szybkość ładowania strony

Szybkość ładowania strony to dzisiaj nie tylko jeden z czynników rankingowych Google. To także ważny element wpływający na postrzeganie naszej witryny przez osoby, które ją odwiedzają.

Jeżeli strona wczytywać się będzie szybko, użytkownik będzie miał pozytywne wrażenia z poruszania się po niej i z większą dozą prawdopodobieństwa skonwertuje (dokona zakupu, wyśle formularz kontaktowy itp.)

Jeżeli natomiast witryna będzie bardzo wolno się wczytywała to ryzykujemy, że użytkownik przestanie się po niej poruszać i znajdzie inną stronę, szybszą, przez co stracimy go (nie dokona zakupu, nie wyśle formularza kontaktowego).

Dlatego tak ważne jest, aby na bieżąco analizować szybkość swojej strony i w razie konieczności dokonywać stosownych poprawek – wpisy w tym dziale mają na celu pomóc w pracach przy procesie przyspieszania stron internetowych.

Szybkość działania strony wpływa na szybkość i skalę jej indeksowania w Google

Myśląc o szybkości wczytywania strony mamy na uwadze szybkość wczytywania jej poszczególnych podstron. Jest wiele opracowań (do wyszukania w Google), zgodnie z którymi im szybciej wczytuje się strona tym rośnie zadowolenie osób, które ją odwiedzają. Jest jednak jeszcze inny pozytywny aspekt związany z ciągłym przyspieszaniem witryny – zwiększanie stopnia jej indeksowania. Jest to logiczne, jednak nie spotkałem się do tej pory z wypowiedzią pracownika Google w tym zakresie – […]

Narzędzia do badania szybkości ładowania strony

Już 5 czerwca 2010 roku, sugerowałem we wpisie, aby nie popadać w skrajność, jeżeli chodzi o szybkość wczytywania strony jako czynnik rankingowy. Był to czas, kiedy Google dopiero zaczęło brać szybkość wczytywania strony go pod uwagę przy kształtowaniu wyników wyszukiwania. Minęło 8 lat i można powiedzieć, że stosunkowo niewiele się zmieniło – szybkość strony jest ważna, ale nadal ważniejsza jest jej jakość – strona, która z odpowiednią […]

Jak szybka jest moja strona mobilna na tle konkurencji? – przydatne narzędzie online od Google

Szybkość wczytywania strony ma duży wpływ na pozyskiwanie nowych Klientów. Od pewnego czasu Google zwraca na to większą uwagę, zachęcając przy pracach nad przyspieszaniem swoich stron do testowania nie tylko wersji desktopowych, ale i mobilnych. Dla tych, które chcą sprawdzić, jak dana strona mobilna radzi sobie na tle konkurencji przygotowano specjalne narzędzie online, w którym możemy przetestować witrynę z punktu widzenia dwóch prędkości pobierania – 3G i 4G Aby wykonać badanie […]

Od lipca 2018 szybkość wczytywania strony czynnikiem rankingowym w wyszukiwaniach mobile

Szybkość wczytywania strony już niedługo zacznie być oficjalnym czynnikiem rankingowym Google; dotyczyć to będzie wyszukiwań realizowanych przez urządzenia mobilne – do tej pory szybkość była wykorzystywana przy kształtowaniu wyników wyszukiwania na urządzeniach dekstopowych. Z komunikatu otrzymanego od Google dowiemy się, że szybkość wpłynie na niektóre zapytania i dotknie wolnowczytujące się strony The “Speed Update,” as we’re calling it, will only affect pages that deliver the slowest […]

Google AdExchange obniża wynik w PageSpeed Insights

Szybkość wczytywania się strony to od pewnego czasu jeden z czynników rankingowych Google. Ale nie tylko tutaj o ranking chodzi – szybko działająca strona na duży wpływ na to, czy osoba odwiedzająca serwis będzie z niego zadowolona – co w przypadku strony firmowej przełoży się na pozyskanie Klienta, a strony hobbystycznej – wiernego czytelnika. Mimo, że szybkość ładowania strony nie jest jeszcze kluczowym elementem algorytmu to jednak Google zachęca do tego, aby strony były coraz […]

Cache and Prioritize Visible Content – PageSpeed Service

Po wprowadzeniu rok temu serwisu PageSpeed Service, za pomocą którego możemy zmniejszyćczas ładowania się strony, Google wprowadza teraz nowe narzędzie, o wdzięcznej nazwie Cache and Prioritize Visible Content. Jak możemy przeczytać na Google Developers Blog idea jest taka, aby umożliwić szybsze wczytywanie się treści strony poprzez następujące działania  cache’owanie kodu HTML – system wydziela treść na stronie, która nie może być scache’owana, zaś […]

Czy blokować przed Googlebotem wolno wczytujące się strony?

Szybkość wczytywania się stron jest czynnikiem rankującym w Google. Czy zatem należy zablokować wolniej wczytujące się strony przez odwiedzinami na nich Googlebota – aby pomóc w ten sposób serwisowi jako całości? W dalszym ciągu jedynie 1% stron podlega wpływowi wspomnianemu czynnikowi rankującemu, zgodnie z którym strony, które wolniej się ładują automatycznie zajmują niższe pozycje w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że odnosi się to do 1 ze 100 […]

Jak poprawić szybkość ładowania strony za pomocą narzędzia Google online

W sieci jest kilka ciekawych narzędzi, za pomocą których możemy sprawdzić nie tylko szybkość ładowania się strony, ale także i otrzymać od razu wskazówki, które mają na celu zoptymalizowanie jej, poprzez poprawę odpowiednich elementów składających się na stronę. Od niedawna takie narzędzie oferuje także i Google. Pod adresem, podanym w dziale Przydatne narzędzia online znajdziemy przyjazny interfejs, dzięki któremu w szybki sposób sprawdzimy, czy nasza strona jest zoptymalizowana pod kątem szybkości ładowania. O szybkość […]

Zwiększ szybkość wczytywania strony korzystając z serwerów Google

Szybkość wczytywania strony nie jest może podstawowym elementem w algorytmicznej „układance”, jednak z już z punktu widzenia użytkowników jest zlekceważenie może doprowadzić do znaczących strat w działalności firmy. Dlatego coraz więcej webmasterów troskliwie sprawdza stan swoich serwisów, dążąc, poprzez ich optymalizację, do skrócenia ich czasu ładowania się. Nie inaczej czyni Google. Swego czasu wprowadzono możliwość sprawdzania szybkości ładowania się strony. Było to dostępne z pozycji […]

Matt Cutts o strategii SEO w roku 2011

Pisałem niedawno o tym, jak moim zdaniem będzie w tym roku wyglądał rynek SEO. Zobaczmy, co myśli na ten temat Matt Cutts. Na jakie elementy należy położyć nacisk w 2011 roku, które mogą mieć duży wpływ na pozcyję naszej strony w indeksie Google? Wprawdzie pytanie, jakie zostało postawione dotyczyło dużej firmy, jednak moim zdaniem można je spokojnie odnieść nawet na małe firmy czy prywatne strony. Oto […]

Czy powinniśmy mieć obsesję na punkcie szybkości ładowania się strony

Pod koniec 2009 roku Matt zapowiedział, że od 2010 szybkość wczytywania się strony będzie jednym z czynników branych pod uwagę przy ustalaniu rankingu w wynikach wyszukiwania. Pytanie, jakie na początku maja 2010 zadano Mattowi na WebmasterHelp brzmiało: „Wiele osób z branży SEO „ma obsesję’ na punkcie Twoich uwag związanych z szybkością ładowania się strony i jej wpływem na budowanie rankingu. Mam jednak wrażenie, że będzie to czynnik o bardzo małym wpływie na pozycje w SERPach. […]

Czy szybkość ładowania ma już wpływ na pozycje w SERPach

Rok temu Matt powiedział, że od 2010 roku Google będzie brało pod uwagę, przy ustalaniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania, jej prędkość ładowania się. Jak wspomniał, należy promować dobre strony, tzn. strony, które są lekkie i szybko się ładują. Wielu polskich Webmasterów uważa, że już tak jest. Tymczasem, na podstawie informacji uzyskanych na SEMCampie, który odbył się 27 maja br. w Warszawie, na chwilę obecną jedynie 1% fraz, w dodatku […]