Spis treści
Dyskusja o tym, czy łącząc serwisy przenosić je w głównej stronie do folderu czy subdomeny od zawsze wywoływała szereg dyskusji. Obecnie w dyskusjach przeważają zwolennicy folderów, do których i ja się zaliczam.
Trafiłem niedawno na ciekawy case, który na przykładzie dwóch dużych domen wykazał, że foldery faktycznie są górą jeżeli chodzi o zwiększenie ruchu z wyszukiwarek.
Przykład 1
Przykład 2
Przykład 3 i … https
Tutaj dodatkowo pojawia się https i jak zobaczycie wejście jest mocne.
Mam jednak pewną wątpliwośc tutaj – nie spotkałem się z takim bonusem dla domeny w związku z przejściem na https. Bardziej skłaniam się ku temu, że przykład 3 to de facto rozbudowany przykład 2, gdzie widzimy, że dodatkowy wzrost nastąpił po pewnym czasie.
Foldery czy subdomeny a Google
Google stoi na stanowisku, że oba rozwiązania są „OK”, przy czym zwraca uwagę, że należy zawsze używać najlepszego dla siebie rozwiązania, mając na uwadze długoterminowe plany
use what works best for your setup and think about your longer-term plans when picking one or the other
Wybierając rozwiązanie licz pieniądze, nie ruch z organica
Nie zawsze „opłaca się” przerzucenie różnotematycznego contentu do folderów.
Przykład?
Duży gracz kupuje 10 różnotematycznych serwisów.
Z punktu widzenia ruchu nowe serwisy powinny zostać przerzucone na subdomeny, aby wykorzystać z jednej strony moc domeny głównej, a z drugiej pokazać użytkownikom, że mają do czynienia z monotematycznym serwisem.
Ale ktoś powie: „Jak się kupuje serwisy z marką, to nie warto z niej rezygnować, to może nieść za sobą ryzyko utraty lojalnych użytkowników” – i będzie miał rację.