Może przyjść kiedyś ten moment, kiedy zauważysz spadek strony. Jeżeli nie masz ustawionego powiadomienia o nowych komunikatach na emaila, wchodzisz do Narzędzi dla Webmasterów i … widzisz adnotację o filtrze za nienaturalne linki przychodzące. Już wiesz, że czeka Ciebie sporo analizy i pracy związanej z wychodzeniem z filtra, ponieważ SQT nie puści strony z niego 'za ładne oczy”.
Brak strony w Narzędziach to także inne niedogodności – m.in. nie dostaniesz informacji od Google związanych np. z brakiem dostępności czy włamaniem na stronę. Osobiście uważam, że warto mieć tam swoją stronę, o czym chociażby przy okazji zmiany skórki na blogu sam się przekonałem.
No to dobrze – dodajesz swoją stronę do narzędzi, wchodzisz w linki przychodzące i … widzisz „Brak danych”. O co chodzi?
Jak możemy przeczytać w Pomocy Google
Po dodaniu witryny do Narzędzi dla webmasterów może upłynąć nieco czasu, zanim dostępne staną się informacje diagnostyczne i inne dane. Jest to zupełnie normalne, ponieważ potrzeba czasu na zebranie i przetworzenie danych o Twojej witrynie w Narzędziach dla webmasterów.
Zaznaczę w tym miejscu, że należy dodać do Narzędzi obie wersje strony – z www i bez www, wraz z ustawieniem preferowanego adresu. Nadal bowiem często zgłaszane są problemy z brakiem widocznych linków, po czym okazuje się, że cały czas były one na „drugim adresie”.
Jeśli nie widzisz żadnych danych dla witryny www.example.com, może to być spowodowane faktem, że witryna została dodana jako http://example.com. Dla Google są to dwie zupełnie różne witryny. Jeśli sądzisz, że brakuje części danych, dodaj do swojego konta Narzędzi dla webmasterów wersje adresu domeny z przedrostkiem www i bez niego. Sprawdź dane dotyczące obu witryn.
Jak pokazują niestety przypadki z ostatnich dni w przypadku zauważenia spadku ruchu na stronie dla domeny niedodanej do Narzędzi pojawia się problem – dodanie witryny do Narzędzi nie oznacza, że za szybko zobaczymy linki przychodzące!
Zgodnie ze słowami Johna Muellera, z którym na ten temat rozmawiałem dane powinny pojawić się do paru godzin, góra doby. I do tej pory tak rzeczywiście było. Jeszcze kilka tygodni temu słyszałem o problemach z pojedynczymi domenami.
Obecnie coś się zmieniło – w sobotę rano dodałem 3 strony, minęło 48h i … nadal dla żadnej witryny nie widzę odnośników
Postanowiłem zadać stosowne pytanie na Forum Google, aby dowiedzieć się
- czy tak długie czekanie na linki (kilka dni) to bug ?
- jak długo maksymalnie możemy czekać na ich pojawienie się – innymi słowy po jakim czasie można się dopiero zacząć niepokoić ?
- gdzie zgłaszać problemy z brakiem widoczności odnośników do strony ?
Mam nadzieję, że uda się mi uzyskać odpowiedź na w/w pytania.
Przy okazji zachęcam Was do wypełnienia ankiety oraz do przedstawienia w komentarzach problemów, jakie macie z widocznością linków. Liczę, że dzięki lekturze ich SQT poprawi pewne kwestie w tym zakresie – na Forum wrzucę linka do tego wpisu.
Coś musi być bardziej na rzeczy… Ja dodałem swoją stronę w zeszłym roku jak update algorytmu google wyrypał moją stronę w kosmos. Pozycjonowana była wszystkim co sie dało SWLe, blasty, spam i w ogole blee…. Chciałem zrobić porządek z tą domeną i dodałem do GWT. Oczywiście o komunikacie nie mogło już być mowy…. linki przychodzące pojawiły się po jakimś czasie. Ponieważ wtedy jeszcze nie było narzedzia do zrzekania się linków – kupiłem nową domenę i zaczałem wszystko od początku tym razem bardziej na biało…. Stara domena dalej żyje (choć nie funkcjonuje w google) bo duzo klientów dostało już wizytówki ze starym adresem. Statystyki dobrze pokazują jak duża siła jest w klientach z polecenia 😉 Ale do rzeczy. Chciałem w koncu zrobić analize profilu linków o wywalić to co złe (pewnie z 99% linków) i od nowa ruszyć z tą domeną, ale w GWT – brak danych. Były na 100% – teraz ich nie ma. Dlaczego? Nie wiadomo.
Jak dodawałem stronę (która dostała filtr) 02.06.2013 to pierwsze 140 linków (same seokatalogi) pojawiły się dopiero 07.06.2013. Update (do 95000 linków – 96-97% z 5 stron site-wide) był dopiero 20.06.2013. Kolejne +4000 linków pojawiło się 25.06.2013. Także trochę należy odczekać niestety…
Dzieki za bardzo konkretne informacje.
Hm… Nie powiem, aby to było fair – skoro jest filtr to webmaster MUSI dokładnie wiedzieć, ze go ma i za co. Pierwsze jest OK. Ale czekanie na drugie 3 tygodnie to lekka przesada…
A zapomniałem dodać, że zgłosiłem stronę do weryfikacji dnia 14.06.2013, 20.06.2013 dostałem odpowiedź (negatywną) – czyli w dniu update’u. Konkretnie odpowiedź była rano, a update ilości około południa…
Właśnie dla 4 domen, dodanych w sobotę, pojawiły się linki – sprawdzę jutro, czy ilości będą się zmieniać
Jednak jak widzę nie ma jeszcze informacji o linkach w obrębie danej domeny Z Narzędzi – zatem system „mieli dalej”. Hm… za długo – skoro poszło ostrzeżenie o linkach, dane w momencie wysłania MUSZĄ być już dostępne. Przypomina to w innej sytuacji oskarżenie sformułowane przez prawnika BEZ ŻADNYCH dowodów.
Linki w GTW (obecnie GSC) to przykładowe linki prowadzące do witryny.
Wiesz może jak często aktualizują te linki?
Ja słyszałem że pojawiają się po 2 miesiącach i również mam taki obserwacje jak dodaję strony że długo linki się nie pojawiają.
Nie ma schematu aktualizacji – ogólnie jest tam próbka, zdaniem Google, reprezentatywna.
PS
Niektórzy pod kątem analizy codziennie pobierają nowe linki – jak widzisz, dla niektórych serwisów ma to sens 🙂
No tak, nawet linki za które przyszło powiadomienie w GSC mogą nie być w panelu:)
Ale zauważyłeś, że nowe linki pokazują się w GSC dopiero po 2 miesiącach czy zdarza się szybciej?
Nie zauważyłem – nie tracę czasu na takie kwestie 🙂