Jak zostać Ekspertem Produktowym Google

Jak zostać Ekspertem Produktowym Google

Czym jest społeczność usług Centrum wyszukiwarki Google?

Wspomniana społeczność to miejsce, na które można przyjść, gdy ma się jakieś pytanie związane z wyszukiwarką Google (np. widocznością strony w wyszukiwarce czy nie rozumie się jakiegoś zapisu w Podstawowych Zasadach Wyszukiwania w Google (dawne Wytyczne Google dla Webmasterów).

Od lutego 2011 roku polska społeczność jest „ogarniana” przez tzw. Ekspertów Produktowych, do których mam przyjemność i ja należeć (dzierżąc w Polsce palmę „starszeństwa” na polskiej społeczność usługi Centrum wyszukiwarki Google – dawniej nazywanej Forum dla Webmasterów).

Pytania, jakie są zadawane w społeczności, dotyczą zarówno prostych kwestii, jak i tych bardziej złożonych, a nierzadko i technicznych. Niezależnie od tego, jaki jest ich stopień trudności, staramy się jako społęczność pomóc takiej osobie, nakierunkowując ją na rozwiązanie danego problemu.

I bardzo ważne – pomagać możesz od pierwszej odpowiedzi, nie trzeba być Ekspertem Produktowym – eksperci mają za zadanie „tylko” czuwać, aby poziom dyskusji nie wymknął się „spod kontroli” :).

Czy trzeba być Ekspertem Produktowym, aby uczestniczyć w życiu społeczności?

Nie.

Każdy może ją odwiedzić – aby jednak zadawać pytania lub odpowiadać, należy mieć założone konto Google.

Jak zostać Ekspertem Produktowym?

Bardzo prosto.

Wystarczy pomagać innym użytkownikom na wybranych społecznościach usług Google. Każda opublikowana odpowiedź i każde otrzymane podziękowanie przekładają się na punkty.

Zaczynasz odpowiadać i pierwszym poziomem, jaki możesz otrzymać stosunkowo prosto, jest poziom Brązowy.

Następnie przechodzić wyżej i wyżej – aby – jak Ci się to uda – dojść aż do Diamentowego Eksperta Produktowego.

W każdej chwili możesz łatwo sprawdzić w czym dany ekspert się specjalizuje, odwiedzając Katalog Ekspertów Produktowych.

Jak dołączyć do programu?

Wystarczy zarejestrować się w programie, a następnie zacząć pomagać innym, odpowiadając na pytania zadawane w danej społeczności.

Po pewnym czasie, gdy dzięki swojej wiedzy produktowej oraz kulturze osobistej, dasz się zauważyć Opiekunowi danej społeczności, możesz awansować na wyższy poziom – aby kiedyś (czego Ci życzę) dojść aż do „diamentu”.

Mam nadzieję, że będzie nam dane „się spotkać” w polskiej lub angielskiej społeczności. A może nawet podczas jakiegoś Summitu móc porozmawiać face to face w Kalifornii.

Do zobaczenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *