powiadomienia Google

Dla stron zweryfikowanych w Search Console (dawne Narzędzia Google dla Webmasterów) Google wysyła powiadomienia, które mają na celu pomóc webmasterowi w:

zwiększeniu widoczności strony w wynikach wyszukiwania
usunięcia problemu, który negatywnie wpływa na wejścia z wyszukiwarki

Właściwe zinterpretowanie komunikatu oraz wdrożenie stosownych poprawek to podstawa w budowaniu długotrwałej obecności strony na wysokich pozycjach  w Google.

Google pokazuje złą datę w rich snippets? To nie zawsze wynika z błędu na stronie

Od kiedy Google zaczęło masowo rozsyłać za pomocą Narzędzi dla Webmasterów (poprzednika Search Console) zauważyłem, że sporo osób bezkrytycznie wierzy w treść otrzymywanych komunikatów. Tymczasem nie raz i nie dwa razy widziałem informacje nie związane ze stroną lub prezentujące informacje nie mające nic wspólnego ze stanem aktualnym. Na jednym z ostatnich hangoutów John z kolei przyznał, że Google może także mylić się na innym polu, np. prezentując w snippetach błędną datę Sometimes we pick […]

Nieprawidłowe dane strukturalne mogą spowodować usunięcie fragmentów rozszerzonych witryny

Osoby, która mają problem z usunięciem ręcznych filtrów Google często „w swojej obronie” piszą, że Google „się czepia” – a tymczasem z reguły zawsze okazuje się, że pominięto jakiś drobiazg, który jest przysłowiową kulą u nogi. W opisanym we wpisie przypadku była nią jedna strona… Co się stanie, jeżeli spróbujemy w danych strukturalnych dodać za dużo informacji, w  dodatku nie związanych z tym, co jest przedstawione na stronie? Z reguły ryzykujemy głównie tym, że Google usunie nam […]

Niezabezpieczone pobieranie haseł będzie powodować wyświetlanie w przeglądarce Chrome

Google rozpoczęło właśnie kolejną akcję wysyłania powiadomień poprzez Search Console Od stycznia 2017 roku w przeglądarce Chrome (w wersji 56 i nowszych) strony internetowe, które zawierają formularze do wprowadzania haseł lub numerów kart kredytowych, będą oznaczane jako niezabezpieczone, o ile nie będą wykorzystywać protokołu HTTPS. Na wskazanych poniżej stronach internetowych, znajdują się pola do wprowadzania haseł lub numerów kart kredytowych, które będą powodować wyświetlanie […]

Monitoruj ruch z wyników wyszukiwania Google do witryny

Osoby, które po weryfikują domenę w Konsoli Google nie od razu zobaczą dane, jakie Google zgromadziło o witrynie, jeżeli ta domena nie była wcześniej dodana nigdy do Search Console. Związane jest to z faktem, że wyszukiwarka musi najpierw zgromadzić dane, aby po ich przetworzeniu móc je nam zaprezentować w Konsoli. Aby zobaczyć dane, jakie Google zgromadziło o stronie należy odczekać kilku dni (czasem i ponad tydzień) – a sam proces aktualizacji danych […]

Działania ręczne widoczne w Narzędziach dla Webmasterów mogą być … nieaktualne

Dzisiaj znalazłem taką oto informację na stronach Google The Manual Actions Viewer may not reflect recent changes, such as manual actions that were recently applied or revoked. We hope to have the data updated in the near future. We are still delivering notifications to the Message Center when a manual action is applied and when a reconsideration request is processed, so you can refer to the […]

Czy ważniejszy jest komunikat od Google – czy informacja z Narzędzi?

