not provided

Informacja widoczna w raportach Google Analytics, która informuje nas o tym, że osoba, która trafiła na naszą stronę za pomocą wyszukiwarki Google była zalogowana do jej dowolnego serwisu – lub też skorzystała z wyszukiwarki w przeglądarce opartej o https. W zalezności od branży odsetek udziału (not provided) w statystykach słów kluczowych sięga od kilku/kilkunastu, po ponad – jak to ma miejsce na moim blogu – 50/60% (stan na koniec roku 2012). Na chwilę obecną nie ma informacji od Google, dlaczego użytkownicy programu Adwords moga zobaczyć, z jakich fraz nastepują wejścia. Nie jest wykluczone, że Google rozszerzy funkcjonalność Narzędzi dla Webmasterów albo wdroży jakis program – na chwile obecną trzeba sie pogodzić ze stale rosnącym udziałem (not provided) w Google Analytics.

Dlaczego Google nie chce dać webmasterom dostępu do not provided?

Zgodnie z zapowiedzią na blogu Google od wersji 25, która na razie jest w fazie beta, także wejścia z przeglądarki Chrome zostaną „opatrzone” (not provided).  Doprowadzi to do dalszego wzrostu „(not provided)” w Google Analytics – dzisiaj udział ten u mnie przekracza 76%. A przypomnę, że udział ten miał być na poziomie poniżej 10%, o czym możemy przeczytać tutaj. Jak widać wyszło … „inaczej”. Ciekawy jestem, dlaczego. Oraz – dlaczego jakoś […]

Chcesz wiedzieć, z jakich fraz masz wejścia na stronę? Zapomnij o Google Analytics – jest lepszy sposób

  Od kiedy Google wprowadziło not provided do statystyk fraz, z których mają miejsce wejścia z wyników organicznych na nasze strony, coraz częściej w Google Analytics zaczęło się pojawiać „pusto brzmiące”(not provided). Im bardziej ktoś był związany z produktami Google – częściej przebywał na Google+, sprawdzał pocztę w Gmailu itp. – tym mniej właściciel witryny wiedział o tym, po wpisaniu jakich słów w wyszukiwarce użytkownik trafiał na jego stronę. W przypadku […]

Firefox 14 – od teraz wyszukiwanie po https – jeszcze więcej not provided

No i stało się. Pojawiła się nowa wersja najpopularniejszej przeglądarki w Polsce – od teraz mamy Firefoxa 14 , który ma ustawione wyszukiwanie w Google po https.  Oznacza to, że na dniach należy obserwować dalszy wzrost „słowa kluczowego”  w statystykach Google Analytics. Niedawno przytaczałem dane z mojego bloga – na przestrzeni kwietnia i lipca (licząc okres 1-17) nastąpił znaczący wzrost udziału not provided – z 46,86% w kwietniu do obecnego poziomu 53,91%. Wskaźnik […]

Not provided bardzo wyraźne w statystykach ruchu na moim blogu

Już kilka miesięcy minęło od czasu, gdy z końcem marca br. not provided zadomowiło się „na dobre” w statystykach bezpłatnego ruchu w Google Analytics. Postanowiłem sobie sprawdzić, jak wygląda „sytuacja” z not provided na moim blogu SEO od kwietnia do czerwca. Kwiecień – 46,86% Maj – 50,98% Czerwiec (1-4) – 50,07% Na serwisach nie związanych z branżą internetową wskaźniki mam na poziomie 20-kilku%. Jak widać, udział jest potężny – nie ukrywam, […]

Ankieta – Ile byłbyś w stanie zapłacić za dostęp do informacji o „not provided”

Jeszcze nie tak dawno na conversion blogu napisano podejrzewam, że przy przekierowaniu polskiego Google na https nie osiągniemy takich poziomów:) (20%) To był grudzień – po 6 marca zaobserwowałem zaś już dni, kiedy ten wskaźnik u mnie zbliżał się do …. 50%. Ponieważ temat związany z not provided  nadal wzbudza duże zainteresowanie postanowiłem umieścić na blogu krótką sondę na temat naszych „możliwości finansowych” w tym zakresie – czyli ile […]

Niedługo zobaczymy więcej not provided w Google Analytics

Osoby, które śledzą swoje statystyki uważnie zauważyły, że od 6 marca pojawia się coraz więcej wejść ze słowa kluczowego not provided. Jeżeli ktoś wprowadza zapytanie do Google będąc zalogowanym, to takie wyszukiwanie nastepuje po SSL’u, co w praktyce wyklucza możliwość podglądnięcia w statystykach, z jakiej frazy nastapiło wejście na naszą stronę. Do tej pory, aby tego uniknąć, np. w czasie przeprowadzania testów chociażby w trakcie optymalizacji koszyka zakupów – gdzie sprawdzaliśmy […]

Czy not provided zawładnie Google Analytics?

Not provided zajmuje coraz większy udział w statystykach keywords w Google Analytics. Śledzę to z uwagą od 6 marca, kiedy to Google wdrożyło w innych krajach blokadę pokazywania słów kluczowych w statystykach dla wyszukiwań dokonywanych przez zalogowanych do systemu użytkowników. Od tego czasu miałem już dni, gdzie prawie 60% wejść było z frazy „not provided”. Zacząłem się zastanawiać nad opcją pokazywania tych danych np. tym użytkownikom, którzy wykupią jakiś abonament […]

Hangout z Kasparem Szymańskim 15-03-2012 – podsumowanie

Dzisiaj odbył się godzinny hangout polskich webmasterów z pracownikiem Search Quality Team w Google Kasparem Szymańskim. Tematy można było zgłaszać od 12 marca za pośrednictwem profilu Kaspara na Google+ – sporo wpisów się pojawiło :). Postanowiłem przygotować krótkie podsumowanie poruszanych kwestii (postarałem się ująć te najważniejsze, omawiane kwestie – coś czasem spowalniało mi łącze, mimo, że parametry techniczne i sprzętowe mam większe od minimalnych. Not […]

Piwik niestety także pokazuje 'not provided” – ale „po swojemu” – not defined

O Piwiku słyszałem do tej pory trochę, ale do tej pory nie miałem możliwości oraz ochoty, aby z niego skorzystać. Przyzwyczajony do Google Analytics, który pokazywał w bardzo dokładny sposób statystyki osób odwiedzających moje strony, nie widziałem konieczności w instalowaniu dodatkowych statystyk na serwerze i przyzwyczajaniu się do nowego systemu. Po 6 marca, kiedy zaczęliśmy jednak obserwować coraz bardziej powszechne w zestawieniu słów kluczowych not provided stwierdziłem jednak, że czas spróbować czegoś nowego – i zainstalowałem sobie […]

(not provided) coraz bardziej widoczne w Google Analytics

Jakoś przeszło to chyba bez większego echa… Myślałem, że może coś z moimi statystykami odwiedzin jest nie tak, ale po tym, jak poruszyłem temat na Google+ okazało się, że nie tylko u mnie zostało to zaobserwowane. Od 6 marca w około 40% przypadku w statystykach wejść na bloga widzę, zamiast słowa kluczowego jedno wyrażenie – (not provided). Są to wejścia na stronę z wyników wyszukiwania osób zalogowanych na swoje konto Google, którzy wpisali w wyszukiwarkę jakieś wyrażenie, a następnie kliknęli […]