content marketing

Czy dobry serwis potrzebuje „polskiego content marketingu” ?

Od kiedy Google zaczęło coraz bardziej dotkliwie, a co za tym idzie, też częściej karać strony za stosowanie przy ich pozycjonowaniu np. linków z tzw. money keyword (fraz nastawionych stricte pod SEO – np. nieruchomości kraków) sporo firm SEO  przerzuciło się na tzw. content marketing (pojęcie zostanie omówione w dalszej części wpisu). Niestety, ale jak to zwykle bywa branża z jednej skrajności wpadła się w drugą – dla wielu osób […]

Apel do firm i agencji SEO – przestańcie robić zaplecza z cudzych for i blogów

Nie tak dawno temu pisałem o tym, że w Internecie coraz więcej jest fałszywych czy nieprawdziwych opinii. Jest to zmora polskiego Internetu i liczę, że tak, jak szybko się to pojawiło, tak i szybko zmarginalizuje się – tym bardziej, że z jednej strony coraz więcej osób o tym pisze, a z drugiej – internauci coraz lepiej wychwytują tego typu wpisy, co w długim okresie czasu zamiast dawać linkowanej w ten sposób firmie korzyści naraża ją na śmieszność, […]

Polski content marketing coraz bardziej spamuje Internet – i do niczego dobrego to nie prowadzi

  Od kiedy w 2013 roku Google zaczęło mocniej i bardziej zdecydowanie karać strony za korzystanie w procesie promocji w Internecie z linków z katalogów, precli czy sygnaturek dało się zaobserwować nowy trend – tzw. content marketing. Zgodnie z jedną z definicji content marketing, czyli tzw. marketing treści, to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Marketing […]

Google musi przestać bazować na linkach jako czynniku rankingowym

Postanowiłem taki, a nie inny tytuł, nadać artykułowi, ponieważ z jednej strony jest on rozwinięciem wczorajszego wpisu, w którym wspomniałem o wypowiedzi Michała z działu SQT Google, dotyczącej konieczności budowania stron ukierunkowanych na użytkowników – zamiast nacisku na (ślepe) zdobywanie linków. Z drugiej zaś strony mam wrażenie, że odchodzenie Google przy tworzeniu SERPów od linków rozpoczęło się już jakiś czas temu, ponieważ coraz częściej widzę w wynikach wyszukiwania strony […]