optymalizacja sklepu internetowego

Optymalizacja sklepu internetowego to żmudne i czasochłonne zajęcie. Wymaga zatroszczenia się o wiele, z pozoru, błahych drobiazgów – znaczniki meta oraz title, karta produktu, strony kategorii i podkategorii – to tylko „wierzchołek góry lodowej”. Nie bez znaczenia w przypadku sklepu jest sam silnik, na którym jest on postawiony. Nie zawsze mamy wgląd w kod – co już na starcie dyskwalifikuje takie rozwiązanie dla kogoś, kto chce mieć zoptymalizowany pod Google sklep. Nie znam rozwiązania idealnego w tym zakresie, w każdym są większe czy mniejsze niedoróbki. Jeżeli mamy szczęście – dostęp do kodu, co umożliwia nam wiele dostępnych na rynku rozwiązań – możemy teoretycznie zrobić wszystko. W przypadku niektórych skryptów będzie to nas jednak kosztowało znacznie więcej niż … migracja naszego sklepu na nową platformę.

Na rynku gotowych jest wiele rozwiązań tzw. pudełkowych – jednak wraz z rozwojem strony często okazuje się, że dostępne rozwiązania przestają nam wystarczać. Z dostępnych na rynku skryptów warto na pewno polecić Prestę – dla większości rozwiązań – oraz Magento, który nadaje się do każdego celu. Jest tylko jedno „ale” – wymaga sporego nakładu programistów (mimo, że oba rozwiązania są darmowe).

Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym to warto zajrzeć również do działu audyt sklepu internetowego, który kładzie nacisk na zgodność budowy sklepu ze Wskazówkami Google dla Webmasterów oraz pozycjonowanie sklepu internetowego, w którym znajdują się przydatne informacje mające na celu zwiększenie widoczności strony sklepu w Google.

Czy zamieszczenie tego samego opisu produktu na Ceneo/Allegro czy w podobnym serwisie może zaszkodzić pozycji sklepu w Google ?

Gdybym miał jednak własny sklep, to zadbałbym o to, aby czymś się wyróżnić – powielanie w kolejnym sklepie po raz n-ty opisu produktu zaciągniętego z bazy danych producenta, na logikę nie jest projakościowym działaniem i przygotowałbym super opis dla produktów zamieszczonych na swojej witryny, a do „Amazona i innych” dostarczył „gorszy” opis (=mniej zasobny w treść). Duży serwis, z racji swojej mocy, powinien mimo tego i tak z „okrojonym” serwisem rankować wysoko, dzięki czemu […]

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Żadna firma czy agencja SEO  nie rozwinie sprzedaży w sklepie bez współpracy z Klientem. Jeżeli właściciel sklepu oddaje „swoje dziecko” w 100% w cudze ręce to złe linki, fatalnej jakości opisy kategorii czy produktów, „spam szeptanki” na forach i blogach są tylko kilkoma z możliwych niebezpieczeństw, jakie czyhają na tego, kto zakłada sklep i liczy, ze ktoś inny „odwali za niego czarną robotę”. Dzisiaj e-commerce już tak to nie działa – albo Klient zaangażuje się w rozwój (a co za tym […]

Jak skutecznie wypromować sklep internetowy w Google

Kilka dni temu  Matt w filmiku (który znajdziesz na końcu wpisu) zadając pytanie „W jaki sposób mała strona może stać się popularna” po raz kolejny zwrócił uwagę na powszechnie znane powiedzenie w biznesie, zgodnie z którym w biznesie pierwszy milion się albo kradnie, albo … zarabia. Nie bez powodu użyłem tak mocnego porównania. Mniej więcej rok temu Matt powiedział, że częstym błędem sklepów internetowych podejmowanym w zakresie e-commerce – fakt, że chcą one […]

Sklep internetowy w abonamencie (SaaS) czy własna instalacja?

Wiele osób na etapie zakładania swojego sklepu internetowego zadaje sobie pytanie: „Skorzystać z jakiegoś „gotowca” – czy też „pójść na swoje”? Inaczej mówiąc – czy zdecydować się na sklep w modelu SaaS (soft as a service) czy postawić go na darmowym (np. PrestaShop, WordPress, Magento) czy też płatnym (np. Shoper) skrypcie? Obydwa rozwiązania mają swoje plusy i minusy. Sklep internetowy w wielu przypadkach potrafi generować większe obroty niż sklep stacjonarny. Oczywiście nie od razu […]

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to bardzo ważna rzecz w sklepie. Zgodnie z informacjami uzyskanymi podczas jednego z HO z Johnem nawet składający się z kilku tysięcy stron serwis może spokojnie egzystować bez sitemapy – przy założeniu jednak , że linkowanie wewnętrzne jest dobrze zaimplementowane. Złe linkowanie wewnętrzne nie tylko nie sprzyja szybkiemu indeksowaniu nowych stron, ale i zmian dokonywanych na stronach produktowych – o ile nowe produkty często znajdują się na stronie głównej czy też […]

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – przekierowanie 301

Nie bez powodu kolejny wpis z tego działu poświęciłem przekierowaniu 301. Zaznaczę od razu, że nie dotykam takich absolutnych podstaw jak ustawienie preferowanej wersji serwisu (z czy bez www) czy ustawienie przekierowania z index.php na „/”. We wpisie chciałbym skupić się na traktowanemu bardzo po macoszemu zagadnieniu, jakim jest przejście sklepu internetowego na nowy silnik/nowy układ graficzny – niosący za sobą zmianę struktury adresów url. Mimo, że od lat mówi się i pisze przy byle […]

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – keywords

Dzisiaj kolejny wpis składający się na ciąg publikacji poświęconych optymalizacji sklepu internetowego pod Google. Tym skupiłem się na meta tagu keywords. Stanowisko Google w tej sprawie jest jasne – meta tag keywords nie ma żadnego wpływu na pozycję strony w Google. Niedawno pojawiło się stwierdzenie, ze strony byłego pracownika Google, że jest inaczej, że Google czyta zawartość tagu, aby lepiej zorientować się co do zawartości strony, Część rodziny SEO […]

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – tekst

Dzisiaj kolejny wpis składający się na ciąg publikacji poświęconych optymalizacji sklepu internetowego pod Google. Tym razem skupiłem  się na najbardziej chyba niedocenianym elemencie sklepu – tekście. Równo rok temu Kaspar w wywiadzie dla Mensis powiedział takie słowa Mogę się podzielić spostrzeżeniami, z jakimi błędami się  często spotykam. Powielanie treści, często przejmowanych od producenta 1-1, jest nagminne. Jeżeli oferta sklepu jest identyczna […]

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – description

W poprzednim wpisie dotyczącym optymalizacji strony sklepu internetowe skupiłem się na title. Dzisiaj kolejny wpis składający się na ciąg publikacji poświęconych optymalizacji sklepu internetowego pod Google – tym razem omówię meta tag description. Jaką rolę pełni description w strukturze strony Description w sklepie internetowym zachęca internautów do kliknięcia w wynikach wyszukiwania w link prowadzący do strony,  w bezpośredni sposób wpływając na ruch kierowany na stronę z SERPów. Rzucające się […]

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – Title

Niniejszym wpisem zaczynam ciąg publikacji poświęconych optymalizacji sklepu internetowego pod Google. Zdaję sobie sprawę, że temat optymalizacji sklepu internetowego jest „tematem-rzeka” – ale mam nadzieję, że podzielenie się swoją wiedzą z tego zakresu sprawi, że przynajmniej podstawowe elementy, tak często zaniedbane przez webmasterów, będą na właściwym poziomie. Zaczynamy od Title. Jaką rolę pełni title w strukturze strony Title w sklepie odgrywają bardzo ważną rolę – informuje roboty […]

Click Shop – dlaczego webmasterzy nie znają Wskazówek Google

Do napisania tego wpisu skłonił mnie wątek z Forum Pomocy Google dla Webmasterów, w którym właściciel strony zanotował spadki w Google dla swojego sklepu Dokładnie 27.11 strona mojego sklepu internetowego spadła na wszystkie frazy które monitoruje (nazwy producentów, nazwy produktów itd) z pierwszej strony do bardzo odległych pozycji (o 100 -500 pozycji) . Do tego dnia wszystkie frazy delikatnie rosły przez ostatnie 2 miesiące (niektóre dobiły do top1 […]

Hangout z Johnem Muellerem – 09-11-2012 – strony e-commerce

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Padło, jak zawsze, wiele pytań, z których część poniżej prezentuję i omawiam. Z racji tematu hangoutu większość pytań dotyczyła zagadnień związanych z działalnością sklepów internetowych. Zachęcam do oglądnięcia HO, zwłaszcza pierwszych 20 minut pierwszej części, kiedy John omawia sposoby właściwego zadbania o strukturę naszej strony e-commerce. Czy strona […]