Bardzo ciekawe pytanie padło w jednym z wątków. Dotyczyło ono systemu DNS LOC, który „zajmuje się” określaniem lokalizacji geograficznej domen na podstawie ich DNSów – i brzmiało: Czy Google używa systemu DNS LOC przy tworzeniu swoich wynikó wyszukiwania?
Odpowiedź John’aMu jest bardzo krótka i nie pozostawia żadnych złudzeń w tym zakresie:
No, that’s not something that we use. Among other things, sometimes the server location isn’t representative of the users that are targeted by a website.
I bardzo dobrze. W końcu żyjemy w globalnej wiosce i nie widzę powodu, aby to miało mieć znaczenie dla Google, gdzie są geolokalizacyjnie przypisane DNSy. Chociaż świat się bardzo zmienia – jeszcze chyba w tym roku, na początku, wiele osób twierdziło, że IP serwera ma duży wpływ na pozycję strony w Google…
Czy linki pomiędzy stronami z tymi samymi IP mają taką samą siłę jak te z różnymi IP? Czy IP serwera ma w ogóle znaczenie?
Przeważająca ilość osób powie, że tak. Co jest i logiczne – większe zróżnicowanie adresów IP to większe prawdopodobieństwo, że strony, na których znajdują się takie linki, należą do innych osób/instytucji. Aczkolwiek nie powiem, czy jest to aż tak ważny czynnik.
Według mnie nawet bardzo użyteczne zaplecze może nie dać efektu gdy jest na tym samym IP. Ostatnio zaryzykowałem i wykupiłem jedno z kont hostingowych SEO na popularnym hostingu. Do wyboru 54 IP. Zobaczymy czy będzie efekt.
Nie 53, linuxpl.com ? 🙂