sitemap

Search Console – Strona zablokowana z powodu nieautoryzowanego żądania (401)

Jak przeczytamy w materiałach pomocy Google komunikat o zablokowaniu strony z powodu nieautoryzowanego żądania 401 występuje w sytuacji, w której strona została zablokowana dla Googlebota przez żądanie autoryzacji (odpowiedź 401). Jeśli chcesz, aby Googlebot mógł zindeksować tę stronę, usuń z niej wymagania autoryzacji lub zezwól Googlebotowi na dostęp do Twoich stron po zweryfikowaniu tożsamości Kiedy występuje omawiana sytuacja Komunikat, o którym mowa, występuje bardzo rzadko. W praktyce jego pojawienie się oznacza, że Googlebot […]

Search Console – „Wszystkie znane” a „Wszystkie przesłane” strony

Jeżeli wejdziesz do Search Console do sekcji indeksowanie, to będziesz w stanie przeanalizować stopień indeksacji Twojej strony – zobaczyć, które z jej składowych są w indeksie, a które nie są. Jeżeli będziesz przeglądać znajdujące się tam dane, pamiętaj, aby zwrócić uwagę na zakres, który będzie poddawany analizie. Po wejściu w Sekcję „Indeksowanie” w Search Console domyślnym widokiem jest widok wszystkich znanych Google stron. Rozwinięcie listy (opcja jest aktywna tylko w sytuacji, gdy została […]

Search Console – Strona zawierająca przekierowanie

Informacja o tym, że strona nie została zaindeksowana, bo zawiera przekierowanie, nie oznacza, że coś z Twoją stroną jest nie tak. Należy jednak sprawdzić, dlaczego Google pokazuje taką informację oraz w której sekcji – czy we wszystkich przesłanych stronach, czy we wszystkich znanych stronach. Strony ewoluują – tworzone są nowe treści, stare są aktualizowane lub usuwane. Niekiedy w wyniku tych działań jakąś stronę usuwamy z witryny, a ponieważ prowadziły do niej wartościowe odnośniki, ustanawiając przekierowanie 301 […]

WordPress 5.5 generuje już sam sitemapę. Jednak nadal warto używać dedykowanej wtyczki

Sitemapa, zwana inaczej mapą strony, to lista odnośników do stron, z których jest zbudowana nasza witryna (lub do innych map stron, dopiero które zawierają te odnośniki). Mapa strony ma za zadanie przyspieszać indeksację witryny – wgrywając ją do Search Console informujemy Google, że na indeksacji zawartości sitemapy zależy nam najbardziej, a inne strony można pominąć (pamiętajmy, że Google może indeksować strony, których nie ma w sitemapach, jeżeli nie dodamy do nich meta robots zapisu „noindex”). […]

Meta tag revisit-after oraz robots – kiedy używać

meta tag revisit-after -> <meta name=”revisit-after” content=”…”> Tutaj odpowiedź jest prosta – nie używać. Już w 2007 roku na swoim blogu Google jasno podkreśliło swoje stanowisko w kwestii revisit-after: Occasionally webmasters needlessly include „revisit-after” to encourage a search engine’s crawl schedule, however this meta tag is largely ignored. If you want to give search engines information about changes in your pages, use and […]