Pytania, jakie pojawiają się od czasu do czasu w tej kwestii związane są z rekomendacją Google zawartą w Wytycznych, aby starać się nie przekraczać ilości 100 linków wychodzących na stronie.
Oryginalną przyczyną, dla której Google rekomendowało zachowanie takiej a nie innej ilości linków wychodzących z danej strony była taka, że kiedyś Google indeksowało tylko 101 kB strony, zatem, jak przedstawił obrazowo Matt, dlaczego kiedyś w Wytycznych znajdowała się rekomendacja, aby nie używać większej ilości niż 100, była taka, że po prostu przyjęto (bo trzeba było „coś” przyjąć), że ponieważ Google radziło sobie z indeksowaniem strony do 101 kB, zatem przyjęto, że 101kB = 100 linków. Po prostu.
Jedna rzecz jest warta podkreślenia w tym miejscu – ponieważ zalecenia w tym temacie w dalszym ciągu się przewijają przez fora, a tymczasem ta rekomendacja jest już nieaktualna od … około 8 lat ! 🙂 Świat się zmienia – i Sieć się zmienia. Jest coraz większa, wymaga coraz szybszego działania – zatem i jest normalnym, że są strony, dobre strony, na których może być i więcej niż 100 linków. I Google na pewno sobie „z nimi poradzi”.
Czy to jednak oznacza, że w związku z rozwojem Sieci możemy sobie pozwolić na wrzucenie np. … 5000 linków na stronę? Raczej nie, ponieważ wyglądałoby to nienaturalnie, na „farmę linków” – i słuchając Matta można odnieść wrażenie, że algorytm jest szczególnie uczulony na takie „zagrywki”.
Pamiętajmy o jednym – jeżeli mamy na stronie 5 linków, to jej Pagerank pójdzie w 1/5 na docelowe witryny. Przy 500 linkach – będzie to już tylko 1/500. Należy zatem mieć na uwadze, co umieszczamy na stronie – zwłaszcza na głównej stronie, która (praktycznie zawsze) posiada najwyższą wartość Pagerank spośród wszystkich stron serwisu.