Czy wiesz, że Twoja strona ma duży wpływ na widoczność tzw. wizytówki Google, która nazywana jest obecnie Profilem Firmy, a co za tym idzie, odgrywa bardzo ważną rolę w procesie pozycjonowania? Im strona jest lepiej zoptymalizowana pod kątem SEO, tym profil Twojej firmy będzie wyżej wyświetlał się w wynikach wyszukiwania oraz na mapach, a co za tym idzie, więcej potencjalnych klientów zwróci na niego uwagę. Dlatego też w tym odcinku przybliżę Ci kilka ważnych kwestii związanych z wizytówką firmy, której rola jest niedoceniana w procesie pozycjonowania.
Co to jest wizytówka Google i dlaczego warto ją mieć?
Czym jest owa wizytówka, która oficjalnie nosi nazwę Profilu Firmy w Google? Jest to jedna z wielu usług Google, którą możesz bezpłatnie wykorzystywać w procesie pozyskiwania klientów dla swojej firmy. Profil pozwala zaprezentować informacje o Twojej firmie nawet wówczas, gdy nie posiadasz jeszcze swojej strony internetowej. Swoją drogą nie wiem, czy wiesz, ale dzięki profilowi taką stronę możesz mieć za darmo! W podstawowej wprawdzie wersji, ale jednak możesz ją mieć, a co za tym idzie, możesz zacząć już budować aktywnie wizerunek w siec nie posiadając fizycznej strony. Jak to jest możliwe? Jeżeli uzupełnisz wizytówkę o podstawowe informacje o swojej firmie, dodasz produkty oraz usługi, które oferujesz, zdjęcia Twoje firmy zewnątrz z wewnątrz zdjęcia personelu, to wówczas korzystając z odpowiedniej opcji w profilu, możesz te informacje przekonwertować na prostą stronę internetową stronę, która będzie mogła być zaindeksowana przez wyszukiwarki i zacząć się wyświetlać jako normalna strona w wynikach wyszukiwania.
Nie będzie to na pewno taka strona, jako mógłbyś mieć, gdybyś skorzystał z usług profesjonalnego grafika, a następnie webmastera. No, ale jednak czasami warto mieć coś prostego na początek niż nie mieć niczego, a jeżeli będziesz regularnie publikować aktualności, jest to rodzaj bloga, który można prowadzić w ramach profilu, a także aktywnie pozyskiwać opinię od swoich klientów, to zobaczysz, że będziesz mógł po pewnym czasie cieszyć się całkiem sporym ruchem, jaki na Twoją stronę będzie trafiał z profilu. Znam przypadki, gdzie takiego ruchu w skali miesiąca jest spokojnie, grubo ponad 1000. Oczywiście nie od razu, ale to pokazuje bardzo dobrze potencjał, jaki tkwi w profilu, a który to potencjał często nie jest wykorzystywany przez właścicieli firm. Nie oznacza to jednak, że nie warto posiadać normalnej strony internetowej. Każda firma, której zależy na budowanie wizerunku jej jako eksperta w Internecie, powinna ją posiadać. Tym bardziej że o czym mało osób wie – taka strona ma duży wpływ na widoczność Twojej wizytówki w wynikach wyszukiwania oraz na mapach. Im strona jest lepiej zoptymalizowana, im zawiera więcej przydatnych treści dla klientów, im jest lepiej wypozycjonowana, czyli im wyżej wyświetla się w wynikach wyszukiwania – tym automatycznie Twoja wizytówka ma się lepiej i jesteś w stanie dzięki niej pozyskiwać więcej zapytań od Twoich potencjalnych klientów. Dlaczego tak się dzieje? No cóż, potencjalny klient, który pierwszy raz odwiedza twoją stronę, bardzo często nie decyduje się od razu na nawiązanie z Tobą kontaktu. Zanim to zrobi, aktywnie zaczyna poszukiwać informacji o Twojej firmie. Uruchamia więc wyszukiwarkę, wpisuje w nią nazwę Twojej firmy i zaczyna szukać informacji o niej. Jeżeli posiadasz Profil Firmy w Google, to bardzo szybko na niego trafi, ponieważ profil wyświetla się z reguły na pierwszym miejscu wynikach wyszukiwania dla zapytania, które zawiera nazwę Twojej firmy i dlatego też – im taki profil jest lepiej opisany, tym większa jest szansa na to, że osoba, która szuka informacji o Tobie, zdecyduje się na drugi kontakt, ponieważ zobaczy na podstawie profilu, że warto Twoją firmą wejść w kooperację, a już na pewno będzie to miało miejsce wtedy, kiedy zapozna się z opiniami o Twojej firmie, jakie pozostawili Twoi byli lub obecni klienci na profilu. Ilość oraz jakość tych opinii, a także to, czy na takie opinie odpowiadasz – to jeden z ważniejszych czynników, który ma wpływ na widoczność w profilu w wynikach wyszukiwania Google i na mapach.
Dlatego tak ważne jest, aby aktywnie pozyskiwać opinię o swojej firmie, a nie pozostawiać to tylko przypadkowi. Zatrzymaj się w tym miejscu na chwilę i zastanów się, ile opinii wystawiłeś firmom po tym, jak dostałeś od nich maila, a ile opinii wystawiłeś wtedy, kiedy ktoś do Ciebie zadzwonił i poprosił o to, abyś ocenił jego firmę po dokonanym zakupie albo po wykonanej usłudze? Jeżeli więc do tej chwili proces pozyskiwania opinii od klientów sprowadzał się do tego, że czekasz na to, aż się one pojawią, to musisz zmienić podejście i zacząć aktywnie o nie zabiegać.
Skoro profil jest taki ważny, to dlaczego zatem tak mało firm posiada go w pełni uzupełniony? Dlaczego tak mało firm aktywnie pozyskuje opinie od swoich klientów? Kiedy zadaję to pytanie podczas rozmów z przedsiębiorcami, z reguły słyszę, że jest to skomplikowane, że nie wiem, jak się za to zabrać, że jest to trudne itp. Jednak są to tylko pozory, o czym ich informuje, ponieważ obsługa profilu jest stosunkowo prosta i nie wymaga specjalistycznej wiedzy.
Akademia SEOProfi
Poza tym mam dla Ciebie dobrą informację – wskazówki, które pomogą Ci uruchomić profil dla twoje firmy lub zoptymalizować już istniejącą wizytówkę znajdziesz w Akademii SEOProfi.
Jeżeli dołączysz do osób, które biorą w niej udział, to przez 30 dni będziesz codziennie otrzymywać e-mail zawierający informacje przydatne w procesie optymalizacji Twojej strony, a także wizytówki. Wiem, że przedsiębiorcy mają bardzo mało czasu, dlatego informacje w tym mailu są bardzo skondensowane i uwierz mi, wystarczy, że poświęcisz codziennie jedynie kilka minut na to, aby samodzielnie wdrożyć usprawnienia na Twojej stronie, które pomogą zwiększyć jej widoczność w Google lub dowiedzieć się o tym, co należy zrobić, aby tak się stało, a następnie znaleźć firmę, za pomocą której będziesz w stanie wprowadzić owe usprawnienia na Twojej stronie.
Dostęp do Akademii jest w 100% bezpłatny, więc jeżeli czujesz potencjał Twojej strony oraz profilu nie jest w pełni wykorzystany, to zachęcam Cię do dołączenia do grona kilkuset osób, które zapoznały się już z prezentowaną tam treścią i wdrażają pozyskaną dzięki Akademii wiedzę w swoich firmach.