Filtry, bany

Google wprowadza zmiany w algorytmie coraz szybciej. Coraz bardziej dokładnie też te zmiany wpływają na pozycje stron, które są pozycjonowane niezgodnie z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. W przypadku strony firmowej spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania odbija się od razu negatywnie na wolumenie sprzedaży czy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. W kategorii tej znajdują się informacje przydatne dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o karach, jakie nakłada Google na strony łamiące jego Wskazówki lub/i chcą je usunąć ze swoich stron.

Nienaturalne linki przychodzące. Czym są i dlaczego szkodzą widoczności strony w Google?

Wyszukiwarka Google swój sukces odniosła głównie dlatego, że opracowała unikalny sposób prezentowania wyników wyszukiwania. Zanim pojawiła się na rynku, wyszukiwarki były de facto katalogami stron. Nie wiem, kto z was pamięta na przykład AltaVista – jeżeli chciałeś przeczytać artykuł na jakiś temat, trzeba było wybrać kategorię nadrzędną na przykład świat, potem wybrać Polskę, potem powiedzmy gospodarkę i przeczytać, co tam u nas dzieje się ciekawego. Google […]

Słownik podstawowych pojęć SEO

Każda branża ma swoją specyfikę. W każdej branży istnieje język branżowy, który o ile jest zrozumiały dla osób, które się nim posługują, to jednak dla osób, które go nie znają, jest nierzadko barierą, która uniemożliwia prowadzenie rozmowy na dany temat. Aby przełamać ten impas postanowiłem przygotować listę najważniejszych pojęć, od których (moim zdaniem) należy zacząć zgłębiać świat optymalizacji i pozycjonowania stron. alt Tekstowy opis grafiki/zdjęcia. Jego zawartość […]

Czy warto używać narzędzi rodzaju Link Detox? Zdaniem Johna NIE

Analizowanie linków przychodzących samym narzędziem, bez empirycznego sprawdzenia miejsca jego zamieszczania, może służyć jedynie za POGLĄDOWĄ analizę, która w żadnym wypadku nie może być substytutem ręcznej analizy backlinków. A wgranie pliku z wynikami automatycznej analizy do disavow toola to najgorsze, co można zrobić – uczulałbym tutaj właścicieli stron, aby przy zlecaniu analizy linków upewnić się, że specjalista SEO nie będzie bazował przy ocenie jakości linków na samych narzędziach […]

Zlecasz agencji pozyskiwanie linków na forach? Tracisz pieniądze i szkodzisz swojej stronie

Łatwiej dzisiaj właścicielowi firmy jest zlecić agencji zlecenie spamszeptanki, niż znaleźć chwilę czasu na promocję marki. Dopiero po czasie, jak jego Klienci (albo, w najgorszym razie) konkurencja zaczną zwracać uwagę na głupoty, jakie w imieniu swojego Klienta agencja wypisuje w Sieci (trudno aby znała się na profilu działalności swojego Klienta lepiej, niż on sam), zaczyna się tym interesować. Nierzadko żałuje, że oddał budowanie wizerunku […]

Disavow tool w praktyce – przydatne informacje

Idea korzystania z narzędzia disavow tool jest taka, aby system zrzekał linki automatycznie, bez wykorzystania do tego procesu człowieka (gdyby pracownicy Google musieli czytać elaboraty pisane przez właścicieli stron/osoby dodające linki do disavow toola to cała idea nie miałaby sensu). I dlatego komentarze służą tylko i wyłącznie do tego, aby utrzymać porządek/logiczną strukturę pliku. Żaden pracownik Google ich nie czyta. Niedawno trafiłem na ciekawy artykuł, dotyczący disavow toola – […]

Jeżeli pozycjonowanie to dla Ciebie tylko linki, to ostrzegam

Jeżeli chcesz, aby Twoja strona nie zachowywała się tak, jak przedstawiona we wpisie witryna, to zaakceptuj fakt, że w Internecie, jak w realnym świecie, też liczy się jakość, a chodzenie na skróty, to jak niepłacenie podatków – ma krótkie nogi. Zaakceptuj też drugi fakt – że bez pracy nie ma efektów. Liczę, że zaakceptujesz oba fakty 🙂 – jeżeli uważasz inaczej, to znaczy, że powinieneś zmienić podejście do prowadzonego biznesu – bo to oznacza, że wierzysz w cuda, […]

Jeżeli nie usuniesz ręcznego filtra, to Google potrafi nałożyć na stronę filtr algorytmiczny

Linkami bardzo łatwo zepsuć sobie stronę; dlatego ważne jest, aby monitorować je na bieżąco, a w przypadku współpracy z firmą SEO wiedzieć dokładnie, czym się zajmuje; pojawianie się w czasie trwania umowy linków np. z for poświęconych parentingowi do witryny, która oferuje usługi wulkanizacyjne powinna być od razu powodem do „poważnej rozmowy” z osobą, której powierzyliśmy zwiększanie widoczności naszej strony w wynikach wyszukiwania. Linki kiedyś odgrywały bardzo ważną rolę przy […]

Jak poradzić sobie z brakiem miejsca na nowe linki w pliku wgrywanym do disavow toola

Osobiście nie nie udało mi się nigdy „zapchać” disavow tool’a, ale ten problem czasem się pojawia – warto więc wiedzieć, jak sobie z nim poradzić. Jeżeli zatem należysz do osób, które zdobyły w wyniku linkowania tyle odnośników, że przekroczyłeś maksymalny rozmiar pliku (2MB, odpowiadające około 1000 stronom tekstu) , jaki może być wgrany do DT, zastosuj się do kilku prostych „tricków” domain:nazwa_domeny Dodawanie nowych linków zamiast wykluczania […]

Czy wyjście z ręcznego filtra Google może wpłynąć negatywnie na pozycję strony w wyszukiwarce? Czy Google będzie żywić potem do strony urazę?

Do kwestii poruszonej w temacie wpisu odniósł się niedawno John. Czy wyjście z ręcznego filtra Google może wpłynąć negatywnie na pozycję strony w wyszukiwarce? Mimo, że po raz pierwszy ten temat był poruszany już dosyć dawno temu, to jednak nadal sporo osób jest zdziwionych, kiedy po wyjściu z filtra widoczność ich strony w wyszukiwarce Google, zamiast rosnąć, spada – o ile spadek w wyniku nałożenia filtra jest dla nich czymś naturalnym, […]

Brak cierpliwości i pracy przy stronie Klientowi SIĘ NIE OPŁACA

Zmiany, jakie zaszły w ostatnich latach w algorytmie Google sprawiły, że mniej piszę o złych praktykach w procesie pozycjonowania – Google więcej uwagi poświęca jakości stron i linkom, co przekłada się na dłuższy czas potrzebny do osiągnięcia wysokich, a jednocześnie stabilnych, pozycji w wyszukiwarce. Jedna rzecz się nie zmieniła – Klienci nadal chcą szybkich efektów. Dlatego postanowiłem napisać artykuł „O braku cierpliwości, lenistwie i arogancji Klientów firm SEO„, który miał […]

Zapowiedź updatu w algorytmie? Google ostrzega – zlecasz wpis sponsorowany, pamiętaj o atrybucie nofollow w linkach wychodzących

22 lutego 2013 roku Google we wpisie na swoim blogu przypomniało o tym, że w przypadku wpisów sponsorowanych należy zamieszczać w linkach prowadzących do strony, której dany wpis dotyczy, atrybut nofollow. Nie minął dzień, a wdrożony update spowodował niezłe zamieszanie – plus palpitację serca właścicieli Interflory, gdy widoczność serwisu w Google sięgnęła przysłowiowego dna. Dzisiaj Michał na Forum Google dla Webmasterów zamieścił „podobne ostrzeżenie„, poniżej jego fragment: W ramach […]

Google zwraca uwagę na wpisy gościnne – zapowiedź większego updatu w algorytmie ?

Promocja serwisu staje się zajęciem coraz bardziej absorbującym – i czas i środki. No ale w końcu o to chodzi, aby markę mozolnie budować i potem „odcinać przysłowiowe kupony”, prawda ? 🙂 Gdy Google publikuje jakąś informację na swoim blogu, to prędzej czy później można powiązać to ze zmianami w wynikach wyszukiwania – czyli albo obserwowane są zmiany w wyszukiwarce, po czym po pewnym czasie Google publikuje lakoniczny komunikat. Druga sytuacja zaś jest taka, że ów komunikat jest […]