Umieszczając filmy na stronie pamiętaj o schema.org

Na początku czerwca 2011 pisałem na blogu o inicjatywie największych wyszukiwarek, która miała na celu wprowadzenie uniwersalnego systemu tzw. mikrodanych. Czytając dzisiaj wpis na blogu Google sprzed kilku dni widzę, że dołączył do nich i Yandex – a jednocześnie, że  od 21 lutego Google oficjalnie zaleca stosowanie wytycznych opisanych na stronie schema.org przy zarządzaniu plikami wideo umieszczonymi na stronie. Stosując się do standardów opisanych m.in. na stronie projektu schema.org zadbamy o lepszą widoczność naszych filmów w wynikach wyszukiwania Google.

Filmy w wynikach wyszukiwania Google

Przydatne informacje w tym temacie znajdziemy na odpowiedniej stronie Google. W skrócie można powiedzieć, że należy w przypadku każdego pliku wideo, który chcemy, aby pojawiał się wynikach wyszukiwania (z możliwością jego odtwarzania!) czy w wyszukiwarce wideo (opcja z lewej strony wyników wyszukiwania), dopilnować, aby posiadał on swój

  1. Title
  2. opis
  3. oraz miniaturkę

Krótką prezentację na ten temat można oglądnąć poniżej.

Jeden komentarz do “Umieszczając filmy na stronie pamiętaj o schema.org

  1. Ważna informacja, bo w odniesieniu do schema.org nie do końca wiadomo, które dane są już wykorzystywane przez wyszukiwarkę Google. Na podanej stronie jest tabelka właściwości VideoObject, których uzupełnianie jest zalecane przez Google. Przy okazji polecam swoje streszczenie najważniejszych informacji na temat oznaczania filmów wideo w witrynie: http://blog.performancemedia.pl/seo/oznaczanie-filmow-wideo-na-stronach-internetowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *