Jak szybko Google rozpatruje prośby o ponowne rozpatrzenie

Jeszcze do niedawna było to kilka dni. Sam pomagałem w czerwcu wyjść jednej stronie z filtra, a drugiej z bana – odpowiedzi przychodziły po kilku dniach. W wątkach na Forum Pomocy Google dla Webmasterów czasami zdarzało się przeczytać, że ktoś czeka kilka tygodni i … nic. Takie sytuacje się zdarzały – ale dzisiaj zobaczyłem coś „nowego’.

  

Google rozpatruje prośby o ponowne rozpatrzenie teraz w kilka tygodni

Kilka dni tego zgłosiłem jedną stronę do ponownego rozpatrzenia (podejrzenie braku unikalnych treści) – w odpowiedzi zobaczyłem czas rozpatrzenia … kilka tygodni!

Co to oznacza? Jaki z tego można wysnuć wniosek?

„Obawiam się”, że SQT, po ostatnich updatach w algorytmie, jest zawalony robotą „po sufit”. Niesie to dla właścicieli stron, które zaliczyły filtry za linki przychodzące np. takie konsekwencje, że ich strona może nie pojawiać się na pozycjach sprzed interwencji nawet i ponad miesiąc. Co to oznacza dla strony, dla której sezon przypada w lecie – np. hotelu czy hostelu – nie trzeba mówić.

Przyznam, że jak SQT wprowadzi jeszcze te kilka istotnych dla polskiego rynku zmian, o których mówił Kaspar w swoim wywiadzie dla Mensis.pl, to może byc bardzo „ciekawie”.

Zauważyliście wydłużenie czasu rozpatrzeń? Czy też dostaliście taki komunikat?

Edytowano 27-10-2024

Nie pamiętam już, kiedy ostatnio raz widziałem ręczną karę od Google za próby wpływania na wyniki wyszukiwania.

Obecnie trzeba wyraźnie powiedzieć, że algorytm, na przestrzeni lat, zmienił się tak mocno, ulepszając metody wyłapywania prób jego obchodzenia, że filtry ręczne zostały zastąpione przez algorytmiczne – a te nie są tak proste do usunięcia.

36 komentarzy do “Jak szybko Google rozpatruje prośby o ponowne rozpatrzenie

  1. te komunikaty to taki wymuszony spam raport:

    „przejrzyj swoje linki, te które nie twoje zgłoś nam”

  2. ja poprosiłem 18,06,2012 i do tej pory nie mam żadnej odpowiedzi, a i faktycznie przed kwietniem tego roku to po 2 dniach już była odp

  3. Tak. Chciałem zgłosić jeszcze raz ale dwa razy tej samej domeny się nie da zgłosić, mojej strony nie ma w indeksie i odp z google też nie ma, i tak też mi się nasunął taki wniosek że są zawaleni robotą na własne życzenie. Wydaje mi się że google ma jakby dobre intencję, ale i tak że nasuwa mi się taki wniosek że to idzie w złym kierunku…

    1. Na pewno chcą, ale „druga strona” też chce – no i okazuje się, że coraz trudniej jest algorytmicznie wychwytywać takie działania. Tez jestem bardzo zainteresowany, w która stronę to wszystko pójdzie…

  4. Najprawdopodobniej w stronę rotacji na cieplutkich stanowiskach w SQT jeśli za jakiś czas okaże się, że w USA udział G w rynku wyszukiwarek spadł 😉 U nas niestety sprawy mają się nieco inaczej…

  5. To standardowa regułka i wydaje mi się, że taka była od dawna. Kaspar kiedyś powiedział/napisał (nie pamiętam czy to było na SMD czy gdzieś czytałem), że średni czas to 3-4 dni, a jeżeli czekasz już 2, 3 tygodnie to Twoje zgłoszenie prawdopodobnie już zostało odrzucone.

    1. CHyba masz rację – za mało filtrów oglądam – dzisiaj dostałem info, że nie było ręcznej interwencji. Czyli jednak „nie są zawaleni”…

  6. Może i tak jest choć już kilkadziesiąt razy prosiłem o ponowne rozpatrzenie i zawsze max 2 tygodnie to trwało przeważnie do 4 dni, ale zawsze odp była, a tym razem 5 tydzień mija i nic się nie dzieje. cisza. jeżeli było by już po rozpatrzeniu to stronę można by było ponownie zgłosić a ona jest zgłoszona i drugi raz się jej nie da w narzędziach dla webmasterów.

    Mam pytanko bo ostatnio zauważyłem że google robi jakieś poprawki w algorytmie. Jako ze nowe strony tworzę co jakiś czas, i pozycjonuje je głównie katalogami na początek, ostatnio z 2 tygodnie to trwa już, moje strony skaczą czyli nowe strony kilku tygodniowe które maja tylko kilka linków z nie zadbanych katalogów, są czasami wyżej nawet w top10 niż stare strony ponad 5 letnie stale pozycjonowane z tysiącami linków, z rożnych źródeł katalogi, precle, facebook, itd. Średnio co 2 dni jest taki ruch nowe strony do góry to stare w dół i na odwrót. Za-uwarzyliście takie ruchy ???

  7. @Seo-Profi, piszesz: „dzisiaj dostałem info, że nie było ręcznej interwencji.” W jakiej sprawie piszesz o ręcznej interwencji? o tej ostatniej akcji z 19lipca? że to nie była jednak ręczna interwencja?

    Interesuje mnie jakie są procedury tej wysyłki, a dokładniej czy to było z automatu wysyłane? czy to ręcznie ktoś sprawdzał i wysyłał? czy już jest jakiś filtr założony, wraz z wysłaniem tej wiadomości?, a czy filtr pokaże się za jakiś czas?, a czy może jest szansa, że nie będzie żadnych spadków?

    Mógłbyś odpowiedzieć jak to wygląda? Dziękuję.

    1. Pisze o pewnej domenie, którą sprawdzałem pod kątem jej zgodnościz Google 🙂
      Informacja o filtrze jest tylko wtedy wysyłana, jak jest ona wynikiem ręcznego działania pracowników SQT. Nie ma wysyłanie powiadomień o filtrach algorytmicznycvh – jak Panda czy Pingwin.
      Dalsze spadki „zależą tylko od Ciebie” – jak będziesz łamał Wskazówki, jak będziesz wolniej rozwijał stronę niż konkurencji – spadki będą. To logiczne prawo konsekwencji, znane z róznych dziedzin życia…

  8. „Informacja o filtrze jest tylko wtedy wysyłana, jak jest ona wynikiem ręcznego działania pracowników SQT”, a jak ta informacja wygląda? Dostaje się ją również na maila? Jest jakaś stała treść? a czy masz na myśli te masowe maile z 19tego?

    Dzięki za odp.

    1. Jak masz podany email w ustawieniach w Narzedziach, dostaniesz ją na emaila.
      Treść jest różna, zależy od przypadku.

  9. A czy znana treść z maila ostatnio popularnego: „powiadomienie o wykryciu nienaturalnych linków do witryny” to jest właśnie info o filtrze?

    Masz gdzieś na blogu przykładową treść takiej informacji ?

    Sporo osób pisze o tym, że po takiej informacji po 2-3 tygodniach strona leci na łeb na szyje… Dlatego dopytuje.

    1. Nienaturalne linki są … nienaturalne, więc jest to filtr – tym bardziej, że strona spada, a po ich usunięciu … wraca na pozycje.
      Przykładowe informacje pojawiały się na blogu, chyba ta także…

  10. Hm… Dziękuje za odpowiedź, ale jeszcze tego jasno nie rozumie. I pozwolę sobie jeszcze zadać pytanie.

    Dokładnie mam na myśli ten komunikat:
    „Wykryliśmy, że na niektórych stronach w Twojej witrynie mogą być stosowane techniki niezgodne ze wskazówkami Google dla webmasterów. W szczególności poszukaj nietematycznych linków w swojej witrynie, które mogą mieć na celu manipulowanie przepływu PageRank. Przykładami tworzenia nienaturalnych linków są kupione linki przekazujące PageRank lub uczestnictwo w systemach wymiany linków. Zachęcamy do wprowadzenia zmian w witrynie, tak aby była ona zgodna ze wskazówkami jakościowymi. Po dokonaniu zmian zgłoś witrynę do ponownego uwzględnienia w wynikach wyszukiwania Google. W przypadku znalezienia nienaturalnych linków do swojej witryny, których nie możesz kontrolować ani usunąć, podaj szczegółowe informacje w żądaniu ponownego rozpatrzenia zgłoszenia. W razie pytań dotyczących sposobu rozwiązania tego problemu odwiedź Forum pomocy dla webmasterów. Z poważaniem, Zespół ds. jakości wyszukiwarki Google”

    Czy to jest komunikat o filtrze? bo jak na razie nie odnotowałem żadnych spadków, ale z tego co wyczytałem po takim mailu po 2-3 tygodniach są dopiero spadki.

    2) Czy znasz kogoś kto dostał takiego maila 19 lipca, dał do ponownego rozpatrzenia i zostało to rozpatrzone pozytywnie? Jeżeli tak to jaki powód był tego komunikatu? tzn. co poprawiła taka osoba, jak możesz to proszę napisz o ile posiadasz takie informacje.

    3) Czy znasz przypadki żeby po takim mailu strona w ogóle nie ucierpiała?

    Pozdrawiam, z niecierpliwością i ciekawością czekam na odpowiedzi. Dziękuję.

    1. Hej.
      ad 1) „Po dokonaniu zmian zgłoś witrynę do ponownego uwzględnienia w wynikach wyszukiwania Google.”
      Jest informacja, jest filtr.
      ad 2) Co do linków – możesz je usunąć, albo … usunąć przyczynę usuwając … stronę, do której kierują. Czego nie polecam 🙂 – ale o tym JohnMu kiedyś wspomniał.
      ad 3) Może być pewne przesunięcie między komunikatem a akcją. Postaram się zdobyć tę informację.

  11. Witam,

    „ad 2) Co do linków – możesz je usunąć, albo … usunąć przyczynę usuwając … stronę, do której kierują. Czego nie polecam 🙂 – ale o tym JohnMu kiedyś wspomniał.” a czemu nie polecasz?

    „ad 3) Może być pewne przesunięcie między komunikatem a akcją. Postaram się zdobyć tę informację.” i dowiedziałeś się coś może?

    1. ad 2) Wolę usuwać przyczynę, a nie skutek 🙂
      ad 3) Nie, nie udało się dzisiaj – ale za tydzień jest kolejny HO i zapisałem właśnie sobie to pytanie.

  12. ad 1) „Po dokonaniu zmian zgłoś witrynę do ponownego uwzględnienia w wynikach wyszukiwania Google.”
    Jest informacja, jest filtr.

    Hm, tutaj nic nie piszesz o tym, że te maile mają coś wspólnego z filtrem… napisane jest zupełnie co innego, że po prostu trzeba przyjrzeć się linkom do swojej witryny.

    „ad 2) Co do linków – możesz je usunąć, albo … usunąć przyczynę usuwając … stronę, do której kierują. Czego nie polecam 🙂 – ale o tym JohnMu kiedyś wspomniał.”

    Mniej więcej co wspomniał? możesz napisać? Bo rozmyślam podjęcie takiego właśnie rozwiązania, czyli usunięcie kilku urli do których zauważyłem sporo dziwnych BL.

    1. ad1) Wklej cały komunikat
      ad2) Pisałem o tym na blogu niedawno – możesz usunąć stronę w serwisie, taką, do której prowadzą te dziwne linki. Wtedy nie będzie jej, linki będa szły w „kosmos” – i nie będa negatywnie wpływac na stronę

  13. ad1) Proszę, to ten komunikat:
    „We’ve detected that some of the links pointing to your site are using techniques outside Google’s Webmaster Guidelines.
    We don’t want to put any trust in links that are artificial or unnatural. We recommend removing any unnatural links to your site. However, we do realize that some links are outside of your control. As a result, for this specific incident we are taking very targeted action on the unnatural links instead of your site as a whole. If you are able to remove any of the links, please submit a reconsideration request, including the actions that you took.
    If you have any questions, please visit our Webmaster Help Forum. ”

    ad2)Ale będą nadal widoczne w narzedziach dla webmastera, tak? no i druga sprawa taka usunięta strona to musi być:
    a) not found biała,
    b) z błędem 404 i komunikatem że strona nie istnieje wszystko w layoucie strony.

    „Pisałem o tym na blogu niedawno „Możesz podać linka gdzie o tym pisałeś na forum?

  14. Ale gdzie jest ten formularz służący do zgłaszania ponownego rozpatrzenia witryny? Nie moge tego znaleźć 🙁

  15. A jak strona wypadła poza 100 w wynikach na niemal wszystkie frazy, a w Narzędziach dla webmasterów informacji jakiejkolwiek brak?

      1. Dziękuję za szybką odpowiedź.

        I co w takim wypadku? W narzędziach nie ma wskazań błędów. Nie wiem co może być nie tak.

          1. Czyli najlepiej zapytać google? Dziwne, że nic nie napisali tylko tak od razu trach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *