Narzędzia SEO

W tej sekcji znajdziesz opisy przydatnych narzędzi SEO, z których albo sam korzystam, albo też nie korzystam ale wiem, że warto na nie zwrócić uwagę. W obydwu przypadkach będą to narzędzia, które mają na celu podniesienie jakości Twojej strony – a nie złamaniu zasad wyszukiwarki Google (dlatego np. nie opisuję giełd linków czy narzędzi do tworzenia zaplecz).

Google będzie wykorzystywać szerzej standardy AMP

Jakiś czas temu Google poinformowało o planach wykorzystania szerzej doświadczenia zdobyte w pracach przy AMP. we now feel ready to take the next step and work to support more instant-loading content not based on AMP technology in areas of Google Search designed for this, like the Top Stories carouse Czy to oznacza, że należy odpuścić sobie AMP i „poczekać, co się stanie”? Nie sądzę. W przypadku mojego bloga czas ładowania […]

Ahrefs to nie tylko analiza linków, ale także pomoc w rozwoju serwisu

O narzędziu Ahrefs napisałem już kilka wpisów, jednak do tej pory swoją uwagę kierowałem na funkcję, dzięki której to narzędzie dosyć mocno zaistniało nie tylko w polskiej branży SEO – związaną z wyszukiwaniem linków prowadzących do analizowanej strony. Dzisiaj chciałbym pokazać, że Ahrefs można wykorzystać także do budowania strony, wzbogacając ją o treści wyszukiwane przez potencjalnych Klientów Twojej firmy. Analiza profilu linków prowadzących do strony Zacznę jednak tytułem wstępu od tego, co zwróciło uwagę wielu […]

Searchmetrics Essentials – narzędzie online do badania strony oraz konkurencji

Searchmetrics to program, który zwrócił na siebie moją uwagę moją lata temu swoją funkcjonalnością polegającą na pokazywaniu w sposób bardzo estetyczny zmian w widoczności strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. Był świetnym narzędziem w tym zakresie, ponieważ w czasie, kiedy Google częściej karało strony filtrami ręcznymi możliwość spojrzenia „wstecz” o 6 miesięcy (w bezpłatnej wersji) lub 2 lata (w płatnej) pozwalała postawić własściwą diagnozę stronie, która spadła w naturalnych wynikach […]

SEMSTORM – analizuj konkurencję oraz swoją stronę

W dzisiejszych czasach analizowanie stron bez wsparcia narzędziami mija się w celem – nie będziemy w stanie wyciągnąć właściwych wniosków w optymalnym czasie. Jest kilka narzędzi na rynku, za pomocą których można np. analizować słowa kluczowe, pod które Google widzi daną stronę. Jednym z nich, którego sam używam, jest SEMSTORM. Coraz więcej firm posiada swoją stronę internetową, słusznie wychodząc z założenia, że Internet to ważne miejsce pozyskiwania Klientów. Niestety bardzo często […]

Brand24 vs Monitori i SentiOne – rozwinięcie opinii o programach do minitoringu marki

Po opublikowaniu wpisu dotyczącego porównania skuteczności 3 programów do monitoringu marki – Monitori, SentiOne i Brand24 Sentione planowałem rozwinąć go o wyjaśnienie tzw. kontekstu aby zwrócić na funkcjonalność, którą każde z trzech analizowanych narzędzi na w inny sposób zaimplementowane – a mianowicie na uwzględnianie/nieuwzględnianie w wypowiedziach kontekstu Bieżący wpis przy okazji nawiązuje do dzisiejszych zarzutów Tomka Wydry, który na Facebooku napisał: „Test w moim mniemaniu był mało rzetelny. Brak było informacji […]

Monitori, Sentione a może Brand24 – krótkie porównanie skuteczności programów do monitorowania marki

Temat chodził za mną przez długi czas – aby sprawdzić skuteczność 3 popularnych w Polsce narzędzi do monitoringu marki w Internecie – Monitori, Sentione oraz Brand24. Postanowiłem w końcu się nim zająć i na przykładzie kilku domen/tematów (młodych, starych, popularnych i tych mniej popularnych) zobaczyć jak sobie one radzą w bezpośredniej konfrontacji. Tworząc zestawienie operowałem następującym schematem System Suma_wyników – X  Y, Z w którym po nazwie systemu znajduje […]

