Ahrefs

Po Majestic jedno z najbardziej popularnych narzędzi online do analizy linków przychodzących. Zebrane wyniki prezentowane są w formie czytelnych zestawień oraz wykresów.

Dane związane z widocznością naszej strony w Google można eksportować do dalszej obróbki do pliku csv. Ahrefs dostępny jest w kilku planach taryfowych, w zależności od ilości danych, jakie chcemy analizować w skali miesiąca.

Osobiście zamiast Ahrefs polecam do analizy strony polskie narzędzie SEMSTORM, które opisałem w osobnym artykule. Dla czytelników bloga czeka kod rabatowy na zakup abonamentu na dowolnie wybrany okres.

Ahrefs to nie tylko analiza linków, ale także pomoc w rozwoju serwisu

O narzędziu Ahrefs napisałem już kilka wpisów, jednak do tej pory swoją uwagę kierowałem na funkcję, dzięki której to narzędzie dosyć mocno zaistniało nie tylko w polskiej branży SEO – związaną z wyszukiwaniem linków prowadzących do analizowanej strony. Dzisiaj chciałbym pokazać, że Ahrefs można wykorzystać także do budowania strony, wzbogacając ją o treści wyszukiwane przez potencjalnych Klientów Twojej firmy. Analiza profilu linków prowadzących do strony Zacznę jednak tytułem wstępu od tego, co zwróciło uwagę wielu […]

Majestic nie planuje pozbawiać bezpłatnego dostępu właścicielom domen do linków przychodzących

Wczoraj Ahrefs – popularny program online używany m.in. do wyszukiwania linków przychodzących – postanowił, że właściciele domen przestaną mieć bezpłatny dostęp do bazy danych. Bezpośrednią konkurencją, bardzo popularną na naszym rynku, jest Majestic – postanowiłem sprawdzić u źródła, czy aby czasem nie planują podobnego rozwiązania. Otrzymałem z supportu następującą odpowiedź Póki co nie masz czym się martwic, nie zamierzamy zablokować tej opcji 🙂 A zatem mamy jasność – narzędzie […]

Ahrefs usuwa Backlinks Report – właściciel domeny nie zobaczy już za darmo linków przychodzących

Dzisiaj zauważyłem, że pod adresem, pod którym znajdowało się wspomniane w tytule narzędzie  – https://ahrefs.com/reports – wyświetla się strona błędu 404 Ponieważ zespół Ahrefs wspominał o zamiarze wyłączenia wspomnianego narzędzia i nie wiedziałem, czy to się właśnie stało czy też może jest jakiś problem z systemem i postanowiłem sprawdzić u źródła. No i wykrakałem – na blogu Ahrefs w dniu dzisiejszym (ale trafiłem …) pojawił się wpis na ten temat: I’m sure many of you […]

SEO Odkurzacz – narzędzie do analizy linków przychodzących

Od 3 lipca 2013 roku, kiedy to Google mocno „przykręciło śrubę” właścicielom stron w Polsce i wiele z nich otrzymało powiadomienie o nienaturalnych linkach, konieczność analizy profilu linków przychodzących do strony stała się nieodzowną częścią pracy nie tylko SEOwca, ale także i „zwykłego” właściciela strony. Na rynku jest obecnie dostepnych kilka narzędzi, które mają za zadanie pomóc/dokonać analizy backlinków – do ich grona zalicza się SEO Odkurzacz. Linki przychodzące […]

Czy do analizy linków przychodzących przy wychodzeniu z filtra Google trzeba używać MajesticSEO, Ahrefs czy innego narzędzia?

Google od wielu lat informuje, że do wyjścia z filtra wystarczy analiza linków, jakie są widoczne w Narzędziach dla Webmasterów – oraz oczywiście podjęcie działań zmierzających w kierunku uzdrowienia profilu linków analizowanej domeny. Wprawdzie John na jednym z HO w 2013 roku wspomniał, że można się wesprzeć w tej analizie zewnętrznym narzędziem – MajesticSEO, Ahrefs czy innym – ale kontekst wypowiedzi dotyczył sytuacji, w której webmaster nie wie, co się działo z jego stroną. Od 3 lipca 2013 […]

Jak wykryć złe linki prowadzące do strony

Google stoi na stanowisku, że potrafi sobie poradzić z wykrycie i zdewaluowaniem (ewentualnego, negatywnego wpływu) na naszą domenę. Aczkolwiek (koniec 2019 roku) sugeruje, że jeżeli tych linków jest dużo, to warto je przeanalizować i dodać do disavow toola – na wszelki wypadek 🙂 W niedawno opublikowanym wpisie pokazałem, w jaki sposób można sobie z nimi poradzić – w sytuacji, gdy owe linki były dziełem własnych działań pozycjonerskich lub firmy SEO – […]

Najlepsze narzędzia do sprawdzania backlinków – MajesticSEO oraz Ahrefs

Wraz z dynamicznym rozwojem Narzędzi Google dla Webmasterów osoby, którzy skupiają się tylko na swoich stronach, mają sprawę niejako załatwioną. W ich przypadku dostęp do domeny w Narzędziach gwarantuje najlepszy obraz linków przychodzących, jakiego nie zobaczą w żadnym z komercyjnych narzędzi tego typu. Taki stan rzeczy jest ważny z jeszcze co najmniej jednego, ale arcyważnego powodu – jakiekolwiek problemy analizowanej w ten sposób strony z linkami mają swoje podłoże tylko […]