Scalasz kilka stron w jedną witrynę? Zrób to z głową. I pamiętaj – Google potrzebuje czasu, aby „ogarnąć temat”

Pisałem jakiś czas temu o tym, że Klienci firm SEO są często niecierpliwi. To dotyczy też sytuacji, w której ktoś nie chce skorzystać z usług profesjonalistów (ma do tego prawo), chcąc samodzielnie pracować nad zwiększaniem widoczności swojej strony w Google – niestety, także i on powinien być cierpliwy.

Ciekawy wątek pojawił się niedawno  na anglojęzycznym Forum Google–  webmaster narzekał, że po tym, jak dostosował się do rad udzielonych mu na forum i scalił ze sobą (pod nowym adresem) kilka serwisów –  aby rankować wyżej –  nadal nie widzi efektów wdrożonych zaleceń.

In May lat year I combined 4 of my websites into one on a new domain (as suggested by John Mueller in one of his hangouts). The old websites had a number of bad back links to them so I decided to disavow them all with the aim of starting from scratch. I did 301 redirect all the old sites to the new one.
The new website, in my opinion, is well optimised and I have worked very hard at building quality relevant links to the new site.

Unfortunately 9 months on and I am still on the last page of google for the majority of the high traffic keywords I used to rank highly for. Since I have never received a manual penalty I have to assume I am still being penalised algorithmically. (not sure that’s even a word.)

It has to be said that its getting quite tiring sitting waiting for something positive to take place. I know that John mentioned it can take between 6 -12 months for a site to recover from bad backlinks but surely if you undertake positive action it should show even a little reward? Also it would be nice if you do receive a penalty from Google’s algorithm that it is flagged in GWT like a manual penalty.

John Mueller z Google pochylił się nad tematem i zwrócił uwagę na kilka kwestii:

  • migracja wymaga czasu – pod warunkiem, że jest dobrze wykonana (osoba zarzucają brak efektów nie scaliła … wszystkich stron, o których pisała w przedmiotowym wątku 🙂

You’ve made considerable changes with the collection of sites, some of the domains redirect, not all of them do though

  • przy okazji migracji warto dopracować stronę – np. nagłówki Hx ustawić w tekście, nie w grafikach (nie pierwsza sytuacja, w której zapominamy, aby dążyć do poprawy już istniejącej strony podczas migracji)
  • działając w konkurencyjnej branży trzeba mieć na uwadze, że będzie trudno – i dlatego należy znaleźć niszę, w której będziemy mocni, aby stopniowo „atakować czołowe pozycje”

The niche you’re in is competitive, there are big players who have spent a lot of time & effort on this. It won’t be easy even with a clean website. One piece of advice I tend to give people is to aim for a niche within your niche where you can be the best by a long stretch.

  • właściciel serwisów przy okazji porządków zajął się też linkami, przygotowując plik diavow; John zwrócił uwagę, że można, jeżeli jest to możliwe, usunąć strony, do których prowadzą niechciane linki, aby zwracany był błąd 404. Jednak i tak Google potrzebuje dużo czasu – też i na to, aby na nowo zaufać stronie

we don’t have a specific time in mind, but the mentioned 6-12 months is probably on the safe side. you won’t see a jump up in rankings afterwards because our algorithms attempt to ignore the links already, but it makes it easier for us to trust the site later on.

Cleaning up these kinds of link issue can take considerable time to be reflected by our algorithms (we don’t have a specific time in mind, but the mentioned 6-12 months is probably on the safe side)

  1. jeżeli w międzyczasie nastąpi duży update algorytmu to „rozmyje” on ocenę skuteczności procesu migracji – spadek/wzrost widoczności strony, jaki nastąpi w wyniku updatu, nie będzie związany stricte z dokonaną migracją
  2. konkurencja była, jest i będzie – to, że masz świetną stronę nie znaczy, że inni nie mają lepszej
  3. nie możesz od razu konkurować z najlepszymi – dlaczego Google ma zepchnąć w wynikach wyszukiwania stronę, której właściciel przez laty budował swoją markę, na rzecz Twojej witryny ?
  4. promocja marki wymaga czasu – tego nie obejdziesz; jak się z tym nie zgadzasz przestać myśleć o lepszej widoczności w Google
  5. myśląc o pozycjach skup się na każdym możliwym do poprawy aspekcie – niekiedy sama  poprawa struktury nagłówków potrafi zwiększyć w sposób znaczący widoczność w wyszukiwarce

Jeżeli chcesz podzielić się swoim doświadczeniem związanym z migracją, zapraszam do dyskusji

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *