Pozycjonowanie oparte na linkach będzie mniej skuteczne. Czy juz linki z Google+ wpływaja na SERPy?

Od dawien dawna na pozycje strony w Google wpływały przede wszystkim linki. Owszem, gdybym napisał, że treść się dla Google nie liczy, to zaraz wpadłbym „pod obstrzał” wielu osób :). W końcu treść, zwłaszcza ostatnio, odgrywa coraz większą rolę „oczach wyszukiwarki”.

Od momentu pojawienia się Google+ wiele osób zastanawiało się, jaki będzie wpływ linków, umieszczonych w tym serwisie, na pozycje stron. Wiemy, że będąc zalogowanym system prezentuje nam np. informacje o tym, kto dał „plusika” jakiejś stronie – pomaga to podejmować decyzje o wejściu – albo i nie – na dany serwis.

Ale to wszystko działa przy zalogowaniu. Google wprawdzie testuje wpływ Google+ na SERPy także i dla niezalogowanych użytkowników, o czym autor poniższego artykułu mówił kiedyś w jednym z wywiadów opublikowanych w Sieci, który oglądałem kilka miesięcy temu.  W najnowszym artykule Amit Singhal idzie trochę dalej i zdradza przyszłość algorytmu Google – z której moim zdaniem jasno wynika, że wpływ linków na pozycje strony w Google będzie malał.

Obecnie jak zadamy pytanie w Google np o wybrane jezioro, otrzymamy strony, które o nim traktują. Ale to za mało

developing vision for search that takes it beyond mere words and into the world of entities, attributes and the relationship between those entities. In other words, Google’s future search engine will not only understand your lake question but know a lake is a body of water and tell you the depth, surface areas, temperatures and even salinities for each lake.

W przyszłości Google „zrozumie” nie tylko to, że pytaliśmy o jezioro, ale i to, że jezioro jest ciałem „zbudowanym” z wody oraz poda takie informacje, jak temperatura, głębokość czy jego wielkość.

Obecnie, jak wiemy, o pozycji strony decydują, maksymalnie upraszczając sprawę, linki oraz treść zawarta na stronie. Ale to się zmienia. Jak mówi Amit

Google now wants to transform words that appear on a page into entities that mean something and have related attributes. It’s what the human brain does naturally, but for computers, it’s known as Artificial Intelligence.

nadchodzi czas …. sztucznej inteligencji. Prace już trwają

Google is “building a huge, in-house understanding of what an entity is and a repository of what entities are in the world and what should you know about those entities,”

Jak wpłynie to na nas? Jak wpłynie to na branżę SEO? Polecam lekturę całego artykułu Google Knowledge Graph Could Change Search Forever.

Jedno jest pewne – końca kładzenia przez Google coraz większej wagi na czynniki mniej przydatne manipulacjom nie widać… Keywords odeszły nie tak dawno w cień – co czeka „zwykłe linki”? Kiedy Google+ zacznie odgrywać większą role przy kształtowaniu SERPów? Myślę, że szybciej niż później.

3 komentarze do “Pozycjonowanie oparte na linkach będzie mniej skuteczne. Czy juz linki z Google+ wpływaja na SERPy?

  1. Widzę wszystko zmienia się coraz bardziej, mam nadzieję, że wszyscy za tym nadążymy :). Ostatnio widzę dużo zmian Google wprowadza a jeszcze więcej zapowiada. Pamiętacie kiedy ostatnio były tak duże zmiany?

    1. Od Mayday Google przyspieszyło, ale mam wrażenie, że ostatnie półroku jest hardcorowe 🙂 Zmiana goni zmianę….

  2. Ommmm… Widzę… Widzę… Ludzie…. przesiadają się na Binga… Ommmm…

Skomentuj blackhatsełomoaster Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *