Kiedy używać „noindex, follow” w meta tagu

Kiedy nie indeksować strony

Nie zawsze warto indeksować strony w naszym serwisie

Niekiedy w obrębie serwisu występują strony, które „nie wyglądają za dobrze” i nie chcemy, aby znalazły się one w indeksie Google (np. może dotyczyć to strony, na której mamy kilkaset linków i obawiamy się, aby nie zostało to potraktowane przez system jako spam).

Inna sytuacja – strona regulaminu czy polityki prywatności – nie chcemy, aby znalazła się ona w indeksie Google.

Lub strona, która zwraca wyniki wyszukiwania, kiedy użytkownicy wyszukują treści w obrębie naszego serwisu.

W linkowaniu wewnętrznym używamy dofollow

Nie możemy jednak po prostu zablokować takich stron przed robotami ponieważ w linkowaniu wewnętrznym używamy zawsze linków dofollow, chcąc, aby PageRank przepływał bez przeszkód w obrębie witryny, czyli Googlebot ma podążył za tymi linkami.

I to jest właśnie ta sytuacji, w której powinniśmy w sekcji robots użyć zapisu

<meta name=”robots” content=”noindex, follow”>

Stanowisko Google

Możesz zapobiec pojawianiu się strony w wynikach wyszukiwania, dodając do jej kodu HTML metatag noindex lub zwracając nagłówek „noindex” w żądaniu HTTP. Kiedy podczas następnego indeksowania Googlebot znajdzie ten tag lub nagłówek, całkowicie wyeliminuje stronę z wyników wyszukiwania Google, niezależnie od tego, czy w innych witrynach znajdują się prowadzące tam linki.

Więcej informacji znajdziesz tutaj.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZjRGkc__FwQ[/youtube]

Jeden komentarz do “Kiedy używać „noindex, follow” w meta tagu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *