Optymalizacja stron

Optymalizacja stron to działania, jakie są podejmowane, aby zapewnić ich optymalną zgodność z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów.

Optymalizując witrynę musimy mieć na uwadze to, aby zarówno osoba ją odwiedzająca, jak i roboty wyszukiwarek, widziały tą samą zawartość strony; inaczej mamy miejsce z tzw. cloakingiem, co prowadzić może do nałożenia na taką stronę kary w postaci filtra lub bana.

Czym są efekty pozycjonowania. 5 etapów, przez które musisz przejść, aby strona generowała trwale klientów.

Mimo upływu lat nadal dla wielu osób efekty pozycjonowania sprowadzane są do „suchych” pozycji strony w wynikach wyszukiwania dla danego zapytania (inaczej mówiąc frazy lub słowa kluczowego). To bardzo spłyca temat, ponieważ pozycja w Google to de facto tylko jeden z pięciu efektów pozycjonowania – czy też bardziej punktów na drodze od zaistnienia w Sieci po zbudowaniu firmy o ugruntowanej marce. W pierwszym odcinku podcastu SEO dla przedsiębiorców mówiłem o tym, że pozycjonowanie […]

Usługa DNSSEC – uważaj podczas procesu migracji serwera z Home.pl

Zmiana serwera wydaje się być prostą. Ot, wchodzimy na nowy serwer, wchodzimy na stary, kopiujemy to, co trzeba, i po sprawie. I tak to wygląda w większości przypadków; chyba, że serwer, z którego migrujemy usługi, znajduje się w Home.pl Czym jest usługa DNSSEC DNSSEC ( z ang. DNS Security Extensions) jest to rozszerzenie protokołu DNS, dzięki któremu powinieneś wzmocnić bezpieczeństwo swojej strony, ponieważ ma miejsce, przy próbie zmiany ustawień DNS, sprawdzenie autentyczności […]

Speed Index (SI)- czym jest i dlaczego jest ważny

Speed Index to jedna z 5 metryk (listopad 2023), które Google prezentuje w wynikach testu narzędzia Page Speed Insights. Każda z tych metryk pozwala zrozumieć lepiej proces ładowania analizowanej strony, aby w konsekwencji go poprawić – Speed Index mierzy szybkość ładowania treści. Czym jest Speed Index Speed Index mierzy to, jak szybko treść na stronie jest (wizualnie) wyświetlana podczas jej ładowania. Lighthouse […]

Search Console – Duplikat, użytkownik nie oznaczył strony kanonicznej

Google potrafi bardzo dobrze wskazać zduplikowane treści w obrębie naszej strony. Co nie znaczy, że po pierwsze, zawsze to zrobi, a po drugie, że zrobi to dobrze. Warto zatem używać tagu kanonicznego do wskazywania duplikatów. Tym bardziej, że zostaniemy poinformowani przez Google wówczas o ewentualnych błędach w jego implementacji. Jak przeczytamy w materiałach pomocy Google wspomniany komunikat informuje nas o tym, że nie zamieściliśmy na stronie tagu kanonicznego. Ta strona jest duplikatem innej strony, ale nie wskazuje preferowanej […]

Analizując widoczność swojej strony bazuj na narzędziach Google, nie komercyjnych

Bardzo często mamy tendencję do poszukiwania na siłę rozwiązania jakiegoś problemu, mimo, że rozwiązanie jest dostępne „tu i teraz” – w dodatku za darmo. Podobnie jest e sprawdzaniem widoczności strony w Google – narzędzie komercyjne może pokazać wzrost ruchu, w sytuacji, gdy mamy spadek, lub spadek ruchu, w sytuacji, gdy mamy wzrost. Search Console to najlepsze narzędzie, jeżeli chodzi o pokazywanie nam informacji o tym, jaki jest poziom ruchu na stronie oraz z jakich […]

Kompilacja treści wygenerowanych przez ChatGPT nie zasługuje na widoczność w Google

ChatGPT mocno namieszał w wielu obszarach biznesu. Możliwość oszczędzenia czasu „odkryła” i branża SEO, co chwilę pokazując w mediach społecznościowych przykłady na to, jak treści generowane przez AI zyskują na popularności. Założenie jest takie, że po co płacić ludziom za napisanie jakościowych treści, skoro mamy ChatGPT, który to zrobi za przysłowiowe grosze. Czy aby jednak na pewno? ChatGPT kłamie O tym, że ChatGPT ściemnia, wie już chyba każdy. Podczas jednego ze spotkań biznesowych, w jakim […]

