Search Console

Search Console to usługa Google, która pomaga nadzorować stan zdrowia Twojej strony oraz jej widoczność w wyszukiwarce Google.

Dodając do Konsoli witrynę nie tylko jesteśmy informowani o problemach, na jakie może natrafić robot przemierzający naszą witrynę, ale także, dzięki licznym wskazówkom optymalizacyjnym sami możemy dążyć do tego, aby dzięki maksymalnej zgodności strony z tzw. Search Essentials (Podstawowe zasady wyszukiwania w Google ) nasza strona pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

.

Wzrost liczby stron z błędem „404” w witrynie – Message type: [WNC-655201] Search Console

Komunikat  WNC-10030260 jest wysyłany z panelu Search Console w sytuacji, w której Googlebot znajdzie strony, które kiedyś istniały, ale zostały usunięte i teraz zwracają błąd 404. Ponieważ nie w każdej sytuacji jest to pożądane, właściciel domeny jest informowany o fakcie, celem podjęcia decyzji, czy jest to pożądane działanie, czy też wynika z zaniedbania, które należy szybko poprawić. Komunikat [WNC-655201] w Search Console Powiadomienie [WNC-655201] wygląda następująco i jest wysyłane z miesiąca na miesiąc […]

Wzrost liczby stron z „pozornym błędem 404” w witrynie – Message type: [WNC-655200] Search Console

Komunikat  WNC-10030260 jest wysyłany z panelu Search Console w sytuacji, w której Googlebot (robot indeksujący wyszukiwarki Google) znajduje strony, które powinny być oznaczone jako 404, ale nie są. Innymi słowy użytkownik widzi jedno, a Googlebot drugie, co sprawia, że wyzwalany jest alert i dostajesz komunikat [WNC-655200]. Komunikat z Search Console W takiej sytuacji dostaniesz stosowne powiadomienie, dzięki któremu będziesz wiedział, że należy szybko usunąć problem. Kiedy mamy do czynienia z pozornym […]

Googlebot indeksujący strony na smartfony wykrył wzrost błędów serwera w witrynie – Message type: [WNC-628900] Search Console

Komunikat  WNC-10030260 jest wysyłany przez Search Console w sytuacji, w której w wyniku błędów na stronie lub źle działającego serwera, Googlebot, zamiast zobaczyć zawartość stron, ma do czynienia z błędem typu 5XX i nie może w związku z tym zapoznać się z zawartością strony. Komunikat związany z błędem [WNC-628900] wygląda następująco: Należy się nim szybko zająć, ponieważ strony, które są dotknięte, nie pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google, co rzutuje negatywnie na ruch przychodzący z wyszukiwarki. […]

Search Console – Strona zablokowana z powodu nieautoryzowanego żądania (401)

Jak przeczytamy w materiałach pomocy Google komunikat o zablokowaniu strony z powodu nieautoryzowanego żądania 401 występuje w sytuacji, w której strona została zablokowana dla Googlebota przez żądanie autoryzacji (odpowiedź 401). Jeśli chcesz, aby Googlebot mógł zindeksować tę stronę, usuń z niej wymagania autoryzacji lub zezwól Googlebotowi na dostęp do Twoich stron po zweryfikowaniu tożsamości Kiedy występuje omawiana sytuacja Komunikat, o którym mowa, występuje bardzo rzadko. W praktyce jego pojawienie się oznacza, że Googlebot […]

URL jest zablokowany z powodu innego błędu 4xx – Search Console

Komunikat, że URL jest zablokowany z powodu innego błędu 4xx, ma miejsce w sytuacji, w której serwer napotkał błąd 4xx, który nie pasuje do żadnego innego opisanego tutaj rodzaju problemu – nie jest to 401, 403 czy 404 błąd. Większość osób styka się z błędem 404, ale błędów 4xx jest bardzo dużo, o czym można się przekonać sprawdzając ich pełną listę np. na Wikipedii. Jak naprawić zaistniałą sytuację? Należy użyć narzędzia dostępnego […]

Pozorny błąd 404 – Search Console

O ile wiele osób wie, czym jest błąd 404 i jak sobie z nim poradzić, o tyle kwestia pozornego błędu 404 nie jest taka oczywista i nierzadko lekceważymy ten komunikat, zamiast pochylić się nad nim i rozwiązać związany z nim problem. Jak przeczytamy w materiałach pomocy Google wyświetla się przystępny komunikat „nie znaleziono”, ale bez kodu odpowiedzi HTTP 404. Zalecamy zwracanie kodu odpowiedzi 404 w przypadku rzeczywiście nieznalezionych […]

Nie znaleziono (404) – Search Console

Jedną z kwestii, która negatywnie wpływa na odbiór strony przez użytkownika, jest zobaczenie informacji o nieznalezieniu strony po kliknięciu w link, który do niej prowadzi. W wielu przypadkach osoby, które doświadczą takiej sytuacji, gdy dzieje się to po przejściu na taki adres z wyników wyszukiwania, klikają „wstecz”, wracają do wyszukiwarki i sprawdzają kolejny wynik. Dla właściciela strony oznacza to utratę odwiedzającego – co w przypadku strony firmowej oznacza utratę potencjalnego klienta. Jak przeczytamy w materiałach pomocy […]

Błąd serwera (5xx) – Search Console

Nie zawsze problemy z indeksowaniem strony są związane z jej wadliwą budową czy treściami o niskiej jakości. Rzadko ale jednak zdarza się, że Googlebot (robot indeksujący) nie może zaindeksować strony, ponieważ występują problemy z działanie serwera. Jeżeli taka sytuacja wystąpi, to osoba, która podpięła swoją stronę pod Search Console, dostanie odpowiednie powiadomienie; Google poinformuje ją, że (jak przeczytamy w materiałach pomocy Google) Po zgłoszeniu żądania strony Twój serwer zwrócił błąd na poziomie 500 Czym […]

Duplikat, wyszukiwarka Google wybrała inną stronę kanoniczną niż użytkownik – Search Console

Tag kanoniczny pomaga webmasterom we wskazywaniu duplikatów w obrębie witryny robotom indeksującym. Pewne strony powinny/mogą być dostępne w obrębie witryny, ale nie chcemy, aby zostały one zaindeksowane. Z reguły ten proces działa dobrze – ale jak to w życiu bywa, system nie zawsze funkcjonuje idealnie. Jak przeczytamy w materiałach pomocy Google Ta strona jest oznaczona jako kanoniczna dla zestawu stron, ale wyszukiwarka Google uznała, że inny URL lepiej sprawdzi […]

Zacznij korzystać z Search Console na potrzeby usługi – Message type: [WNC-376106]

Komunikat  WNC-376106 jest wysyłany z panelu Search Console w sytuacji, w której dodaliśmy stronę do Search Console. Google zachęca w nim do tego, aby aktywnie zacząć korzystać z informacji, jakie są dostępne w Konsoli. Komunikat, o którym mowa, przyjmuje postać jak poniżej: Zwracana jest uwaga na poprawność konfiguracji usługi (1), aby właściciel strony miał pewność, że analizuje właściwy zakres danych. Google sugeruje też przydzielenie dostępu osobom, które powinny razem […]

Problemy zostały rozwiązane na wszystkich przesłanych stronach witryny – Message type: [WNC-10031170] Search Console

Komunikat  WNC-10031170 jest wysyłany z panelu Search Console w sytuacji, w której pracowaliśmy nad rozwiązaniem problemów dla stron w obrębie naszej witryny. Różnica między komunikatem WNC-10030335 jest taka, że tutaj skupiamy się na problematycznych stronach, jakie Google znalazło w przesłanej sitemapie. Rodzaje komunikatów będą różne, podobnie jak dla komunikatu WNC-10030335, które zostały dokładnie omówione w dedykowanym artykule. Tutaj chcę zwrócić Twoją uwagę na różnicę w samym powiadomieniu, […]

Sprawdzamy poprawki błędów – Message type: [WNC-10030260] Search Console

Komunikat  WNC-10030260 jest wysyłany z panelu Search Console w sytuacji, w której działaniami naprawczymi reagujemy na błędy związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania. Google wysyła w takiej sytuacji stosowny komunikat za pośrednictwem Search Console, potwierdzić właścicielowi strony, że rozpoczęło weryfikację dokonanych zmian. Komunikat [WNC-10030335] jest wysyłany z Search Console w przypadku, gdy zdecydujemy się naprawić błąd, jaki zostanie nam zgłoszony. Jest on wyzwalany kliknięciem w przycisk „Sprawdź poprawkę”: Komunikaty […]