depozycjonowanie

Depozycjonowanie to działania mające na celu obniżenie pozycji strony konkurencji za pomocą linków o niskiej jakości.W skrócie chodzi o to, aby poprzez skierowanie na stronę docelową dużej ilości linków z najczęściej systemów wymiany linków, kiepskiej jakości katalogów czy słabych zaplecz „przekonać Google” do tego, że są to działania właściciela strony, nie osób trzecich.

Wokół depozycjonowania urosło wielu mitów – w branży SEO przeważa pogląd, że jest ono skuteczne. Depozycjonowanie można porównać do YETI – niby wiele osób z branży mówi, że działa, ale … nikt do tej pory tego nie udowodnił.

Doskonałym przykładem braku dowodu na depozycjonowanie są podejmowane od wielu lat próby zdepozycjonowania mojego bloga 🙂 – dlatego od lat doradzam, aby zamiast na „szukaniu Yeti” skupić się na rozwoju swojego serwisu – to przynosi lepsze korzyści w średnim i długim okresie czasu 🙂

Depozycjonowanie stron konkurencji w Google – fakty i mity

Depozycjonowanie jest jak Yeti – niby istnieje, ale jak przejść do konkretów to nie dowiemy się niczego konkretnego. Inna cecha depozycjonowania to taka, że jest to czyn nieuczciwej konkurencji i podpada pod paragraf. Wokół depozycjonowania narosło wiele mitów – warto się z nimi raz na zawsze rozprawić, bo skupianie swojej uwagi na rzeczach mało istotnych jest, w przypadku właściciela strony internetowej, nie tylko stratą czasu, ale i pieniędzy. Definicja depozycjonowania Depozycjonowanie to, najprościej […]

Czas najwyższy na zmiany w polskiej branży SEO

Od dłuższego czasu zastanawia mnie brak zdecydowanej reakcji polskiej branży SEO na pewną patologię (albo lepiej powinienem napisać obojętność), która rozwinęła się i trwa w najlepsze w naszym środowisku. Mam na myśli mój „ulubiony temat” – tzw. depozycjonowanie, czyli linkowanie cudzych domen linkami z kiepskiej jakości źródeł, m.in. z SWLi. O ile coraz częściej pojawiają się na blogach SEO czy profilach społecznościowych artykuły zwracające uwagę na konieczność podnoszenia jakości usług SEO […]

Czy depozycjonowanie naprawdę działa?

O depozycjonowaniu jest teraz głośno. Nie ma dnia, abym nie trafił na informację, że „konkurencja mnie depozycjonuje” „zrobiłem analizę linków i widzę, że ktoś stara się mi zaszkodzi Czy aby na pewno? Kiedy po raz pierwszy pracownik Google przyznał oficjalnie, że depozycjonowanie jest możliwe, rozpętała się burza. Ile się wtedy naczytałem komentarzy w stylu „a nie mówiłem”. Czytałem, czytałem i … uśmiechałem się pod nosem, z prostego powodu – moim zdaniem osoby tak piszące […]

Co zrobić jak ktoś linkuje do strony z witryn, z których nie chcemy mieć linków zwrotnych

Dzisiejszy filmik przeznaczony jest stricte do osób, które stawiają dopiero swoje kroki w SEO. Chyba każdy z nas widział w profilu swoich linków różne „kwiatki” – a dokładniej mówiąc linki z domen, z których nie powinno ich być – np. ze stron pornograficznych do strony poświęconej … doradztwu finansowemu :). Czy mamy panikować, jak znajdziemy kilka takich linków? Zdaniem Matta – i z mojego doświadczenia – powiem, że nie. Jeżeli analizując domeny […]

Depozycjonowanie konkurencji SWLem – sprawa jest w prokuraturze, są podejrzani

Krótki wpis, który nawiązuje do bardzo gorącej ostatnio kwestii, jaką jest depozyjonowanie konkurencji – jest to, przypomnę, czyn nieuczciwej konkurencji. Wpis warty zwrócenia nań uwagi, ponieważ udowadnia, że wbrew twierdzeniom co niektórych, że nie można namierzyć osoby, która depozycjonuje, jest to jak najbardziej możliwe. Jakiś czas temu jedna firma zauważyła, że ktoś ich depozycjonuje swlem. Sprawa została zgłoszona do prokuratury. O ile pamiętam miało to miejsce w grudniu […]

Czy Klient może pociągnąć firmę pozycjonującą do odpowiedzialności za spadki w Google?

Do napisania niniejszego wpisu o tym tytule skłonił mnie artykuł u Cezzy’ego, którego puentę można zawrzeć w tym fragmencie kto bierze odpowiedzialność za filtry, bany i inne restrykcje Google? Właściciel serwisu. To on zostanie ukarany za łamanie regulaminu Google. (…) w żadnej umowie na pozycjonowanie nie widziałem takiego paragrafu – o odpowiedzialności za skutki pozycjonowania! Faktycznie, także i ja nie spotkałem się do tej pory z zapisem w umowie, który dopuszczałby przyjęcie odpowiedzialności finansowej firmy SEO za spadki w Google pozycjonowanego […]

Sporo osób chce depozycjonować strony swojej konkurencji

Jak pokazuje analiza fraz, po których następują wejścia na bloga ostatnio zauważam „zwiększone zainteresowanie” depozycjonowaniem gdzie umiescic link aby zbanowac strone czy można przekierować swoje zbanowane domeny na stronę konkurencji jak zaspamować stronę (o wejściach z fraz „jak zaspamować email” nie wspominam…) „Wielbicielom” depozycjonowania delikatnie przypominam, że depozycjonowanie to czyn nieuczciwej konkurencji, z wynikającymi z tego konsekwencjami prawnymi, o których można więcej przeczytać w opinii prawnej na ten temat. Sugeruję takim […]

Depozycjonowanie stron internetowych jako czyn nieuczciwej konkurencji – uzyskiwanie danych sprawcy

W poprzedniej części niniejszej opinii wskazywaliśmy, że praktykę depozycjonowania stron internetowych można kwalifikować jako czyn nieuczciwej konkurencji, w konsekwencji czego podmiot, którego dobro prawne zostało naruszone może domagać się od sprawcy: By jednak ten rozbudowany katalog roszczeń nie pozostawał iluzoryczny konieczne jest uzyskanie danych naruszyciela, przeciwko któremu będzie można skutecznie dochodzić ich w postępowaniu cywilnym. Jak już powszechnie wiadomo żaden z użytkowników Internetu nie jest anonimowy, […]

Jak wykryć złe linki prowadzące do strony

Google stoi na stanowisku, że potrafi sobie poradzić z wykrycie i zdewaluowaniem (ewentualnego, negatywnego wpływu) na naszą domenę. Aczkolwiek (koniec 2019 roku) sugeruje, że jeżeli tych linków jest dużo, to warto je przeanalizować i dodać do disavow toola – na wszelki wypadek 🙂 W niedawno opublikowanym wpisie pokazałem, w jaki sposób można sobie z nimi poradzić – w sytuacji, gdy owe linki były dziełem własnych działań pozycjonerskich lub firmy SEO – […]

Depozycjonowanie stron jako czyn nieuczciwej konkurencji

Publikując wywiad z Kasparem w lutym 2012, podczas którego padły słowa (SM) 11) Od dawna Google stoi na stanowisku, że linki przychodzące nie szkodzą. Jak należy zatem rozumieć komunikat z Narzędzi Google dla Webmasterów o „wykryciu nienaturalnych linków” prowadzących do strony? Kiedy taka sytuacja może mieć miejsce? (KS) W przeszłości byliśmy zdania że negatywne SEO nie jest możliwe, przynajmniej nie bez naruszeń prawnych. W chwili obecnej wychodzimy z założenia że nie jest ono wykluczone, […]

Matt Cutts o negatywnym SEO i depozycjonowaniu

W dosyć długim filmiku (prawie 6 minut!) Matt Cutts odnosi się do zjawiska tzw. depozycjonowania, używając określenia „negatywne SEO” (negative SEO). Google od dawna stara się nie dopuścić do sytuacji, gdzie ktoś może wpłynąć negatywnie na pozycje cudzej strony w SERPach poprzez tzw. pozycjonowanie. Stwierdza, że wiele osób utrzymuje, że jest to możliwe, mała część osób, ktore o tym mówią, przyznaje, że to robi, ale .. jakoś nie można znaleźć […]

Czy przekierowanie 301 ze zbanowanej domeny może zbanować dwuletnią domenę?

Wprowadzając narzędzie do usuwania linków Google wyszło naprzeciw tym webmasterom, którzy mają problem z usunięciem linków z niektórych stron – na których znalazły się one za ich większą/mniejszą (bez) wiedzą. Którzy mówili, że nie mają jak wyjść z filtra, ponieważ nie potrafią (często po sobie) posprzątać…. I bardzo dobrze się stało, że Google im to umożliwiło. Niech osoby mają możliwość poprawienia swoich działań SEO 🙂 Liczę też, że dzięki temu narzędziu Google pozyska pewne […]