy SEO pod „płaszczykiem” […]

Firma SEO też musi czytać umowę o pozycjonowanie – niekiedy Klienci mają ciekawe pomysły

Dosłownie przed chwilą dostałem zapytanie o pozycjonowanie, w którym zaintrygowało mnie coś – a właściwie jedno zdanie Proszę o potwierdzenie, czy jest do zaakceptowania dołączona przez nas umowa współpracy. No to cóż, przy takim postawieniu sprawy nie miałem wyjścia – trzeba było wziąć się za lekturę umowy. Czytam sobie załącznik – i co widzę? Wypunktowałem sobie jej trzy fragmenty, ujęte w formie „chronologicznej”: Zleceniobiorca dokona w ciągu 20 dni roboczych od momentu podpisania […]

Nieuczciwe zapisy w umowach o pozycjonowanie – warto wiedzieć, jak podpisało się umowę jako konsument

Umowy o pozycjonowanie z reguły – w większości przypadków, powinienem raczej napisać – podpisywane są między firmami – SEO oraz Klientem. Niekiedy jednak zachodzi sytuacja, gdy stroną jest konsument – np. osoba nie ma założonej jeszcze działalności gospodarczej, ponieważ nie chce sobie robić kosztów, albo też z innych powodów musi się z tym na razie wstrzymać – a jednocześnie chce/musi już zacząć promować swój przyszły biznes. Sporo jest wątków w Internecie […]

Decydując się na usługi SEO myśl – nie daj się namówić na promocję

Ciekawy film pojawił się pod koniec roku na platformie Polsatu odnośnie skutków nieczytanie umów o pozycjonowanie stron. Tak należy moim zdaniem podsumować program.Powinna to być przestroga dla tych Klientów firm SEO, którzy podpisują umowy nie czytając ich – a później okazuje się, że „jest problem”. Szkoda, że reporterzy nie przyjęli obiektywnego stanowiska w reportażu. Film jest tendencyjny, Klienci się żalą, że zostali oszukani przez firmę SEO. OK, pewne działania […]

Rozliczanie się za pozycjonowanie na podstawie wyników z … jednego dnia

Decydując się na wybór firmy do pozycjonowania należy bezwzględnie sprawdzić jak często następuje sprawdzanie pozycji, na podstawie czego jest wystawiana później faktura za pozycjonowanie. Już kilka razy spotkałem się z sytuacją, gdzie takie sprawdzenie odbywa się … pierwszego dnia miesiąca. Czyli jeżeli 1 listopada strona znajdzie się w SERPach na określonym miejscu, to wówczas Klient płąci … za cały miesiąc. Czy jest to dobre rozwiązanie? Oczywiście, […]

Uważaj na gwarancje pozycji w umowach z „firmami SEO”

Nadal można spotkać się z próbami „zachęcenia” do podpisania umowy na tzw. „gwarancje wyników” przy pozycjonowaniu. Firmy SEO oferują osiągnięcie celu, którym jest np. wejście w 3 miesiące w  TOP10 – w przypadku braku sukcesu następuje zwrot wpłaconych środków. LUB po prostu Klient nie płaci nic za pozycjonowanie, ponieważ nie ma osiągniętego rezultatu, w postaci obecności pozycjonowanej witryny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. W jednym i drugim przypadku nie jest to jednak […]