Dzisiaj na Forum Pomocy Google dla Webmasterów pojawił się ciekawy wątek. Właściciel strony zadaje pytanie, dlaczego jego strona zanotowała jakiś czas temu spory spadek odwiedzin. Jak pisze
Z tego co widzę, jest to ewidentne działanie Pandy – ale dlaczego ukarała ona moją stronę, którą staram się optymalizować pod kątem SEO i na której są wyłącznie oryginalne i pożyteczne treści?
Bardzo szybko pojawia się odpowiedź Kaspara
Pest, mam wrażenie że na Twojej stronie jest dużo reklam, raczej niewiele treści 🙁 Znasz artykuł o Pandzie? Polecam 🙂
Jak wygląda przykładowa strona dotknięta Pandą można zobaczyć poniżej
Strona główna
Podstrona
Jak widać treści rzeczywiście nie jest za dużo…
Be jaj, jeżeli te linki w treści to nie linki reklamowe, podobnie jak te bloki „Co nowego” i „nowe specyfikacje” to na tych zdjęciach front / pod strona = dwa bloki graficzne i jeden z linkami, to nawet max limitu adsense nie jest. No chyba, że coś mi przemkło lub przy otwarciu strony „latają” jakieś pop-up’y, sprawdziłbym ale strona nie działa :]
Ja sam mam teraz bardzo duży problem z Pandą. Założyliśmy na stronie Toplayer z nowym produktem, który przykrywał całą stronę. Pozycje na większość fraz poszły w dół o dobre 5 oczek. Mimo zdjęcia „reklamy”, pozycji nie odzyskaliśmy.
Jak było to niedawno, poczekajcie na przeindeksowanie. Panda jest algorytmiczna – robot musi wejść na strone i stwierdzić „brak” tego elementu.
mógłbyś się postarać o lepsze obrazki 🙁
Słuszna uwaga. Niestety widzę, że jest to maksymalny rozmiar ustawiony.
W nowej wersji zwrócę na to uwagę – a teraz, na szybko wybierz pokaż obrazek, a potem go powiększ 🙂
A co ze stronami, ktore po prostu nie maja tresci bo ich nie potrzebuja i taka jest idea strony?
Wtedy na stronę nie trafiaja ludzie z wyszukiwarki, tylko np. z polecenia.
Nie da się „mieć ciasteczko” i „zjeść ciasteczko” – trzeba znaleźć jakiś kompromis. Nie jest to takie trudne – należy m.in. postawić sobie pytanie, czy strona ma sie podobac nam, czy … potencjalnym Klientom/odwiedzającym.