Spis treści
Z każdą kolejną aktualizacją ekosystem WordPressa staje się coraz bardziej przyjazny w użytkowaniu. To samo dotyczy również konfiguracji startowej. Większość ustawień WordPressa ma zaznaczone właściwie defaultowe opcje wyboru. Zanim jednak uruchomisz swoją stronę, należy koniecznie sprawdzić 7 poniższych kluczowych punktów, dzięki którym twoja strona między innymi zyska na bezpieczeństwie, a także ułatwisz pracę robotom indeksujące wyszukiwarek. Na jakie opcje musimy zatem zwrócić uwagę?
Ustawienia główne – nazwa witryny
Upewnij się, że we wskazanym polu znajduje się nazwa Twojej firmy. Dlaczego jest to takie ważne? WordPress domyślnie ustawia tytuł stron w taki sposób, że jest to połączenie 2 elementów, tytuł strony oraz nazwa witryny. Nie zamieszczaj w nazwie witryny zlepku słów kluczowych – ustaw tam po prostu nazwę Twojej strony, a jeżeli Twoja firma działa lokalnie, dodaj również miejscowość. Dla mojej strony firmowej nazwa witryny brzmi SEOProfi Sebastian Miśkiewicz.
Format daty i format godziny
Zaznaczając odpowiednie pole wyboru, decydujesz się na to, w jaki sposób WordPress będzie wyświetlał daty oraz godziny. Jeżeli pojawi się taka konieczność przy Twoich artykułach, wpisach albo też w innych miejscach na stronie.
Członkostwo
Upewnij się, że opcja: każdy może się zarejestrować, jest odznaczona. To ty powinieneś decydować o tym, kto uzyska dostęp do Twojej witryny. To Ty powinieneś nadawać uprawnienia, a także móc je w prosty sposób cofać. Ale najważniejsze w tej opcji jest to, że jeżeli ją oznaczysz, to unikniesz takiego niebezpieczeństwa, że ktoś będzie mógł zarejestrować się, a następnie spróbować zmienić swoje uprawnienia, aby móc zaszkodzić Twojej stronie. Dlatego odznaczenie tej opcji jest kluczowe dla zadbania o bezpieczeństwo Twojej strony.
Ustawienia pisania
Jeżeli zaraz po uruchomieniu witryny zamierzasz zacząć prowadzić bloga, koniecznie, ustaw domyślną kategorię inną niż ta, którą ustawia WordPress, czyli brak kategorii. Dzięki temu każdy nowy wpis, jaki będziesz tworzyć, będzie miał ustawioną na start kategorię, którą tutaj ustawisz. Oczywiście będziesz ją mógł później zmienić. Jeżeli bowiem tego nie zrobisz, to każdy nowy wpis będzie miał wybraną kategorię bez kategorii. Na mojej stronie firmowej, na której prowadzę bloga przedsiębiorcy – domyślną kategorią wpisów są książki biznesowe, ponieważ co tydzień publikuje recenzje kolejnej ciekawej książki biznesowej, którą przeczytałem i którą uważam, że warto wdrożyć w swojej firmie. Gdybym tego nie zrobił, gdybym np. domyślną kategorię miał ustawioną jako SEOProfi od kuchni, to biorąc pod uwagę, że tutaj rzadziej publikuje wpisy, musiałbym za każdym razem zmieniać tę domyślną kategorię. A tak oszczędzam czas, ponieważ 90% artykułów publikowanych jest obecnie w domyślnej kategorii.
Ustawienia dyskusji
Chciałbym tutaj zwrócić Twoją uwagę na kilka kwestii – w sekcji nim komentarz pojawi się na blogu, koniecznie zaznacz opcję: komentarze muszą zostać zatwierdzone ręcznie. W sekcji pozostałe ustawienia komentarzy zaznacz pierwszą: komentujący musi wprowadzić swój podpis i adres mail. Może Ci to się przydać, chociażby na przykład, aby zobaczyć, kto komentuje twoje artykuły. Na koniec w domyślne ustawienia wpisów odznacz: zezwól na komentowanie nowych wpisów, jeżeli na chwilę obecną nie przewidujesz prowadzenia bloga.
Ustawienia bezpośrednich odnośników
Wybierz tutaj jedną z 2 opcji albo nazwa wpisu, jeżeli chcesz, aby móc prezes generował adres url, który będzie informował osobę, która odwiedza daną stronę, czego ona dotyczy, albo też ustaw własny format. Jeżeli chciałbyś, aby przed url wpisu czy też strony znajdowała się na przykład kategoria. Na mojej stronie firmowej, mam ustawiony własny format dla bloga, który składa się z dodatku blok oraz nazwy kategorii, w której znajduje się dany artykuł. Dzięki temu jeżeli osoba czyta np. recenzję książki biznesowej, wierzę znajduje się w kategorii książki biznesowej, jeżeli czyta artykuł o tym, co dzieje się w SEOProfi, to widzi w adresie url, że jest to kategoria SEOProfi od kuchni – która opcja jest lepsza? Pozostawiam to Tobie. Na pewno jednak własny format da Ci więcej możliwości w przyszłości np. będziesz mógł odfiltrować w Google Analitics te wpisy, które znajdują się w danej kategorii, aby móc je analizować na przykład pod kątem ilości wyświetleń.
Ustawienia prywatności.
Ta opcja pojawiła się stosunkowo niedawno i umożliwia właścicielowi strony wskazanie linku do polityki prywatności linku, czyli z listy rozwijanej wybieramy stronę, na której znajduje się nasza opublikowana polityka prywatności i jedyne, co robimy, to po wybraniu takiej strony klikamy w przycisk: użyj tej strony i to wszystko. Tym sposobem przeszliśmy wszystkie kroki. Jeżeli mamy je już za sobą oraz nasza strona posiada już treści, to pozostała Ci ostatnia rzecz do wykonania, zanim Google bing i inne wyszukiwarki zaczną indeksować Twoją stronę. Przejdź, proszę do ustawienia czytania i odznacz checkbox w sekcji widoczność w wyszukiwarkach. Od teraz Twoja strona właśnie stała się dostępna dla innych zarówno robotów indeksujących, jak i użytkowników.
I tym sposobem dotarliśmy do końca.
Teraz pozostało Ci już tylko skupić się na zwiększeniu widoczności strony, aby móc rozpocząć proces pozyskiwania nowych klientów.