pozycjonowanie sklepu internetowego

Przez wiele lat pozycjonowanie sklepu internetowego było utożsamiane z linkami. Nie liczyło się to, jakie treści były na stronie, czy opisy produktów były unikalne, czy kategorie posiadały swoje opisy, czy sklep posiadał bloga. Na pierwszym miejscu były linki – tylko to się liczyło.

Artykuły zebrane w tym dziale mają na celu pomóc zrozumieć oraz wypozycjonować sklep tym osobom, które są świadome tego, że markę buduje się latami – dbając o nią od samego początku.

Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym to warto zajrzeć również do działu audyt sklepu internetowego, który kładzie nacisk na zgodność budowy sklepu ze Wskazówkami Google dla Webmasterów oraz optymalizacja sklepu internetowego, w którym znajdują się artykuły mające na celu jak najlepsze zoptymalizowanie sklepu pod kątem pozyskiwania większej ilości Klientów z Google.

Jak reklamować sklep internetowy w Google

O optymalizacji i promocji sklepów internetowych napisano sporo wpisów. Także i u mnie – gdzie zostały pogrupowane w trzy grupy: optymalizacja sklepu internetowego – skupiłem się na poszczególnych aspektach związanych z przystosowaniem sklepu do Wskazówek Google dla Webmasterów audyt sklepu internetowego – poruszam kwestie związane stricte z kwestiami technicznymi (z punktu widzenia Wskazówek Google dla Webmasterów) pozycjonowanie sklepu internetowego – kwestie związane z promocją sklepu w wyszukiwarce Google Dzisiaj […]

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Żadna firma czy agencja SEO  nie rozwinie sprzedaży w sklepie bez współpracy z Klientem. Jeżeli właściciel sklepu oddaje „swoje dziecko” w 100% w cudze ręce to złe linki, fatalnej jakości opisy kategorii czy produktów, „spam szeptanki” na forach i blogach są tylko kilkoma z możliwych niebezpieczeństw, jakie czyhają na tego, kto zakłada sklep i liczy, ze ktoś inny „odwali za niego czarną robotę”. Dzisiaj e-commerce już tak to nie działa – albo Klient zaangażuje się w rozwój (a co za tym […]

Zmieniasz silnik sklepu internetowego? Zadbaj o przekierowania 301

Mimo, że od dawna wiadomym jest, że zmiana struktury serwisu lub też „przeprowadzka” na nowy silnik związana jest z koniecznością wykonania odpowiednich przekierowań 301 to nadal wielu programistów o tym „nie wie” czy … „zapomina”.  Konsekwencję zaniechań są zaś w skrajnych przypadkach zabójcze dla stron, których te zaniechania dotyczą. Wczoraj rozmawiałem z firmą, która zanotowała 90% spadek ruchu. Sklep, który istnieje w Sieci od 2 lat, praktycznie z dnia na dzień zanotował potężny spadek odwiedzin, […]

Czy warto kupić na Allegro wypozycjonowany sklep internetowy?

Parę dni temu Tomek Wydra opublikował ciekawy wpis na swoim blogu. – chodziło o zakup na Allegro sklepu wypozycjonowanego metodami … white hat SEO ! Przeglądając w dniu dzisiejszym wiadomości w google alerts natrafiłem na małe nazwijmy to wprowadzenie przyszłego klienta w błąd. Aukcja dotyczy sprzedaży domeny na której jest sklep internetowy W opisie aukcji przeczytamy, ze strona jest pozycjonowana tylko technikami WHS Temat zainteresował mnie z prostego powodu, […]

Jak skutecznie wypromować sklep internetowy w Google

Kilka dni temu  Matt w filmiku (który znajdziesz na końcu wpisu) zadając pytanie „W jaki sposób mała strona może stać się popularna” po raz kolejny zwrócił uwagę na powszechnie znane powiedzenie w biznesie, zgodnie z którym w biznesie pierwszy milion się albo kradnie, albo … zarabia. Nie bez powodu użyłem tak mocnego porównania. Mniej więcej rok temu Matt powiedział, że częstym błędem sklepów internetowych podejmowanym w zakresie e-commerce – fakt, że chcą one […]

Sklep internetowy w abonamencie (SaaS) czy własna instalacja?

Wiele osób na etapie zakładania swojego sklepu internetowego zadaje sobie pytanie: „Skorzystać z jakiegoś „gotowca” – czy też „pójść na swoje”? Inaczej mówiąc – czy zdecydować się na sklep w modelu SaaS (soft as a service) czy postawić go na darmowym (np. PrestaShop, WordPress, Magento) czy też płatnym (np. Shoper) skrypcie? Obydwa rozwiązania mają swoje plusy i minusy. Sklep internetowy w wielu przypadkach potrafi generować większe obroty niż sklep stacjonarny. Oczywiście nie od razu […]

Strategia marketingowa dla sklepu internetowego – a co to jest w ogóle?

Do napisania tego wpisu skłonił mnie Paweł Lipiec, który napisał bardzo dobry artykuł odnośnie strategii reklamowych, jakie mają właściciele polskich sklepów internetowych. Powinienem chyba dodać – której nie mają… W Polsce sprzedaż w Sieci kojarzy się z tym, aby sprzedać taniej, niż ma konkurencja. Nie próbuje się badać rynku, chociażby w kontekście zachowań użytkowników, trafiających do danego sklepu – skąd są, co robią, dlaczego nie dokonują zakupów. Jeżeli […]

Czy sprzedaż tego samego produktu na różnych domenach to spam?

Pytanie, jakie zostało zadane Mattowi, brzmiało: Zarządzam 3 stronami, które sprzedają te same produkty – na 3 różnych domenach. Każda strona ma inne podejście do tematu (sprzedaży), inną strukturę cen, grupę odbiorców itp. Czy Google takie podejście traktuje jako spam/black hat SEO? Z jednej strony – jeżeli strony na poszczególnych domenach różnią się – wyglądem, podejściem do sprzedaży, strukturą – i jeżeli tych stron […]

Czy zmiana silnika serwisu/sklepu ma wpływ na pozycję w Google

Odpowiadając na tak postawione pytanie należy jasno stwierdzić, że tak. Ten wpływ może mieć bezpośredni wpływ na zmianę wyświetlania się w SERPach, może też jednak mieć i wpływ pośredni. Wpływ bezpośredni związany jest użytym rozwiązaniem w zakresie budowy stron internetowych. Przeniesienie serwisu ze strony niezoptymalizowanej pod kątem Google – brak przyjaznych adresów url czy brak wewnętrznego linkowania to tylko 2 z wielu czynników wpływających na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. […]

Mayday a pozycjonowanie sklepów internetowych – czyli jak zostać polubianym przez Google

Ostatnia zmiana algorytmu wyszukiwarki Google, zwana jako Mayday dosyć mocno, jak widać po komentarzach w sieci, uderzyła przede wszystkim w branże e-commerce, czyli w sklepy internetowe. Do tej pory pozyskiwały one spory ruch z tzw. długiego ogona, dzięki czemu bardzo często już sama dobra optymalizacja stron poszczególnych produktów wystarczała, aby pozyskiwać spore grono potencjalnych Klientów. Niestety, mało jest jeszcze w sieci sklepów z bardzo […]