marketing szeptany

Polski content marketing coraz bardziej spamuje Internet – i do niczego dobrego to nie prowadzi

  Od kiedy w 2013 roku Google zaczęło mocniej i bardziej zdecydowanie karać strony za korzystanie w procesie promocji w Internecie z linków z katalogów, precli czy sygnaturek dało się zaobserwować nowy trend – tzw. content marketing. Zgodnie z jedną z definicji content marketing, czyli tzw. marketing treści, to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Marketing […]

Coraz więcej w Internecie fałszywych opinii o usługach i produktach

Lata temu Kaspar Szymański powiedział, że polskie księgarnie internetowe już na początku swojego istnienia popełniają duży błąd – zamiast skupić się na pewnej niszy od razu chcą walczyć w SERPach z firmami takimi jak Empik czy Merlin – zamysł szczytny, ale totalnie nierealny. Dzisiaj wiele firm próbuje osiągnąć ten cel zlecając publikowanie fałszywych opinii o sobie czy swoich produktach/usługach – na forach czy w ramach nieczytelnie oznaczonych wpisów […]

19 firm ukaranych za fałszywe oceny i opinie w ramach „marketingu szeptanego”

Jest pierwszy głośny wyrok w sprawie „tzw. marketingu szeptanego” – 9 firm musi zapłacić 350.000 USD za szerzenie nieprawdziwych opinii. Dotyczy to USA, ale w Polsce nie jest lepiej – pisanie przez agencje opinii o produktach jako konsumenci jest na porządku dziennym – nie widzę różnicy między publikacją fałszywej opinii w serwisie poświęconym opiniom  konsumenckim a zwykłym forum tematycznym, na którym wiele osób też szuka porad czy wskazówek i zamiast dostawać […]

Czy linki z atrybutem nofollow mogą zaszkodzić pozycji strony w Google?

Odpowiedź Matta jest krótka – w przeważającej ilości przypadków linki z atrybutem nofollow nie szkodzą stronie. Z małym wyjątkiem  – „jeżeli umieszczamy komentarze na blogach „całego świata (czytaj: wielu) dążąc w ten sposób do wygenerowania ruchu na stronie”. Jeżeli opisana powyżej sytuacja będzie miała miejsce to pomimo faktu, że te linki mają atrybut nofollow, Google może podjąć działania ręczne w stosunku do takiej witryny. Zwłaszcza, jak tego typu […]