Zawieszona wizytówka w Google. Jak przywrócić widoczność Profilu Firmy w wyszukiwarce?

Po latach względnego spokoju i tolerowania nadużyć, jakich wiele osób dopuszcza się w zakresie profili (jak kupowanie opinii czy umieszczanie słów kluczowych w nazwach) Google wzięło się mocno za porządki, sprawdzając, czy firmy, których wizytówki są tam widoczne, kwalifikują się do tego, aby mieć swój profil; a jak mają już profil, to czy został on założony zgodnie z regulaminem usługi.

Wątki, jakie zakładają przedsiębiorcy na Forum Profilu Firmy w Google, jasno pokazują, że zawieszenie profilu firmowego dotyka coraz większej liczby przedsiębiorców.

Dlaczego Google zawiesza „wizytówkę”?

Profil zostaje zawieszony w sytuacji, gdy jego właściciel nie dopasuje się do zasad, jakie rządzą usługą Profil Firmy w Google.

O tym, że profil jest zawieszony dowiemy się, gdy będziemy zalogowani na konto Google, na którym mamy dostęp do profilu i wyszukamy nazwę firmy.

Należy mocno podkreślić to, że Google nie tylko nie informuje o samym zawieszeniu profilu, ale także o PRZYCZYNIE zawieszenia.

Najczęstsze powody zawieszenia

Błędna nazwa profilu.

Wiele osób próbuje w nazwie przemycić słowo czy słowa kluczowe.

I tak jeżeli firma o nazwie

ABC

poda w nazwie profilu np. miejscowość oraz słowo kluczowe, a jej nazwa przyjmie postać

ABC pielęgnacja trawników Kraków

to jest tylko kwestią czasu, kiedy profil zostanie zawieszony.

Brak kwalifikacji do utworzenia profilu

Nie każdy może zakładać Profil – Google jasno określa, kto może to zrobić; pod podanym odnośnikiem znajdziemy np. informację, że:

Aby móc utworzyć swój profil w Google, firma musi mieć lokalizację fizyczną, w której w podanych godzinach są obecni pracownicy.

Wyjątki:

Bankomaty, automaty do wypożyczania filmów i paczkomaty. Jeśli dodajesz takie lokalizacje, musisz podać też informacje, gdzie klienci mogą uzyskać pomoc.

Firmy prowadzące działalność sezonową (np. lodowisko otwarte tylko zimą). Takie firmy muszą mieć stały szyld widoczny w danej lokalizacji.

Usługi gastronomiczne dostępne tylko z dostawą są dozwolone pod pewnymi warunkami.

Profili firm nie można tworzyć dla:

– firm oferujących nieruchomości na wynajem lub na sprzedaż, np. domy wypoczynkowe, domy ekspozycyjne lub apartamenty (jednak biura oferujące usługi sprzedaży lub wynajmu kwalifikują się do weryfikacji);

– firm świadczących usługi, prowadzących zajęcia lub spotkania regularnie odbywające się w lokalizacji, która nie należy do firmy lub do której firma nie ma upoważnienia;

– firm lub agentów zajmujących się zdobywaniem potencjalnych klientów.

Jeżeli Twój profil został zawieszony , koniecznie zapoznaj się ze wskazanym dokumentem.

Manipulowanie opiniami

Kupowanie opinii, samodzielne ocenianie firmy czy też ocenianie przez pracowników, czyli osoby, które nie korzystają z usług firmy, to ostatni z najczęstszych powodów, dla których Google zawiesza „wizytówkę”.

Jak odwiesić zawieszony profil?

Należy wdrożyć procedurą odwoławczą, opisaną dokładnie w materiałach Google, a następnie czekać na decyzję.

Ile trwa odwiedzenie profilu?

Obecnie (wrzesień 2022) czas rozpatrzenia odwołania wynosi ponad 2 tygodnie czasu.

Podsumowanie

Czasy, kiedy można było wpisywać w profil wszystko to, co się chciało, minęły. Dzisiaj Google coraz uważniej analizuje zawartość profili, a ponieważ wiele osób ma tam dużo nadużyć, stąd nie powinna dziwić duża ilość zawieszonych profili, a co za tym idzie i długi czas potrzebny na ich (ewentualne) odwieszenie.

Jeżeli chcesz uniknąć zawieszenia swojego profilu, koniecznie zapoznaj się z moim kursem „Profil Firmy w Google dla Przedsiębiorców”, z którego dowiesz się, na co zwrócić uwagę, prowadząc profil, aby zwiększyć jego widoczność w Google bez ryzykowania jego zawieszenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *