filtr Google

Filtr to kara nałożona na stronę przez algorytm Google za złamanie tzw. Wskazówek Google dla WebmasterówKara może być wynikiem np. upychania na stronie słów kluczowych – w treści, w title, ukrywania treści – display:none, tekst na stronie w kolorze tła itp.

W wyniku nałożonej na stronę kary znika ona z wyników wyszukiwania na daną frazę/zestaw fraz – i tym się różni filtr od bana, gdzie witryna całkowicie jest nie do znalezienia w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Są dwa rodzaje filtrów.

ręczne – nakładane, jak sama nazwa wskazuje, „ręcznie” – przez pracowników tzw. Search Quality Team, działu Google odpowiedzialnego za jakość wyników wyszukiwania.
algorytmiczne – który nakłada „sam algorytm”.

Różnica jest też znacząca między nimi jeżeli chodzi o usunięcie kary:

aby wyjść z filtra algorytmicznego wystarczy poprawić to, co „zepsuliśmy” – i poczekać na odwiedziny naszej strony przez Googlebota.
aby wyjść z filtra ręcznego należy usunąć przyczynę kary, a następnie napisać tzw. prośbę o ponowne rozpatrzenie. Jest to niezbędne – filtr ręczny nakładany jest często na okres nawet i dwóch lat, a wiele z nich jest automatycznie przedłużana. Brak prośby może na zawsze zepchnąć stronę w wynikach wyszukiwania.

Wyprowadzenie strony z filtra praktycznie zawsze wymaga dużego nakładu pracy i doświadczenia, co wynika ze specyfiki danego problemu.

Jeżeli nie usuniesz ręcznego filtra, to Google potrafi nałożyć na stronę filtr algorytmiczny

Linkami bardzo łatwo zepsuć sobie stronę; dlatego ważne jest, aby monitorować je na bieżąco, a w przypadku współpracy z firmą SEO wiedzieć dokładnie, czym się zajmuje; pojawianie się w czasie trwania umowy linków np. z for poświęconych parentingowi do witryny, która oferuje usługi wulkanizacyjne powinna być od razu powodem do „poważnej rozmowy” z osobą, której powierzyliśmy zwiększanie widoczności naszej strony w wynikach wyszukiwania. Linki kiedyś odgrywały bardzo ważną rolę przy […]

Zdejmowanie filtra Google – case study

Ostatnimi czasy mało widzę publikacji związanych z filtrami – może dlatego, że Google obecnie rzadziej nakłada ręczne kary, częściej stosując algorytmiczne, w przypadku których nie dostajemy powiadomienia w Search Console – a ponieważ spadki w wynikach wyszukiwania niekiedy są bardzo małe (strona nawet potrafi utrzymać się w TOP10) to nie zawsze właściciel takiej strony potrafi wyciągnąć właściwe wnioski. Dlatego dzisiaj krótki wpis pokazujący, jakie działania wdrożono, aby […]

Czy firma SEO może odmówić usunięcia linków z zaplecza

Od czasu do czasu mam do czynienia ze stronami, które znalazły się w tzw. filtrze, nałożonym na stronę za stosowanie niezgodnych ze Wskazówkami dla Webmasterów linków. Kara, jaką Google nakłada na witrynę może być dwojakiego rodzaju: filtr ręczny filtr algorytmiczny W przypadku spadku ruchu na stronie z naturalnych wyników wyszukiwania Google LUB/I otrzymania komunikatu z Search Console (zakładając, że mamy tam podpiętą naszą domenę) o nałożeniu na stronę kary za nienaturalne linki przychodzące) należy […]

Ręczny filtr może być przedłużony „po pewnym czasie”. Kara za recydywę też istnieje

Jak może niektórzy wiedzą Barry zdecydował się jakiś czas temu opatrzyć linki  (te, które zostały kupione) atrybutem nofollow (widocznie poziom ruchu nie był taki, jakiego sobie oczekiwał) na swoim blogu. Następnie napisał prośbę o ponowne rozpatrzenie. Po pewnym czasie ze zdziwieniem dostał informację, że na stronę … nie został nałożony ręczny filtr! Jednak jednocześnie zauważył wzrost PR – typowy objaw wyjścia strony z filtra za sprzedaż/kupowanie […]

Tablica.pl – Allegro idzie na wojnę z Google. Czy słusznie?

