efekt wyjścia z filtra starej domeny

Dlaczego warto wyciągać domenę z filtra, zwłaszcza starą

W związku z nasilonymi ostatnio akcjami Google, związanymi z nakładaniem na strony filtrów za nienaturalne linki przychodzące, coraz częściej odpowiadam osobom, które się ze mną kontaktują, na takie oto pytanie: „Czy warto walczyć o domenę i starać się ją wyciągać z filtra/bana, czy nie lepiej zaczynać od nowa?” W każdym przypadku odpowiadam, że warto. Postanowiłem jako dowód wkleić do wpisu dwie grafiki pokazujące, że z filtra warto wychodzić – nawet, jak wymaga to poświęcenia dużej ilości czasu (niekiedy bardzo dużej ilości czasu…)

Pierwszy wykres – domena ze stażem, z dobrym profilem linków. O dłuższego czasu w filtrze. Po analizie i zdiagnozowaniu możliwego powodu napisałem prośbę o ponowne rozpatrzenie. Efekt widać bardzo wyraźnie – nie tylko na wykresie, ale i na wartościach procentowych.

efekt wyjścia z filtra starej domeny

No, ale …nie każdy z nas ma domenę ze stażem. Co w przypadku młodych domen? czy warto i o nie „walczyć”?

Poniższy wykres przedstawia informację o ruchu dla młodej domeny, która miała bardzo tragiczny profil linków przychodzących, co w efekcie doprowadziło do nałożenia na nią filtra. Domenę także udało się mi wyciągnąć z filtra, efekt widoczny jest na poniższej grafice.

efekt wyjścia z filtra młodej domeny

Zielone strzałki na obu wykresach wskazują datę otrzymania od Google powiadomienia o zdjęciu ze strony filtra. Jak widzimy w pierwszym przypadku efekt zdjęcia filtra jest natychmiastowy; drugim przypadku, dla młodej domeny, minął ponad tydzień, zanim „wystrzeliła” w górę. Nie mam 100% pewności, czy to przypadek, czy też jest to kwestia związana z „odpaleniem pliku disavow” dla drugiej strony. Mam jednak nadzieję, że niedługo będę znał odpowiedź na to pytanie – czekam na rozpatrzenie przez Google „kilku” próśb 🙂

Jak to wygląda u Was?

6 komentarzy do “Dlaczego warto wyciągać domenę z filtra, zwłaszcza starą

  1. Tydzień czasu na drugim wykresie jest powodem ponownego przeliczania rankingu w oparciu o zgłoszone w Disavow domeny, to oczywiste. Przecież profil nie jest już taki sam więc nie może być identycznego powrotu w ciemno.

    1. Ale wychodzi na to, że nie jest tak, że przeliczają stopniowo, tylko system kończy operację i potem jest „skok”.
      Pytanie, czy DT działa tak samo – może dlatego nie widać efektów przy algorytmicznych filtrach, ponieważ … będzie to widoczne dopiero, jak system przemieli WSZYSTKO?

  2. Mam pytanie dotyczące zgłoszenia strony do GWT. Czy jeżeli przejmuję po kimś stronę – zafiltrowaną wcześniej, gdzie przyszło powiadomienie do GWT wcześniej- i zgłaszam ją do GWT, to powinnam zobaczyć wcześniejsze wiadomości, dotyczące tej domeny? Zawsze wydawało mi się, że ważne wiadomości dotyczące domeny (Np. o nałożeniu filtra) będą dostępne przez cały czas, teraz jednak mam przypadek, gdzie wiem, że domena wcześniej dostała powiadomienie a po dodaniu jej do nowego GWT tego powiadomienia już nie ma. Czekam już stosunkowo długo… Czy wiesz może czy coś się w tej kwestii zmieniło?

    1. Róznie to jest z tymi starymi informacjami. Przyznam, że nie widze na razie jakiś prawidłowości – czasami wpadają mi stare powiadomienia do paru lat wstecz, czasami – ŻADNE.
      Pewnie Google nie ma tego jeszcze tak dopracowanego…

      1. To dość niewygodne, bo w momencie przejęcia strony przez kolejną firmę, ciężko sprawdzić poprzednie wiadomości. Żeby sprawdzić czy nie ma nałożonego filtra trzeba chyba testowo wysłać requesta o ponowne rozpatrzenie 🙂

        1. Jest to rozwiązanie, które od dawna Google poleca – a i dla własnego spokoju warto to zrobić, jak np. widzimy, że wczesniej na tym adresie znajdowało się coś, co „podejrzanie wyglądało”. Lub kupiliśmy domene bez sprawdzenia jakości linków zwrotnych…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *