Spis treści
Po latach względnego spokoju i tolerowania nadużyć, jakich wiele osób dopuszcza się w zakresie profili (jak kupowanie opinii czy umieszczanie słów kluczowych w nazwach) Google wzięło się mocno za porządki, sprawdzając, czy firmy, których wizytówki są tam widoczne, kwalifikują się do tego, aby mieć swój profil; a jak mają już profil, to czy został on założony zgodnie z regulaminem usługi.
Wątki, jakie zakładają przedsiębiorcy na Forum Profilu Firmy w Google, jasno pokazują, że zawieszenie profilu firmowego dotyka coraz większej liczby przedsiębiorców.
Dlaczego Google zawiesza „wizytówkę”?
Profil zostaje zawieszony w sytuacji, gdy jego właściciel nie dopasuje się do zasad, jakie rządzą usługą Profil Firmy w Google.
O tym, że profil jest zawieszony dowiemy się, gdy będziemy zalogowani na konto Google, na którym mamy dostęp do profilu i wyszukamy nazwę firmy.
Należy mocno podkreślić to, że Google nie tylko nie informuje o samym zawieszeniu profilu, ale także o PRZYCZYNIE zawieszenia.
Najczęstsze powody zawieszenia
Błędna nazwa profilu.
Wiele osób próbuje w nazwie przemycić słowo czy słowa kluczowe.
I tak jeżeli firma o nazwie
ABC
poda w nazwie profilu np. miejscowość oraz słowo kluczowe, a jej nazwa przyjmie postać
ABC pielęgnacja trawników Kraków
to jest tylko kwestią czasu, kiedy profil zostanie zawieszony.
Brak kwalifikacji do utworzenia profilu
Nie każdy może zakładać Profil – Google jasno określa, kto może to zrobić; pod podanym odnośnikiem znajdziemy np. informację, że:
Aby móc utworzyć swój profil w Google, firma musi mieć lokalizację fizyczną, w której w podanych godzinach są obecni pracownicy.
Wyjątki:
Bankomaty, automaty do wypożyczania filmów i paczkomaty. Jeśli dodajesz takie lokalizacje, musisz podać też informacje, gdzie klienci mogą uzyskać pomoc.
Firmy prowadzące działalność sezonową (np. lodowisko otwarte tylko zimą). Takie firmy muszą mieć stały szyld widoczny w danej lokalizacji.
Usługi gastronomiczne dostępne tylko z dostawą są dozwolone pod pewnymi warunkami.
Profili firm nie można tworzyć dla:
– firm oferujących nieruchomości na wynajem lub na sprzedaż, np. domy wypoczynkowe, domy ekspozycyjne lub apartamenty (jednak biura oferujące usługi sprzedaży lub wynajmu kwalifikują się do weryfikacji);
– firm świadczących usługi, prowadzących zajęcia lub spotkania regularnie odbywające się w lokalizacji, która nie należy do firmy lub do której firma nie ma upoważnienia;
– firm lub agentów zajmujących się zdobywaniem potencjalnych klientów.
Jeżeli Twój profil został zawieszony , koniecznie zapoznaj się ze wskazanym dokumentem.
Manipulowanie opiniami
Kupowanie opinii, samodzielne ocenianie firmy czy też ocenianie przez pracowników, czyli osoby, które nie korzystają z usług firmy, to ostatni z najczęstszych powodów, dla których Google zawiesza „wizytówkę”.
Jak odwiesić zawieszony profil?
Należy wdrożyć procedurą odwoławczą, opisaną dokładnie w materiałach Google, a następnie czekać na decyzję.
Ile trwa odwiedzenie profilu?
Obecnie (wrzesień 2022) czas rozpatrzenia odwołania wynosi ponad 2 tygodnie czasu.
Podsumowanie
Czasy, kiedy można było wpisywać w profil wszystko to, co się chciało, minęły. Dzisiaj Google coraz uważniej analizuje zawartość profili, a ponieważ wiele osób ma tam dużo nadużyć, stąd nie powinna dziwić duża ilość zawieszonych profili, a co za tym idzie i długi czas potrzebny na ich (ewentualne) odwieszenie.
Jeżeli chcesz uniknąć zawieszenia swojego profilu, koniecznie zapoznaj się z moim kursem „Profil Firmy w Google dla Przedsiębiorców”, z którego dowiesz się, na co zwrócić uwagę, prowadząc profil, aby zwiększyć jego widoczność w Google bez ryzykowania jego zawieszenia.