Czy tweety w Twitterze wpływają na pozycję strony w Google?

Różne są opinie na temat wpływu tweetów na pozycje strony w Google. Ostatnio trafiłem na ciekawy artykuł, który przedstawiał doświadczenie, jakiemu poddano strony, pod kątem wpływu linków umieszczanych w tweetach na Tweeterze. Według badania, z którym można się zapoznać na stronie branded3.com – tak.

Jak podają autorzy opracowania na powyższej  tronie jest to największy test odnośnie wpływu tweetów na pozycje strony w Google, jaki do tej pory przeprowadzono.

Już kilkadziesiąt tweetów wpływa znacząco na ranking strony w Google

 

Wpływ teetów na pozycje w Google

 

Ale później już nie jest tak łatwo, jak by to się mogło wydawać. Jak można zobaczyć na poniższej grafice należy zdobyć ich sporo – ponad 7500! – aby (przynajmniej w tematyce petycji) wejść do TOP5.

 

Tweeter a pozycje strony w Google

 

Ciężko byłoby uwzględnić w tego typu badaniu inne czynniki wpływające na SERPy. Moim zdaniem warto jednak zwrócić uwagę na wypracowane w nim wyniki. Chociażby dlatego, że pokazują one coś, na co zwracam uwagę od dawna – popularna strona będzie wysoko w Google. Duża ilość użytkowników odwiedzających daną witrynę, wertujących jej zasoby, „robi swoje” :).

Ktoś widział może podobne opracowanie odnośnie wpływu linków umieszczanych na Google+?

6 komentarzy do “Czy tweety w Twitterze wpływają na pozycję strony w Google?

  1. Już kilkadziesiąt tweetów wpływa znacząco na ranking strony w Google

    Nie wpływa znacząco na ranking, tylko jest skorelowanych z rankingiem.

    Równie dobrze może być tak, że:
    – ranking strony w Google wpływa na liczbę tweetów, bo korelacja(A, B) = korelacja(B, A)
    – istnieje pewien czynnik wpływający jednocześnie na jedno i drugie

    1. Najlepiej byłoby robić test na pewno na domenach „świeżynkach” … Wiesz, podobnie jest z Adwords – Google mówi, że nie ma wpływu, a wiele osób mi zgłasza (nawet znajomi), że jest inaczej – włączenie linków „dźwiga” stronę w Google. Niestety, ja tego nie zaobserwowałem.

  2. Już kiedyś natknąłem się na łudząco podobny podobny artykuł i wnioski, jednak to było jakieś 1,5-2 lata temu, przed obniżeniem znaczenia i wartości „ćwirków” na rzecz „lajków”.

    Teraz można się spodziewać obniżenia wartości „lajków” na rzecz plusików. Jakby nie patrzeć Twitter i Facebook to konkurencja.

  3. AdWords może dźwigać w momencie, kiedy nasza reklama w top3 buduje markę i więcej użytkowników klika w niższe wyniki SERP. Witryna w ten sposób może odznaczać się wyższym CTR’em, a ten wpływa jakoś na pozycje.

    Niestety aby w AdWords wygrywać, trzeba tworzyć najlepsze kampanie, które są bezkonkurencyjne. Taka kampania może popsuć nam CTR’y, bo nikt drugi raz do tej samej witryny nie wejdzie. Nasz wynik jakości w SERP’ie spadnie.

    Jak widać AdWords ma dwie strony medalu, ale na pewno nie jest to guzik do podnoszenia pozycji. Wiem, bo zajmuje się obiema częściami SEM’u dla kilku firm.

    1. „AdWords może dźwigać w momencie, kiedy nasza reklama w top3 buduje markę i więcej użytkowników klika w niższe wyniki SERP.” – masz na myśli SERP na tej samej stronie, głównej, tej samej firmy, co nie?

  4. Zawsze używam twitnięć kiedy robię netPR – dodając ogłoszenia czy wątki na forach. Z założeniem dobrej optymalizacji tekstu (np. olx.pl umożliwia formatownie treści ogłoszeń) taki tekst może otrzymać wysokie pozycje. A twitek daje możliwość najszybszego poinformowania Google o stronie. W jakimś teście ktoś sprawdził w logach apache, że po twitnięciu G pojawiało się sekundę później.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *