Każdemu sprzedasz wszystko, co zechcesz. Joe Girard, Stanley H. Brown

Każdemu sprzedasz wszystko, co zechcesz. Joe Girard, Stanley H. Brown

O sprzedaży napisano wiele książek, zwłaszcza w Ameryce. O większości z nich mówi się, ze nie pasują do naszych, polskich realiów.

Ale nie dotyczy to na pewno książki, o której chciałbym Ci dzisiaj powiedzieć.

Biografia Joe Girarda to świetny dowód na to, że posiadając jasno określony cel, który sprawia, że nie mamy innego wyjścia, niż go realizować, jesteśmy w stanie osiągnąć go bez problemu.

Joe sprzedał przez piętnaście lat ponad trzynaście tysięcy samochodów, uwaga – odbiorcom indywidualnym (nie firmom, nie mówiąc o flocie).

Kierował się w tym czasie prostą zasadą – sprzedaż jest sukcesem tylko wtedy, gdy zyskuje zarówno sprzedający, jak i kupujący.

I to nie w krótkim okresie czasu, ale w długim.

Znamy na pewno wiele przypadków, gdzie zostaliśmy wmanewrowani przez zręcznego „sprzedawcę” w zakup, którego potem żałowaliśmy. Joe miał inne podejście – potrafił zostawić swojemu nowemu klientowi samochód, który jeszcze nie został przez niego kupiony na jakiś czas. Wiedział, że tylko w ten sposób sprawi, że klient poczuje, że kupił to, co chciał a nie to, co mu się „wcisnęło”.

Żyjemy w czasach manipulacji. Informacje, jakie nas atakują, często nie mają nic wspólnego z obiektywnością. Ba, często nawet opinie, jakie widzimy w Internecie, są napisane nie przez prawdziwych klientów, ale na zlecenie firmy, której one dotyczą.

Na szczęście zaczyna się to powoli zmieniać i coraz bardziej liczyć zaczyna się jakość.

Jestem przekonany, że po lekturze książki innymi oczami popatrzysz na swoją firmę oraz na jej konkurencję – po to, aby dostarczając Twoim klientom to, co potrzebują faktycznie (a nie to, co chcesz im „wcisnąć”) spróbować zbliżyć się do poziomu idealnego sprzedawcy, jakim był niewątpliwie Joe Girard.

Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *