Youpreneur. Jak zbudować i rozwinąć firmę opartą na marce osobistej. Chris Ducker

Youpreneur. Jak zbudować i rozwinąć firmę opartą na marce osobistej. Chris Ducker

Jest prosty sposób na zarabianie pieniędzy w Internecie – należy pokazać swoją prawdziwą osobowość i podzielić się swoim doświadczeniem z entuzjastycznie nastawioną grupą odbiorców.

Proste?

I tak, i nie.

Tak – ponieważ to my decyduje o tym, czy jesteśmy prawdziwi w swoim przekazie, jaki budujemy w Sieci. Jeżeli faktycznie będziemy sobą i damy się poznać jako ktoś, kto wierzy w to, co mówi, robi – a w dodatku jest „normalny”, to mamy solidne podstawy do odniesienia sukcesu.

Nie – ponieważ o ile osobowość mamy może i dobrą, to jednak trzeba do niej przekonać naszych potencjalnych klientów.

A to jest cholernie trudne.

Dzisiaj nie wystarczy zrobić reklamy, aby odnieść sukces. Nie wystarczy wejść oknem, jak wyrzucą nas drzwiami. Dzisiaj ludzie chcą kupować od tych, których znają i darzą zaufaniem. A jak się możesz domyślać, taki stan buduje się długo i mozolnie.

Musimy pokazać nasze prawdzie oblicze – kim jesteśmy, jak działa nasza firma, jakimi zasadami kierujemy się w biznesie.

Ale to nie wszystko.

Musimy też udowodnić, ze jesteśmy ludźmi, którzy chcą się uczyć i rozwijać (zerknij na książkę „140 sekretów mistrza sprzedaży” – wspominałem o tym). Dopiero wtedy nasi potencjalni klienci poczują się z nami automatycznie związani. I wybiorą naszą firmę, a nie konkurenta.

Kim jest Youpreneur

Youpreneur to twórca marki osobistej. Buduje swoją firmę na bazie swoich doświadczeń, zainteresowań oraz osobowości – budując w ten sposób markę osobistą.

Jest też publiczną twarzą firmy, która przyciąga zaangażowaną (i lojalną) grupę odbiorców. Popatrz na Bransona, Muska czy Vaynerchuka – mogą robić wszystko, co ich kręci, a ich społeczności pójdą za nimi w przysłowiowy ogień.

Budowanie (marki)

Aby zostać Youpreneurem musisz stać się czyimś ulubieńcem, aby Twoja grupa docelowa Ciebie pokochała (pamiętaj, Twoja grupa docelowa, nie wszyscy!).

Cała rzecz polega na tym, aby zdać sobie sprawę z tego,

  • kim jesteś,
  • kim jest Twój idealny klient,
  • co zamierzasz mu sprzedawać,
  • jak zamierzasz to reklamować,
  • jaką cenę zaproponujesz.

Jeżeli będziesz mieć to za sobą, zaczniesz:

  • przyciągać idealnych klientów,
  • zniechęcać do siebie tych, którzy nie powinni znaleźć się w Twoim kręgu zainteresowania.

+ sprzedawanie (wiedzy)

Aby przejść do sprzedaży należy rozpowszechnić swój przekaz wśród szerokiej grupy odbiorców – Twoich potencjalnych klientów.

Musisz mówić o tym, co chcesz robić – i to jest jasne. Ale nie możesz zapominać o tym, co robią inni – musisz też mówić o ludziach, dla których chcesz być użyteczny, a następnie sprawić, aby zostali oni Twoimi klientami.

Osiągniesz to tylko wtedy, gdy będziesz im pokazywać, raz za razem, że możesz skutecznie rozwiązywać ich problemy. Musisz im pokazać (a potem ich przekonać), że to właśnie Ty dysponujesz swoistym lekarstwem, które uśmierzy ich ból (czytaj: rozwiąże ich problem).

= zarabianie

Jeżeli nie postąpisz zgodnie z dwoma wcześniejszymi etapami, zapomnij o tym, że dojdziesz do tego etapu. To znaczy może i przejdziesz, ale tylko „dotkniesz” tego, co byłoby Twoim pełnym udziałem, gdybyś odrobił zadanie domowe opisane w dwóch wcześniejszych krokach.

Markę buduje się latami, w pocie czoła i z wielkim trudem, krok za krok, zbierając cięgi z lewej i z prawej strony – od konkurencji, klientów, pracowników a nawet rodziny, która nie docenia tego, co robisz („bo inni tak się nie męczą i maja więcej kasy.”).

Jeżeli jednak uda Ci się przez to wszystko przejść i naturalnie dotrzeć do etapu „zarabiania” to zobaczysz, że było warto.

To co, gotowy do drogi?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *