Search Console – Strona zablokowana z powodu zabronionego dostępu (błąd 403)

Kiedy występuje omawiana sytuacja?

Mamy z nią do czynienia, gdy robot Google będzie próbował wejść na stronę, do którego nie ma dostępu, ponieważ jest ona dostępna dopiero po zalogowaniu lub też dostęp z danego adresu IP został zablokowany.

Jeżeli zobaczysz taki błąd w Search Console sprawdź dlatego koniecznie w Search Console (narzędzie do sprawdzania adresu url), czy analizowany adres url w dalszym ciągu generuje błąd 403 – może się zdarzyć, że błąd już nie występuje.

Jeżeli analizowany adres url wyświetla nadal błąd 403, sprawdź ustawienia strony, plik robots.txt oraz plik .htaccess. Zacznij od tego ostatniego – błąd 403 może wynikać z niedawno wykonanych modyfikacji w pliku .htaccess. Jeżeli strona bez niego działa, to on jest przyczyną problemu.

Jeżeli posiadasz WordPressa może się zdarzyć, że jedna z wtyczek odpowiada za wystąpienie tego rodzaju błędu, z reguły wtyczka „zabezpieczająca” (napisałem w nawiasie, ponieważ tego rodzaju wtyczki nie zabezpieczają WordPressa) lub wtyczka SEO. Dlatego w przypadku problemów zacznij od ich sprawdzenia.

Upewnij się, że na serwerze są nadane odpowiednie uprawnienia dla zasobów – katalogi (755), pliki (644) oraz zawartości dynamicznej (700).

Jeżeli w/w działania nie przyniosły efektów, skontaktuj się z providerem i poproś o sprawdzenie, czy Googlebot nie jest w jakiś sposób blokowany systemowo.

Jeżeli i to nie pomoże, nie masz wyjścia, musisz poszukać specjalisty.

Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *