Wskazówki Google dla Webmasterów

Wskazówki Google dla Webmasterów to zbiór informacji, jakie Google przygotowało na swojej stronie, które mają pomóc webmasterom w budowaniu wysokojakościowych stron.

Wiele ze znajdujących się tam informacji dotyczy sytuacji, w których strona może zostać ukarana przez Google za stosowanie przy jej budowie lub promocji praktyk niedozwolonych przez regulamin wyszukiwarki. Jeżeli Twoja strona nagle spada, to np.w sytuacji, gdy zleciłeś jej pozycjonowanie  powinieneś dokonać audytu prowadzonych przez firmę SEO prac przy stronie.

Wskazówki Google dla Webmasterów powinny być obowiązkową lekturą każdego właściciela strony – nie tylko w sytuacji, w której podejrzewa on, że z jego stroną dzieje się coś niedobrego; stosowanie się do Wskazówek już na etapie projektowania, a potem budowy strony, zwiększa prawdopodobieństwo zajęcia przez stronę wysokich pozycji w wyszukiwarce Google.

Czy firma SEO powinna znać się na … SEO? Czy musi znać Wytyczne Google dla Webmasterów?

SEO staje się tematem coraz bardziej popularnym. Rosnąca rola Internetu w naszym życiu oraz coraz większa ilość firm, które chcą pozyskiwać Klientów z rynku poprzez to medium sprawia, że automatycznie prężnie rozwijają się usługi związane np. z optymalizacją i pozycjonowaniem stron.czy za ilością idzie jakość świadczonych usług? Nie zadałem pytania, które znajduje się w tytule wpisu, „ot tak”. Od wczoraj zastanawiam się – jakoś nie mogę zapomnieć o tym – […]

Czy warto używać domen regionalnych do budowania zaplecza?

Domeny regionalne od dawna cieszyły się zainteresowaniem w branży SEO, z prostej przyczyny – są tanie, koszt zakupu na pierwszy rok to jedynie parę złotych, odnowienia – kilkanaście. To sprawia, że taka domena jest ok. 4x tańsza od pl’ki, a to z kolei sprawia, że dużo osób kupowało „regionalki” i na nich stawiało zaplecza – aby w danej cenie mieć więcej domen. Tymczasem w ostatnich dniach coraz więcej wątków na Forum Pomocy Google […]

Za co strona internetowa może dostać bana od Google

Pytanie jest trywialne – większość osób wie, że ban jest nakładany na stronę, która łamie w rażący sposób Wytyczne Google dla Webmasterów. Ukrywanie tekstu, strona przejściowa – itp. itd. Ostatnio spotkałem się z sytuacją, gdzie ban został nałożony na stronę, która, oprócz pewnych drobnych niedociągnięć nie odstawała od Wytycznych, poza jedną rzeczą – nagłówki H1 na stronach kategorii były ukryte. Ta sytuacja zaważyła na tym, że na stronę […]

Strony ze skopiowaną treścią przez Adsense wypadają z Google

Zapowiedzi Matta, że Google zaczyna znowu kłaść duży nacisk na jakość wyników wyszukiwania (parę miesięcy temu Matt powiedział, że Google zakończyło kilka ważnych projektów i „z powrotem” oddelegowało osoby do pracy nad zachowaniem jakości SERPów daje kolejne widoczne rezultaty. Google, co widać na zagranicznych forach (polskiego Forum Adsense’a nie śledzę) usuwa z indeksu strony, które emitują Adsense’a na swoich zasobach – a które to zasoby zostały „po kryjomu zapożyczone” z innych […]

Ile trwa filtr nałożony na stronę przez Google

Złamanie Wytycznych Google coraz częściej, w związku z ciągłym ulepszaniem algorytmu, kończy się karą, jaką wyszukiwarka nakłada na naszą stronę. Ile trwa taka kara – w jaki sposób ją można zdjąć? Jak może nie wszyscy jeszcze wiedzą, kara za złamanie Wytycznych nakładana jest w sposób algorytmiczny lub … ręczny. Tak, ręczny także 🙂 – odpowiedni działa w Google dbający o jakość wyników wyszukiwania – SQT […]

Wytyczne Google dla Webmasterów

Określenie to jest bardzo dobrze znane wszystkim osobom związanym z branżą SEO. Stanowi ono zbiór wytycznych iw skazówek, jakimi powinni kierować się webmasterzy. Wytyczne Google dla Webmasterów to podstawowa lektura także i tych osób, które dopiero zaczynają „wgryzać się” w temat pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych. Dzięki nim dowiedzą się np., czy Google zezwala na uczestnictwo w systemach wymiany linków, jaka powinna być dobra strona […]

Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana w Google

Bardzo często właścicielom stron wydaje się, że ich witryna nie jest zaindeksowana w Google, ponieważ  nie znajdują jej w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnego zapytania. Tymczasem witryna może być zaindeksowana, ale informacja o tym nie została jeszcze uaktualniona w zasobach Google. Na szczęście jest prosty sposób, aby sprawdzić, jak się sprawy mają. Sprawdź dowolny adres Aby sprawdzić, czy strona jest zaindeksowana w Google, należy wejść do usługi w Google Search Console, […]