Niedawno pisałem o tym, że z Miejsc Google zaczęły znikać opinie. Pojawiły się wtedy pytania – także i przeze mnie zadane – czy aby Google nie wprowadziło systemu filtrowania komentarzy, z których – na pewno w Polsce – zdecydowana większość pochodzi od samych firm lub … ich konkurencji.
Niestety, owe zawirowania okazały się być bugiem. Jak powiedział Joel Headley z Google opisana sytuacja była spowodowana problemem, jaki wystąpił po stronie Google.
„I have confirmed that this isn’t a spam issue. It’s a problem on our end we’re actively working to fix.”
Temat potwierdziła Vanessa
We think we’ve discovered the core problem and we’re actively working on a fix.
Faktycznie jak sprawdziłem dzisiaj „dziwne” komentarze, które zniknęły w przypadku kilku stron pojawiły się na nowo. No cóż – i tak uważam, że w końcu „ktoś” zrobi z nimi porządek.
choć jednak kilka spamerskich wpisów poznikało u moich klientów i już nie wróciło. Nadmienię jedynie, że zawsze jak pojawia się spam-komentarz to wysyłam zgłoszenie nadużycia. Jak to sprawdzić. Wystarczy kliknąć w nick komentującego i zazwyczaj zobaczymy 2 komentarze. Jeden do nas (negatywny) i jeden do delikwenta (zazwyczaj super pozytywny) xD. Zgłaszajcie nadużycia, często Google usuwa mało przydatne wpisy, ale trzeba go o tym informować. A samo-komentujący się właściciele? Uważam że nie jest to większy problem, o ile wpisy są konstruktywne i pokazują inne ciekawe oblicza firmy na które nie znalazło się miejsce w wizytówce 🙂
No to jest to właśnie „polskie podwórko”. Samo-komentujących właścicieli jednak nie trawiłem i nie trawię – nie jest to dla mnie po prostu „dojrzałe”.
Świetny sposób z tymi komentarzami – będzie trzeba to wypróbować, zaraz sprawdzę jedną stronę i zobaczę, czy opisany przez Ciebie schemat się powiela 🙂
I jak – rzeczywiscie miales wpis negatywny i pozytywny ?
Zobacz ostatnie 2 wpisy 🙂 (Carlos i Tomasz)
http://goo.gl/07o8K
Typowy przykład durnej konkurencji 🙂
wielu z nich nawet sprawy sobie nie zdaje, że wystarczy kliknąć w nick aby zobaczyć co jeszcze komentowali 🙂
A nawiasem jaki jest sposób na dobre komentarze?
Chyba najlepszy to przygotować sobie mini folder (np A6) i przekazywać zadowolonym klientom. W folderze prośba o miły komentarz i broń boże link do wizytówki bo przecież nikt tej sieczki nie wpisze, ale należy podać frazę pod którą na pewno pokaże się nasza wizytówka w Google. Przykład?
…aby dodać wpis wpisz w Google „nazwa_mojej_firmy” i wejdź na naszą wizytówkę (tu fotka co należy kliknąć). Dziękujemy za poświęcony czas.
Na jakiej stronie?
Na jakiej stronie te wpisy są? Bo nie zakumałem 🙂
Ok, mam, w komórce trzeba trochę inaczej patrzyć na pewne kwestie 🙂