Kilka dni temu ukazał się w Wyborczej artykuł pod tytułem „Allegro wypowiada wojnę Google„. Jak powiedział na jego łamach szef grupy Allegro Hein Pretorius Nieuczciwe praktyki Google’a związane z wyszukiwarką to dziś największe wyzwanie dla całego rynku internetowego. Każdy sądzi, że internet to synonim wolnego rynku, ale 90 proc. ruchu kontroluje tu jedna firma. Bez przejrzystych zasad. Moim zdaniem Pan trochę się zagalopował. Po pierwsze – […]

Przekierowanie 301 na nową domenę to już nie sposób na wyjście z filtra/bana

Przez długie lata osoby, których strony wpadały w filtr czy zaliczały bana miały prostą receptę na wyjście z kary, nałożonej na stronę przez Google. Wystarczyło kupić nową domenę, ustawić przekierowanie 301 i … po około dwóch tygodniach „nowastara” strona pojawiała się znowu w Google – na pozycjach sprzed nałożenia kary na starą domenę. Niestety, takie sposoby rozwiązywania problemów z witryna w wyniku jej pozycjonowania wiele firm SEO, które swoje działania […]

Wniosek o ponowne rozpatrzenie strony w Google – co warto wiedzieć?

Ostatnimi czasy coraz więcej webmasterów ma „okazję” zmierzyć się z tzw. wnioskiem o powtórne rozpatrzenie. Jest to formularz, który należy wypełnić po tym, jak nasza strona otrzyma w Narzędziach dla Webmasterów powiadomienie o wykryciu nieprawidłowości w zakresie naruszenia tzw. Wskazówek Google dla Webmasterów. Kilka dni temu ukazał się bardzo ciekawy wywiad z Tiffany Oberoi z Google, w którym starała się ona przybliżyć webmasterom kwestie rozwiązane z tym tematem. Tiffany […]

Spadła Ci strona w Google, bo linkuje do niej konkurencja? Zgłoś jej linki – i wyjdź z filtra

Temat wpisu nie jest taki przewrotny, jakby się to mogło wydawać. O tym, że linki przychodzące mogą szkodzić przyznał w lutym br Kaspar w wywiadzie, który miałem możliwość przeprowadzić na swoim blogu. Od tego czasu zacząć się mały szum w branży, w stylu „jak to teraz łatwo wysłać stronę konkurencji na księżyc. Wystarczy trochę śmieciowych linków i voila”. Czy jednak aby na pewno? Jedna rzecz nie podlega wątpliwości – prawdą jest, że domena, nawet […]

Nowe powiadomienia od Google o przychodzących linkach

Sporo jest ostatnio w Sieci dyskusji o ostatnich powiadomieniach, które Google powysyłało do webmasterów. Właśnie ukazał się na Webmaster Central Blog wpis na ten temat autorstwa samego Matta Cuttsa, który powinien zostać obowiązkowo przeczytany przez każdą osobę, a zwłaszcza firmę, zajmującą się SEO. Możliwa jest sytuacja, w której Google „uderza” tylko na linki prowadzące do strony z jakiegoś zaplecza/sieci linków – skasowaniu ulega moc tylko tych linków, domena nie ponosi […]

Katalogi stron zaczynają tracić na znaczeniu po ostatnich zmianach w Google?

Kilka dni temu pisałem o tym, jaki procent usuniętych nienaturalnych linków jest „wskazany” do tego, aby móc myśleć, po ostatnich zmianach w Google, o zdjęciu filtra za nienaturalne linkowanie. Jak widać, na zagranicznych forach pojawiają się już wątki, z których jasno wynika, że ludzie … zaczynają aktywnie usuwać nienaturalne linki prowadzące do ich stron. O czym mało kto wie – ta sytuacja wprowadziła pojęcie „częściowego zdjęcia filtra”. Tak – […]

Używasz SEO Smart Links lub podobnej wtyczki SEO? Uważaj – możesz dostać filtr

Wtyczka, o której mowa, umożliwia w prosty sposób uzyskanie odnośników z bloga postawionego na WordPressie. Wystarczy tylko po jej zainstalowaniu zdefiniować frazy oraz strony docelowe – i system sam wyszuka owe frazy  we wpisach oraz stronach, a następnie podlinkuje je – oczywiście linkami dofollow – do konkretnych adresów url. Konfiguracja jest banalna – wpisujemy frazy oddzielone przecinkami, po ostatnim przecinku adres linkowanej strony – i po sprawie. Ale czy na pewno? Otóż … nie zawsze. Znalazłem […]