Analiza linków przychodzących nie jest wiarygodna przy analizie konkurencji

Czasy się zmieniają… Jeszcze kilka lat temu (nie mówiąc o wcześniejszym okresie) duża ilość linków – także i tych ze złych, słabym miejsc – decydowała o tym, że strona była dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania. Era seokatalogów, precli, nie mówiąc o systemach wymiany linków (które dla wielu osób były synonimem pozycjonowania) jednak musiała się kiedyś skończyć – duża popularność pewnych narzędzi/rozwiązań doprowadziła w końcu do tego, […]

Majestic ogranicza dostęp do bezpłatnych raportów

Nie tak dawno pisałem o tym, że Ahrefs wykluczył możliwość dostępu do bezpłatnych raportów dla właścicieli domen. W kolejnym kroku sprawdziłem, czy Majestic też planuje takie rozwiązanie – okazało się, że nie. Okazało się jednak, że … nie do końca. Firma postanowiła zrobić porządek z tymi kontami, na których było zweryfikowanych dużo domen. Ponieważ przez lata sporo osób pytało się mnie o linki mam więcej niż 5 domen w Narzędziach – od pewnego […]

Majestic nie planuje pozbawiać bezpłatnego dostępu właścicielom domen do linków przychodzących

Wczoraj Ahrefs – popularny program online używany m.in. do wyszukiwania linków przychodzących – postanowił, że właściciele domen przestaną mieć bezpłatny dostęp do bazy danych. Bezpośrednią konkurencją, bardzo popularną na naszym rynku, jest Majestic – postanowiłem sprawdzić u źródła, czy aby czasem nie planują podobnego rozwiązania. Otrzymałem z supportu następującą odpowiedź Póki co nie masz czym się martwic, nie zamierzamy zablokować tej opcji 🙂 A zatem mamy jasność – narzędzie […]

Ahrefs usuwa Backlinks Report – właściciel domeny nie zobaczy już za darmo linków przychodzących

Dzisiaj zauważyłem, że pod adresem, pod którym znajdowało się wspomniane w tytule narzędzie  – https://ahrefs.com/reports – wyświetla się strona błędu 404 Ponieważ zespół Ahrefs wspominał o zamiarze wyłączenia wspomnianego narzędzia i nie wiedziałem, czy to się właśnie stało czy też może jest jakiś problem z systemem i postanowiłem sprawdzić u źródła. No i wykrakałem – na blogu Ahrefs w dniu dzisiejszym (ale trafiłem …) pojawił się wpis na ten temat: I’m sure many of you […]

SEO Odkurzacz – analiza przyrostowa oraz porównywanie projektów

O SEO Odkurzaczu napisałem już kilka wpisów, ale nie bez powodu – uważam, że to obecnie najlepszy soft do analizy linków przychodzących. Mnogość funkcji, które oferuje dla osób zajmujących się analizą linków prowadzących do ich strony,  sprawia, że nie tylko agencja SEO, ale i zwykła osoba będzie potrafiła się w nim odnaleźć i wykorzystać go zgodnie ze swoimi potrzebami. Doszlifowania wymaga jeszcze w pewnym stopniu obsługa programu przez osoby nie będące z SEO „za Pan brat” plus […]

Searchmetrics Essentials – sprawdź widoczność swojej strony

Od zaostrzenia przez Google w lipcu 2013 roku działań „represyjnych” w stosunku do stron, które rażąco łamią tzw. Wskazówki Google dla Webmasterów, zacząłem coraz częściej używać narzędzia online o nazwie Searchmetrics Essentials do badania: widoczności stron w SERPach – swojej oraz konkurencji, widoczności strony w mediach społecznościowych, kampanii Adwords prowadzonych przez konkurencję, słów kluczowych. Z przedstawionych opcji na chwilę obecną używam przede wszystkim SEO Research do analizy tzw. „SEO […]