Od ponad dwóch lat Google sukcesywnie wprowadza nowe powiadomienia, które mają za zadania ułatwić komunikacje z webmasterami. Duża ilość komunikatów sprawia jednak, że niekiedy webmasterzy mają wątpliwości, jak należy interpretować otrzymywane wiadomości. Ostatnio na polskim Forum Google dla Webmasterów Karolina wyjaśniła jasno coś, co chyba wielu osobom spędzało ostatnio sen z powiek. Jeden z webmasterów dostał filtr za linki, napisał prośbę o ponowne rozpatrzenie i .. […]

Rozdźwięk między powiadomieniem od Google a Narzędziami odnośnie stanu filtra

Ostatnimi czasy kilka razy miały miejsce sytuacje, w których webmasterzy zgłaszali, że np. dostają od Google powiadomienie o zdjęciu filtra ale w Narzędziach dla Webmasterów nadal jest widoczna stosowana informacja. Albo, że dostali powiadomienie od Google o nienaturalnych linkach – ale w Narzędziach brak jest widocznej tego typu informacji. Taki stan rzeczy, jak zauważyłem, powodował – co jest rzeczą naturalną – wątpliwość, co do tego, co się ze stroną rzeczywiście dzieje – […]

Coraz trudniej jest wychodzić z filtrów ręcznych otrzymanych za nienaturalne linki – case study

Google przyzwyczaiło branżę SEO do tego, że w wakacje nie podejmowało żadnych większych działań – jak gdyby chcąc dać spędzić ten czas spokojnie, w innym miejscu niż przy komputerze. W tym roku to się jednak zmieniło. 3 lipiec to data, o której będzie się pamiętało lepiej niż wprowadzenie Pingwina. Od lat pomagam webmasterom w wychodzeniu ich stron z filtrów i mam wrażenie, że w ciągu ostatniego miesiąca, a właściwie 2 tygodni,  Google „coś […]

Google w końcu zaczyna podawać przykładowe urle, które są przyczyną ręcznych filtrów

W końcu doczekaliśmy się spełnienia zapowiedzi Matta – od teraz przy odrzuceniu RR dostaniemy w wiadomości próbkę linków szkodzących stronie – a dokładnie krótką listę adresów, na których znajdują się nienaturalne linki przychodzące. Już jakiś czas temu Matt po raz pierwszy poinformował  o zamiarze wprowadzenia do powiadomień przykładowych stron, z których linki przychodzące szkodzą witrynie (czyli de facto są odpowiedzialne za ręczne działania SQT). Od tej zapowiedzi trochę czasu upłynęło, cały […]

Nie widzisz linków przychodzących na domenie z Narzędzi dla Webmasterów? Sprawdź …. subdomeny

Dostałeś (odpukać) powiadomienie od Google o nienaturalnych linkach. Wchodzisz w Narzędzia, ściągasz listę linkujących do serwisu domen i rozpoczynasz żmudną analizę. No i jest zonk – sytuacja, w której nie widzisz linków, mimo, że Google „uparcie” twierdzi, że są, ba – często bardzo dużo. Co może być przyczyną, na co rzadko zwracamy uwagę? Jako przykład weźmy serwis czeol.pl. Ot, odtwarzanie plików mp3 online. Niby wszystko OK, ale chwila …. gdzie są linki? Aby […]

Nowe powiadomienie od Google o nienaturalnych linkach

Analizując obecnie kilka stron zauważyłem, że „po cichu” Google zmieniło treść powiadomienia o wykryciu nienaturalnych linków. Stara wersja powiadomienia Nowa wersja powiadomienia Różnica? informacja o tym, że problematyczne linki nie muszą kierować tylko do strony głównej (przypomnę, że można dostać taki komunikat za linki do jednej podstrony…) wskazówka, gdzie mamy szukać nienaturalnych odnośników (dobry pomysł -mamy  coraz więcej danych w Narzędziach) podkreślenie, że do rozwiązania problemu wystarczy analiza linków […]

Zapomniałeś przedłużyć domenę? Spokojnie – Google poinformuje o tym szybko

Jedna ze stron, którą właśnie analizuję, dostała takie oto powiadomienie W ciągu ostatnich 24 godzin Googlebot napotkał błędy (7) podczas próby pobrania informacji DNS o Twojej witrynie. Ogólny wskaźnik błędów zapytań DNS w Twojej witrynie to 100.0%. Zastanowiła mnie jedna rzecz – nie tyle sam komunikat – ta domena w przeszłości już go dostała (widać to w narzędziach), ale odsetek – 100%! Sprawdziłem sobie zatem stronę czy się wyświetla poprawnie […]