Udostępniając nam w Search Console funkcjonalność, jaką są słowa kluczowe, dla których Google „przypisuje” naszą witrynę musimy pamiętać o jednej kwestii.
Dane, jakie są prezentowane w tych statystykach nie są aktualizowane na bieżąco. Jeżeli mamy nową witrynę, „coś” się w nich pojawi dopiero po kilku tygodniach, natomiast jeżeli strona już istnieje i prezentuje w Narzędziach pewne dane, to aby ocenić jakość prowadzonych prac optymalizacyjno-promocyjnych także musimy uzbroić się w cierpliwość.
Osoby na różnych Forach często pytają, dlaczego Google widzi ich witrynę nie pod tymi słowami, pod którymi chcieliby, aby widział. Trzeba przyznać, że w wielu przypadkach związane jest to też z brakiem optymalizacji w obrębie serwisu. Strony nie posiadają (właściwej) treści, znaczniki Title nie są opisane zgodnie z Wytycznymi, brakuje nagłówków czy linkowania wewnętrznego.

W sprawdzeniu nasycenia serwisu słowami kluczowymi może być prosty program ISM Sitemap Keyword Analyzer ( link: http://www.ism-soft.pl/narzedzia/ism-sitemap-keyword-analyzer-darmowe-oprogramowanie )