Time to Interactive (TTI) – czym jest, jak sprawdzić i dlaczego jest ważny

Time to Interactive (TTI) to jeden ze wskaźników tzw. Web Vitals, które Google bierze pod uwagę oceniając prędkość działania strony oraz jej ukierunkowanie na użytkownika. Razem z innymi WV pokazuje właścicielowi strony, w którym miejscu wymaga ona poprawy, aby była jeszcze bardziej user- oraz Google-friendly. Czym jest Time to Interactive TTI, podobnie jak inny Web Vital – TBT (Total Blocking Time) – pomaga w zdiagnozowaniu problemów z interaktywnością, […]

Total Blocking Tome (TBT) – czym jest, jak sprawdzić i dlaczego jest ważny

Total Blocking Time (TBT) to jeden ze wskaźników tzw. Web Vitals, które Google bierze pod uwagę oceniając prędkość działania strony oraz jej ukierunkowanie na użytkownika. Razem z innymi WV pokazuje właścicielowi strony, w którym miejscu wymaga ona poprawy, aby była jeszcze bardziej user- oraz Google-friendly. TBT, podobnie jak inny Web Vital – TTI (Time to Interactive) – pomaga w zdiagnozowaniu problemów z interaktywnością, co wpływa pozytywnie na jeden z Core […]

First Contentful Paint (FCP) – czym jest, jak sprawdzić i dlaczego jest ważny

First Contentful Paint (FCP) to jeden ze wskaźników tzw. Web Vitals, które Google bierze pod uwagę oceniając prędkość działania strony oraz jej ukierunkowanie na użytkownika. Razem z innymi WV pokazuje właścicielowi strony, w którym miejscu wymaga ona poprawy, aby była jeszcze bardziej user- oraz Google-friendly. FCP, razem z TTFB (Time to First Byte) są elementami, za pomocą których analizujemy proces ładowania strony, a co za tym idzie odgrywają też ważną rolę przy […]

Search Console – wkrótce wycofamy raport dotyczący obsługi na urządzeniach mobilnych

Przez wiele lat narzędzie, za pomocą którego wykonywało się test optymalizacji mobilnej, było jednym z podstawowych w pracy każdej osoby, która optymalizowała stronę (swoją lub swojego klienta). Już za kilka miesięcy przestanie ono działać – czas zapoznać się z jego następcą – Lighthous’em. Wygaszenie narzędzia Google zapowiedziało 19 kwietnia 2023 roku w jednym ze swoich komunikatów: 1 grudnia 2023 r. zaczniemy wycofywać raport Search Console dotyczący obsługi […]

W Twoich witrynach wykryliśmy problemy z wartością INP podstawowych wskaźników internetowych

W marcu 2024 wskaźnik FID, jeden z trzech Core Web Vitals, zastąpiony zostanie przez INP. Jeżeli dostałeś powiadomienie z Search Console jak poniżej, to znak, że należy zadbać o strony, które posiadasz/którymi się opiekujesz, aby uniknąć problemów z widocznością za kilka miesięcy. Jeżeli nie dostałeś – prawdopodobnie wszystko jest OK, ale i tak warto zajrzeć do Konsoli, aby to potwierdzić. Komunikat, o którym mowa powyżej, został wysłany miesiąc temu i wyglądał tak: Search […]

Interaction to Next Paint (INP) – czym jest, jak sprawdzić i dlaczego jest ważny

Interaction to Next Paint (INP) to Core Web Vital, który zastąpi w marcu 2024 metrykę FID. Obserwuje on opóźnienie wszystkich interakcji użytkownika ze stroną i podaje pojedynczą wartość, poniżej której wszystkie (lub prawie wszystkie) interakcje były. Niski INP oznacza, że ​​strona była w stanie szybko reagować na wszystkie lub zdecydowaną większość interakcji użytkowników. INP, razem z innymi CWV, już w marcu 2024 roku pokazuje właścicielowi strony, w którym miejscu wymaga […]