Spis treści
Jeżeli czegoś naprawdę mocno pragniemy, to tylko od nas zależy, czy ów cel uda się nam zrealizować. Nie można przy tym patrzyć na innych, zwłaszcza słuchać ludzi, którzy (często z zawiści) będą mówić, że „przecież to jest niemożliwe” – zapamiętaj: Nie ma rzeczy niemożliwych„.
Szkoła to nie wszystko
Zauważyłeś, że szkolni prymusi rzadko osiągają największe sukcesy w życiu? Bierze się to stąd, że ci, co sobie nie radzą w szkole, nie mają zbyt dobrej pamięci, aby zapamiętać te wszystkie rzeczy, które wbija się nam do głowy. Co nie znaczy, że są głupi – po prostu edukacja szkolna nie zdołała pobudzić ich wyobraźni.
Nie szukaj poklasku
Bardzo łatwo jest osiągnąć aprobatę. Jednak jak zależy Ci na tym, aby faktycznie coś poprawić, to zadaj inne pytanie: „Jakie to ma wady? Jak mógłbym to poprawić?”.
Dzięki temu zwiększyć prawdopodobieństwo otrzymania szczerej, krytycznej uwagi – a jak uznasz, że krytyka jest bezzasadna to ją po prostu puścisz mimo uszu.
Nie ma miejsca na wymówi
„Byłem zbyt zajęty..”, „Miałem mało czasu” – znasz to? Tak często w przypadku niepowodzenia szukamy usprawiedliwienia.
To błąd – jak coś nie wyjdzie, to jest to tylko Twoja wina i musisz wziąć pełną odpowiedzialność za porażkę.
Zwycięzcy nie szukają usprawiedliwienia niepowodzeń – biorą je po prostu „na klatę”.
Nie patrz na cudze wady
Unikaj podszczypywania konkurencji – zazwyczaj przynosi to większy rozgłos jej, niż Tobie.
Zamiast tego podkreślaj swoje zalety – to lepszy sposób na przykucie uwagi i pozyskanie klienta.
Porażka nie jest nieszczęściem
Nie popełnia błędów ten, kto nic nie robi. Trudno jest osiągnąć sukces, licząc, że sam do nas przyjdzie. Bardzo często zanim ktoś go osiągnął, przeszedł wiele niepowodzeń, po których niejeden zrezygnowałby z biznesu.
Jednak nic nie uczy tak życia jak porażka – sukces to przechodzenie od porażki do porażki bez utraty entuzjazmu (Winston Churchill).
W biznesie trzeba cały czas coś robić, jeżeli usiądzie się na laurach to źle to się często kończy – zgodnie z powiedzenie: „Jeżeli wszystko wydaje się pod kontrolą, to znaczy, że nie posuwasz się naprzód wystarczająco szybko.” (Mario Andretti).
Konkluzja
Autor omówionej przeze mnie książki „Cokolwiek myślisz, pomyśl odwrotnie” w zwięzły sposób pokazuje, jak wykorzystać własne możliwości, aby odnieść sukces w świecie biznesu.
Zwraca uwagę, że fakt wyrzucenia z pracy ma często więcej zalet, niż nam się wydaje.
Albo że często lepiej jest się mylić, niż mieć rację.
Jeżeli szukasz inspiracji do samorozwoju – lub rozwoju swojego biznesu – koniecznie sięgnij po tę pozycję; kto wie, czy jej lektura nie wywróci tego, jak postrzegasz swoją firmę, o 180 stopni.